adsl uden standardrouter
Fra : slet 98W6J

Dato : 23-12-02 07:23

Hej

Jeg har en adsl forbindelse med en standardrouter fra tdc.
Standardrouteren har imidlertid nogle ulemper med hensyn til hvilke
porte der er åbne. Min tanke er nu at fjerne routeren og erstatte den
med en firewall/router baseret på enten IPCop eller Smootwall. Er der
nogle der har erfaringer med sådan en løsning? er det muligt 'bare' at
fjerne standardrouteren og tilslutte en pc med 2 netkort og en
firewall/router installation? Skal man stadig bruge krydset kabel
mellem adsl-modemet og den nye pc?

Mvh
Morten

Fra : Calle.

Dato : 23-12-02 11:12

slet 98W6J wrote:
> [...]
> fjerne standardrouteren og tilslutte en pc med 2 netkort og en
> firewall/router installation? Skal man stadig bruge krydset kabel

Hvorfor ikke lade routeren sidde (så kan der komme flere PCere på en dag) og
så evt. installere en software firewall på pc'en
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : jens

Dato : 23-12-02 12:56

"slet 98W6J" <mo@98W6Jcopm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjerne standardrouteren og tilslutte en pc med 2 netkort og en
> firewall/router installation? Skal man stadig bruge krydset kabel

En router er at foretrække, kan du ikke selv komme ind i den, så køb en du
kan.
´Det er på længere sigt en bedre løsning (synes jeg) end at have en maskine
til at stå og knurre.

mvh Jens

Fra : M Larsen

Dato : 23-12-02 19:03

du skal ikke bruge krydset kabel hvis du fjerner routeren

M Larsen