Idéer til god plads i Kroatien
Fra : Jan Ravn

Dato : 22-12-02 19:51

Vi påtænker at tage en tur til Kroatien til sommer.
Er der nogen der kan anbefale en rigtig god campingplads
med alm. toiletter ( ikke stå toiletter),og hvor rengøring er rigtig god.
Den må gerne ligge tæt ved vandet, gode badeforhold.
Der må også gerne være underholdning må aftenen for unge i 20 års alderen

Fra : Ped

Dato : 22-12-02 20:36

Hej,

Jeg var dernede forrige år på motorcykel, og det er et kanon ferieland.
For samtlige campingpladser jeg boede på gælder, at de sanitære forhold
er betydelig over gennemsnittet i forhold til f.eks. Danmark, d.v.s. nyt
eller nyere sanitet, altid rigtige toiletter, gode badeforhold og
rigeligt med varmt vand. Og så er der altid pinligt rent, for til hver
toiletbygning synes der at være tilknyttet en eller flere faste
rengøringsdamer, der er der fra tidligt om morgenen til hen på aftenen.
Desuden er der næsten altid butikker, restauranter, barer og kiosker med
lange åbningstider. Så faciliteterne fejler bestemt ikke noget.

Pladser jeg lige kan komme i tanker om:

Istrien: Autocamp Valkanela lidt nord for den hyggelige fiskerby Vrsar
(se et par billeder på http://home20.inet.tele.dk/pedmail/vrsar.htm )
Så vidt jeg husker var stranden stenet, men ellers lever pladsen op til
Jeres krav.

Dubrovnik: Autocamp Rudine, lige ved hovedvejen 12 - 22 km nord for byen
(når afstandsangivelsen er så upræcis skyldes det, at man for at komme
ind til byen skulle rundt om en fjord, men da jeg var der var man ved at
bygge en bro henover fjordens munding. Hvis den er taget i brug nu er
afstanden til byen kun 12 km). God plads, god restaurant men så vidt jeg
husker ikke bar eller underholdning. Ca. 100 trappetrin ned til egen,
meget stenet strand.

Nu skriver du at pladsen gerne må ligge ved vandet, men jeg vil ikke
undlade at gøre lidt reklame for Plitvica Jesera national Park, (
http://home20.inet.tele.dk/pedmail/plit.htm ) som ligger inde i landet
ved byen Plitvica. Også der er der en fremragende campingplads -
Autocamp Korana - som jeg dog ikke har kunnet finde i ADAC's Campingführer.

Efter hjemkomsten skrev jeg et lille indlæg til motorcykelbladet Touring
Nyt som svar og kommentar til en tidligere artikel om campingforholdene
bl.a. i nærheden af Dubrovnik. Hvis denne flotte, gamle by har Jeres
interesse, så kan artiklen læses på MC Touringclubs hjemmeside på
adressen http://www.mctouringclub.dk/ Klik "Nyheder" (i højre side),
derpå på "Dubrovnik".

Rigtig god tur (og God Jul)!

M.v.h.