MS Windows
briani 27239
Xp langsom i opstart
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 23-12-02 09:23

Min nye xp installation er forholdsvis lang tid om at starte op. Den bruger
ikke noget processorkraft i tidsrummet, men umiddelbart tror jeg at den er
igang med at starte services op. Hvis jeg går ind og kigger på listen af
services kan jeg se at der er en pæn håndfuld der mangler at blive startet
op (15-20). Lige pludselig kommer de alle på en gang og pc er klar til brug.
Er der nogen der ved hvilken/hvilke services der er tidsrøveren og om der er
noget at gøre ved det?

mvh
Rasmus

Fra : Lars

Dato : 23-12-02 16:18

> Er der nogen der ved hvilken/hvilke services der er tidsrøveren og om der
er
> noget at gøre ved det?

Har du ADSL, ved TDC internet?
Kan det være netkortet... der skal
sættes op igen.

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 23-12-02 18:40

> Har du ADSL, ved TDC internet?
> Kan det være netkortet... der skal
> sættes op igen.
>
> Lars
jeg har ganske rigtigt adsl ved tdc. Det fungerer fint nok når pc'en er
klar. Hvad præcist mener du der skal sættes op ved netkortet?
Det står umiddelbart på den måde som xp selv har fundet ud af og som skal
bruges til tdc's adsl.

mvh
Rasmus

Fra : Lars

Dato : 23-12-02 18:44

> [...]
> klar. Hvad præcist mener du der skal sættes op ved netkortet?
> Det står umiddelbart på den måde som xp selv har fundet ud af og som skal

ja, men. XP ved ikke noget om modemet
så derfor laver det en IP forespørgsel.

Prøv at tage netstikket til modemet ud, og se
om computeren stadig er langsom, hvis ikke
så er det jo ikke det.
Så kan vi snakke vidre når du har prøvet dette.

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : ssn

Dato : 25-12-02 22:14

> Prøv at tage netstikket til modemet ud, og se
> om computeren stadig er langsom, hvis ikke
> så er det jo ikke det.
> Så kan vi snakke vidre når du har prøvet dette.

Download programmet BootVis fra Microsoft's hjemmeside
(http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp).
Dette program giver dig mulighed for at måle/se, hvor lang tid de enkelte
komponenter er om at loade.