Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. Fuji MX-2900
Fra : 2rb1

Dato : 22-12-02 23:21

Hejsa.

Jeg har ladet mig fortælle at en Fuji MX-2900 kan bruges i studie med alm.
flashanlæg - er det rigtigt?
Er der nogle der har erfaring med den og vil dele ud af sin viden om den. :)

P.f.t.

2rb1

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-12-02 23:58

2rb1 wrote:

> Jeg har ladet mig fortælle at en Fuji MX-2900 kan bruges i studie med alm.
> flashanlæg - er det rigtigt?
> Er der nogle der har erfaring med den og vil dele ud af sin viden om den. :)

Alle Fuji's topmoddeller har hot-shoe, i den sætter man en
hama dims til ca. 100 kr, som har et alm. synck-stik, og så
kan du tilslutte en hvilken som helst blitz, også et stort
flashanlæg, og ud fra din flaschmetermåling, så stiller du
manuelt blænden og tid på helt sædvanlig vis

Men helt ærligt, Fuji MX-2900 er en gammel sag, der for
længst er udgået af Fuji's sortiment, dens max opløsning er
1800 x 1200 pixel = 2 megapixel, du vil da være meget bedre
tjent med et 6900 zoom eller et S602 zoom, de har begge den
samme gode optik m 6x optisk zoom, og de kan begge styres
100% manuelt, deres max. opløsning er 2832 x 2128 det er
ganske vist interpoleret, men det skal du ikke kimse af.

Du kan se 3 billeder som jeg har taget med mit 6900 zoom på
flg. URL:

- ADVARSEL STORE FILER - ADVARSEL STORE FILER - ADVARSEL -
http://home.tiscali.dk/valkyrie/test/gule_pragtroelliker-54.jpg
http://home.tiscali.dk/valkyrie/test/husgavl-88.jpg
http://home.tiscali.dk/valkyrie/test/vandmand-06.jpg

Bemærk de rene klare farver, den fine tegning og den gode
håndtering af højlyset.

Du kan også ta' et tjek på de forskellige reviews, du kan finde
oplysninger om alle tre modeller på:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/FujiFilm/
- du skal nederst på siden for at finde noget om MX-2900

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : 2rb1

Dato : 23-12-02 01:31

> [...]
> oplysninger om alle tre modeller på:
> http://www.dpreview.com/reviews/specs/FujiFilm/
> - du skal nederst på siden for at finde noget om MX-2900

Tak for det..

Jeg skal kun bruge den til webbrug, så de godt 2 mill. pix. går vel an :)
Hvordan med iso instilling - kan man stille på den?

Mvh.
2rb1

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-12-02 10:36

2rb1 wrote:

> Jeg skal kun bruge den til webbrug, så de godt 2 mill. pix. går vel an :)
> Hvordan med iso instilling - kan man stille på den?

Nej på Fuji MX-2900 er der kun en følsomhed 125 ISO.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-12-02 22:44

> http://home.tiscali.dk/valkyrie/test/gule_pragtroelliker-54.jpg

Hvor er det lige der er stillet skarpt henne? Synes det hele er gnidret :(

> Bemærk de rene klare farver, den fine tegning og den gode
> håndtering af højlyset.

Min ærlige mening er, at jeg synes ikke det ser godt ud. At opløsningen er
stor er ikke altid ensbetydende med at det er skarpt eller godt.

Mit eget kamera har det med at gøre det ligeså gnidret på den måde, og det
er nok derfor jeg ikke synes det er fedt :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-12-02 23:14

Anders Houmark wrote:

> Hvor er det lige der er stillet skarpt henne? Synes det hele er gnidret :(

Du har vist ikke givet dig tid til at downloade hele billedet,
og det er desværre nogle blomster, som er en del af den uskarpe
baggrund som kommer først.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-12-02 14:38

> Du har vist ikke givet dig tid til at downloade hele billedet,

Jov!

> og det er desværre nogle blomster, som er en del af den uskarpe
> baggrund som kommer først.

Er det så i midten af billedet du synes det er skarpt?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk