MS Windows
briani 27239
Portblokering / Palm
Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-02 07:53

Jeg har i længere tid haft en Palm V, som er gået defekt. I stedet har
jeg købt en Palm m130.

Palm V'en har været synkroniseret med en laptop [Compaq Armada 450], så
jeg ville derfor foretrække at synkronisere den nye med de data der
ligger der. No problems, skulle man tro.

Meeen. Den gamle har været forbundet gennem parallelporten, gennem Palm
V cradlen, som naturligvis ikke er kompatibel med Palm m130. Den nye
cradle kan kun forbindes med en USB-port.

En sådan port har laptop'en da heldigvis også. Men den har i længere tid
været forbundet til en billig scanner [så jeg kunne sende fax'er og lave
fotokopier]. Og når jeg i stedet forbinder porten til den nye cradle får
jeg meddelelsen, at porten er optaget af en anden applikation [på
Palm'en]. Det hjælper ikke at jeg rebooter maskinen, som i øvrigt kører
Windows 2000 Pro.

Hvordan får jeg frigivet porten? Jeg er vant til at køre Mac, men jeg
havde en del problemer med at synkronisere mellem den gamle Palm og
Mac'en, når jeg kørte i MacOS X, så derfor er synkroniseringen sket med
Compaq'en. De synkroniserede data er naturligvis yderst vigtige for mig
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92