Netværk mellem 2 stk. XP-pc'er (???)
Fra : CK®

Dato : 23-12-02 01:20

Jeg har haft et lille netværk herhjemme mellem kærestens og min computer, og
det har fungeret fint, lige indtil vi måtte re-installere XP på kærestens
'putter. Nu kan vi end ikke få lov til at se hinandens 'puttere.

Vi kører Stofanet med familieopkobling og kan sagtens komme på internettet
hver især, men ikke have netværk mellem vore egne pc'er. Stofanet kører med
automatisk tildelt IP-adresse, så der kan jeg vel ikke finde fejlen?

'Putterne er forbundet med en hub.

Hjælp er meget ønskelig, da jeg ikke er særlig velbevandret i netværk.

På forhånd tak

Claus

Fra : CK®

Dato : 23-12-02 01:28

"CK®" <kaplov@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> 'Putterne er forbundet med en hub.
>
> Hjælp er meget ønskelig, da jeg ikke er særlig velbevandret i netværk.

Forresten: GLÆDELIG JUL!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-12-02 09:24

"CK®" <kaplov@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> internettet hver især, men ikke have netværk mellem vore egne pc'er.
> Stofanet kører med automatisk tildelt IP-adresse, så der kan jeg vel

Nu kender jeg ikke lige Stofas løsning, men den ip adresse maskinerne får
tildelt hvordan ser den ud?

Har I en router der kobler op?

--
Bjarke Andersen

Fra : CK®

Dato : 24-12-02 01:53

> Nu kender jeg ikke lige Stofas løsning, men den ip adresse maskinerne får
> tildelt hvordan ser den ud?
>
> Har I en router der kobler op?
>
> --
> Bjarke Andersen

Aner det ikke, jeg hakker bare af i "Hent automatisk en IP-adresse" og "Hent
automatisk en DNS-serveradresse"...

Vi har et kabelmodem (SURFboard SB3100) fra Motorola...

Men ellers Glædelig jul!

Claus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-12-02 14:11

> Aner det ikke, jeg hakker bare af i "Hent automatisk en IP-adresse" og
> "Hent automatisk en DNS-serveradresse"...

Tja, så prøv at fyre en winipcfg (win9x) eller ipconfig (NT4, 2K, XP, ME)
af og fortæl os den ip adresse du får.

> Vi har et kabelmodem (SURFboard SB3100) fra Motorola...

Så lyder det til at I ikke kan se hinanden da maskinerne leder trafikken
over internet.

Prøv at installere NetBEui eller en IPX protokol på maskinerne og se om det
hjælper.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 26-12-02 17:07

Prøv at installere NetBEui eller en IPX protokol på maskinerne og se om det
> hjælper.

Hvis det ikke hjælper kan en router hjælpe. kender et par stykker der kører
på denne måde.

mvh
Thomas