MS Windows
briani 27239
GoogleFahCore_65.exe
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-12-02 01:06

Nogen der bruger GoogleFahCore_65.exe ?

Jeg har i dag haft et underligt 'nedbrud' hvor alle settings i ZonaAlarm er
blevet nulstilt incl mit lokale netværk der kører på 192.168.1.19-20 - eller
rettere kørte, for nu skriver ZA 192.168.1.0 og det kan ikke ændres!

Men GoogleFahCore_65.exe er at finde i Joblisten og det bruger godt med
resourser - ofte 98 % af CPU resoursen !

Det var lidt tricky at fjerne, men stoppede jeg processen og slettede mappen
inden for få sekunder kunne det lade sig gøre.
Stoppede jeg processen startede den igen efter få sekunder.

Jeg har GoogleBar, men ellers intet fra Google.

Det her kan jeg finde med en hurtig søgning, men jeg mener absolut ikke at
jeg har givet tilladelse til at dele mine cpu kræfter:

"Google Compute is a new feature of the Google Toolbar. The goal of Google
Compute is to make a contribution to science by enabling Google Toolbar
users to easily donate their idle computer time to worthwhile causes. The
Google Compute version of the Google Toolbar detects when a computer is idle
and puts it to work on complex mathematical problem from such fields as drug
design and global climate modeling. "

Nogen været ude for noget ligende ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-12-02 01:20

Det hjalp ikke at fjerne programmet (slette filerne i stifinder), så røg
Google baren. Det hjalp. Sørgeligt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Pico

Dato : 23-12-02 11:00

Michael Lund Sørensen wrote:
> Det hjalp ikke at fjerne programmet (slette filerne i stifinder), så
> røg Google baren. Det hjalp. Sørgeligt.

Ja det giver jo stof til eftertanke ang. Google baren.
Hvad sagde din firewall egentlig ? Gav du tilladelse til at dine
overskydende resurser blev brugt "ude af huset" ?
Pico

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-12-02 11:21

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad sagde din firewall egentlig ? Gav du tilladelse til at dine
> overskydende resurser blev brugt "ude af huset" ?

Min ZA+ 3.1.274 blev nulstillet og det skete i går da de andre ting blev
opdaget. Jeg tror det skyldes GoogleShit.
Den blokerede ingenting!
Og jeg kan stadig ikke ændre mit lokalnet - sidste ciffer i IP adressen står
til 0 og kan ikke ændres. Mit net løber fra 10 til 20 (de tidligere skrevne
19 var en trykfejl).
Senere i dag vil ZA blive reinstalleret. Jeg regner med at skrive til ZA og
spørge hvad der har været gang i (Jeg har betalt for programmet og der er
stadig 187 dages service)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 23-12-02 12:16

> [...]

> Toolbar detects when a computer is idle and puts it to work on
> complex mathematical problem from such fields as drug design and

Jeg lavede lige en test på en nyinstalleret XP-pro.
Jeg indstallerede googletoolbar og ledte efter googlefahcore uden at
finde noget.
Efter at jeg havde ledt lidt fandt jeg denne side:

< http://toolbar.google.com/dc/ >

Som jeg læser det skal man selv aktivt vælge google compute til.

--
Magnus Pedersen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-12-02 14:26

> [...]
>
> < http://toolbar.google.com/dc/ >
>
> Som jeg læser det skal man selv aktivt vælge google compute til.

Det har du nok ret i, men det var installeret 20.12.02 og der har jeg med
garanti ikke sagt ja til noget.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk