julekat dag 2
Fra : Pia J

Dato : 23-12-02 08:40

Missen havde ikke rørt sig fra sit tæppe siden i går - for hendes øjne var
helt lukket i af betændelse. Jeg fik dem åbnet og renset med kamillete, så
hun kunne finde madskålen.

Såret stinker og hun er godt nok afkræftet.

Ringede til dyrlægen, som mente jeg skulle komme og få den aflivet. "Jamen
vil du beholde den??!!!!" Altså kigge på den kunne de jo godt, men
spørgsmålet er jo, hvad de siger til det ben. Hun inspicerede sin togvogn,
da hun igen kunne se, og hvæssede kløer, så benet er som sagt brugbart,
spørgsmålet er tilstanden af al det døde kød og snask.

Jeg synes ikke I/vi skal poste tusinder af kroner i staklen for at måske
redde benet, eller en 3-benet mis. Hun kan jo også være kommet til os for at
få hjælp til at få fred, hvem ved?

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-12-02 09:48

Hej Pia
Selvfølgelig skal hun ikke reddes for enhver pris, kun hvis
hun kan få et godt kvalitets-katteliv, så dyrlægen er næsten nødt til at se
og vurdere sammen med dig, hvad
der er det bedste, men uanset om du vælger operation
eller aflivning, så har du min fulde opbakning.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Lene

Dato : 23-12-02 10:59

Kære Pia!
Jeg ved ikke rigtigt, hvad det hele drejer sig om med hensyn til missen,
bortset fra at du beskriver betændelse.
Jeg vil fortælle dig lidt om min egen oplevelse med Vol au Vent (vullevang).
Oktober måned 1992 forsvandt Vulle på mystisk vis. Efter 2 måneder og megen
gråd og tænders gnislen, overvejede jeg at flytte hendes mad-og vandskål.
Juleaftensdag det år, stod der een og skreg tungen ud af halsen uden for
døren.Vulle var hjemme, men så forfærdelig ud. Dengang havde hun
loppehalsbånd, og hendes ene forben sad, helt op til underarmen (armhulen
hos mennesker), klemt inde under det skide halsbånd. Der var et sår på
længde med ca. 15 cm. på hendes hals og hele armhulen også. Hun var halvdød
af sult og kulde. Begge sår var så åbne så jeg ku se knogler og nerver, og
de stank så jeg var ved at kaste op. Dyrlægen dømte aflivning, men det
gjorde jeg ikke. Vol au Vent peb ikke, var ikke febril, men umådeligt træt.
Jeg besluttede at give hende en chance, selvfølgelig med tanke på at hun
ikke skulle lide unødigt. Købte propolistabletter hos matas, vaskede
coatingen af, og puttede pillerne i morteren. Dette pulver er særdeles
betændelsesbekæmpende OG smertestillende.Hældte meget rigeligt pulver
direkte i sårene, pillede det døde kød af, hældte nyt pulver på, og sådan
gik det i lang tid. Hele tiden nyt pulver på mange gange om dagen, og pille
dødt kød væk. Da propolis tager smerterne og betændelse i høj grad,
overvandt Vulle det hele, og sidder hos mig nu, 10 år senere og kigger på
sin "lidelseshistorie" (hvis hun ku læse, altså).
Undskyld denne lange svada, og jeg ved jo heller ikke om det er aktuelt med
din mis, men sådan gjorde jeg altså.
Kærlig hilsen og glædelig jul fra Lene, Vol au Vent, Molly og alle
havnem(b)isserne

Fra : Pia J

Dato : 23-12-02 11:18

Den lille Muddi er nu afleveret på dyrehospitalet, hvor de vil teste for
aids og leukæmi. Er hun positiv, er det aftalt at hun aflives, ellers mente
han ikke det var et problem at rense hendes flænge, eller at knoglen var
påvirket af betændelsen.

Vi skal ringe kl. 14, da det tog lidt tid at lave blodprøverne, men da er
jeg på arbejde, så I må vente med fortsættelsen til i aften.

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-12-02 11:35

Hej Pia
Hvis du sender dit kontonummer til mig privat med
pris, vil jeg overføre pengene til dig. jeg vil vente spændt
på din fortsættelse.

Fra : Pia J

Dato : 23-12-02 19:16

Så er jeg hjemme fra arbejde, Muddi blev hentet af gemalen ved 16-tiden,
godt groggy og med en næsten 10 cm lang S-formet syning fra skulder, over
bryst ned af benet. Der "manglede en masse" efter rensning og klipning af
dødt kød, at de måtte trække huden sammen hen over , for at der skulle være
noget til at dække. Mere info fik han ikke med omkring det. Hun vader groggy
rundt på vores badeværelse, som er det eneste sted vi ikke har andre dyr, og
hvor der er varmt nok, der måtte ikke være under 15 grader sagde de, og det
er der jo nok ude i min togvogn! Det er godt nok et rum med mange bakterier,
men det er stort og der er varme i gulvet. Og nemt at gøre rent efter
diarre....

Hun vejer under 2 kg, og det er EFTER det halve kg. killingefoder hun har
ædt siden hun kom hjem. Hun bor foran skålene og har fået en kæmpevom. Den
syder og bobler, så det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at fjerne
resten, jeg tror hun har fået nok for i dag.

Hendes øjne ser allerede lidt bedre ud.

Operation/narkose/medicin kostede ca. 1000 kr. dertil knap 500 for FIV/FELV
test - men dem får jeg refunderet, når hun neutraliseres via KV ordningen,
så det betyder i praksis at jeg kan gå ned og neutralisere hende for 87 kr.
De syntes hun var for lille og svag til at gøre det med det samme.

Derudover synes jeg, jeg kan fornemme, at hun er en dame med egne meninger.

:Pia

Fra : Bente Jepsen

Dato : 23-12-02 19:42

> [...]
> De syntes hun var for lille og svag til at gøre det med det samme.
>
> Derudover synes jeg, jeg kan fornemme, at hun er en dame med egne

Hej Pia.
Åh, hvor lyder det godt. Jeg synes virkelig hun har fortjent at få en
chance. Det lyder som om hun nok skal komme sig. Godt at Kattens værn giver
tilskud til kastrationen og så passer det jo næsten lige med Tortikontoen.

Held og lykke med foretagedet.

Mange julehilsner
Bente

Fra : Bente Jepsen

Dato : 23-12-02 20:03

Jeg har lige været inde og kigge på billedet fra i dag.
Det sår ser godt nok ikke rart ud, men du skal være glad for at det ikke er
sommer, for så havde der sikkert været gået spyfluer i det.
Vi havde i flere år en stor hankat gående, som vi regnede med hørte til hos
nogle mennesker på nabovejen. Så her i sommer havde min mand set den gå over
vejen og den så ikke godt ud, han kunne se den havde et stort sår på halsen,
men han havde ikke kunnet finde den da han havde været hjemme med bilen. Vi
fik så fat i den senere efter lidt omveje, det viste sig nemlig, at den ikke
hørte til hvor vi troede, men den var blevet efterladt af nogle der var
flyttet derfra flere år før, og den havde så gået og fået mad sådan hist og
her.
Vi fik den til dyrlæge og havde aftalt med hende at hun ville kastrere den i
samme omgang, men det viste sig, at det sår den havde, var så stort og
desværre var der fyldt med maddiker fra spyfluer, så vi måtte lade hende
aflive den i stedet for, det var simpelhen så trist for dels var det en sød
og rar kat, som vi tit havde glæde af at snakke med udendørs, dels havde vi
glædet os over at vi fik en chance for at give den et bedre liv, når den nu
blev kastreret. Øv, hvor var vi kede af det den dag.
Så derfor synes jeg det er så dejligt at du har taget dig af den lille.

Knus Bente

Fra : Pia J

Dato : 23-12-02 20:14

Nej, kønt er det ikke... Vi har fået en krave med til hende, spørgsmålet er
så, om jeg skal give hende den på i nat for en sikkerheds skyld. Lige nu er
hun vist for omtumlet til at vaske sig. Trådene sidder stramt, så de må
helst ikke gå op med det samme.

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-12-02 20:34

Jeg har tømt Tortie-kontoen, 1.450,00 kr, så de sidste 157kr kommer, men nok
ikke før jul og nytår er overstået, så hvis det kniber meget så må maile
igen, så
jeg kan lægge dem ud. Giv lille Muddi en nusser og fortæl hvor heldig hun
var at hun fandt jer

knus

Fra : Kate

Dato : 24-12-02 15:07

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in

> så de sidste 157kr kommer, men nok

De er på kontoen den 27. Jeg har skrevet i en anden tråd at jeg har
overført lidt til kontoen.
Godt vi kan hjælpe den stakkels mis, hun lød for sød til "bare" at
aflive. Den slags skal da kun bruges når det er det rigtige at gøre,
hvis i forstå.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar