MS Windows
briani 27239
Keyboard og mus virker ikke
Fra : Kris

Dato : 23-12-02 00:27

Efter en opdatering af driver til mus og tastatur i XP virker hverken mus
eller tastatur. Hverken ved at starte i fejlsikret tilstand eller med sidste
fungerende opsætning... hvad gør man så?

Mvh
Kris

Fra : Thomas

Dato : 23-12-02 00:42

"Kris" <krka02ab@ student.cbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sidste
> fungerende opsætning... hvad gør man så?

Prøv at gå i system/hardware og under driverfamebladet vælger du at bruge
standart eller gå tilbage... noget i den stil
Eller:

Genstart i fail safe mode og gå i system/hardware

Fjern både Mus og tastatur fra listen og reboot.
nu skulle hardwaren indstalleres med standart drivere og virke igen.

--
Venligst

Thomas
skær venligst det væk, du ikke svarer på.
..::Tak::.

Fra : Kris

Dato : 23-12-02 00:52

I windows kan der ikke navigeres idet hverken mus eller tastatur kan
bruges.... i dos virker tastaturet, men nogle taster har en forkert
funktion - f.eks. kan " : " ikke skrives - nogen ide til hvordan kommer fra
"A:\" til "C:\" ?

Mvh.
Kris

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-02 01:11

Kris wrote:

> [...]
> bruges.... i dos virker tastaturet, men nogle taster har en forkert
> funktion - f.eks. kan " : " ikke skrives - nogen ide til hvordan kommer fra

Det er sandsynligvis fordi, du bruger et forkert tegnsæt. Prøv med "Æ" i
stedet for ":".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kris

Dato : 23-12-02 01:18

Ja - så skriver den sandelig : Men når jeg skriver c: svarer den Invalid
drive specification - og det er c-drevet der skal formateres... hvad nu?

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 23-12-02 01:34

Kris wrote:

> Ja - så skriver den sandelig : Men når jeg skriver c: svarer den
> Invalid drive specification - og det er c-drevet der skal
> formateres... hvad nu?

fdisk

Fra : Kris

Dato : 23-12-02 01:36

Bad command or file er svaret til fdisk

Fra : Thomas

Dato : 23-12-02 09:25

> Bad command or file er svaret til fdisk

Srq.. forresten.. jeg havde ikke tænkt på at du ikek kunne bruge tastaturet,
til at navigere rundt i windows.. DOH.. min fejl... he he

anyway...Smid din WinXp installationcd i drevet og boot fra den.

når du nåtil det tidspunkt hvor den spørger hvilken partitione/harddisk den
skal installalere på, vælger du at slette din Primære partition = altså det
drev hvor du lige nu har Windows Installeret..
derefter formaterer du med NTFS filsystem.. lav IKKE en hurtig formatering.

Kør installationen videre til det hele er installeret.

Næste gang du vil installerer drivere kan det godt betale sig at lave et
restorepoint/gendannelsebillede som er meget nemt i windowsxp.

håber at det hele lykkes.