netscape problem
Fra : Mickey

Dato : 06-03-01 17:46

Nogen der kan forklare den store forskel mellem netscape 4.x og
netscape 6.0's måde at vise siden http://new.audeo.dk på ?
`- IE5.5 viser siden fint, ca som NN4.x

--
Mickey

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-03-01 21:23

Mickey <news001@susie.dyndns.dk> skrev

> Nogen der kan forklare den store forskel mellem netscape 4.x og
> netscape 6.0's måde at vise siden http://new.audeo.dk på ?
> `- IE5.5 viser siden fint, ca som NN4.x

Jeg har NN4.04 og her ser det frygteligt ud.

Hvis du skal gøre dig håb om at få NN med, så:

1. Undlad height og width i tabellen, men lad tabellen være sig selv - og så
udvide cellerne med din gfx/black.gif, som du allerede har sat størrelse
på - ellers går det helt galt.

2. Undlad colspan="3". Lav hellere en ekstra <td></td> i hver side - den
bliver jo kun 1x1, som jeg så har malet sort som stregen.

Jeg har fået det til at se helt ensartet ud i IE5, Opera 5 og IE4.04, ja
selv NN3 kan være med - se eksemplet på

www.vebel.dk/audeo/new.htm

Undlad også <font> i din kode - du har jo allerede defineret en <style>,
hvor det bør stå.
--
Allan

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-03-01 21:53

On Tue, 6 Mar 2001 21:23:21 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

>Undlad også <font> i din kode - du har jo allerede defineret en <style>,
>hvor det bør stå.

Øhhh, hvorfor?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 06-03-01 22:27

Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk> writes:

> Øhhh, hvorfor?

FONT giver mulighed for at indstille farver, skriftstørrelse og
skriftsnit.

Det samme kan man gøre med stylesheets (de tre ting er faktisk nogle
af de få ting der virker fint browsere imellem).

Stylesheets giver yderligere den besøgende mulighed for selv at
definere farver og skriftstørrelser i et user stylesheet hvis han af
den ene eller anden grund ikke kan læse det der står.

mere:
http://www.mcsr.olemiss.edu/%7Emudws/font.html

Fra : Mickey

Dato : 06-03-01 23:06

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> FONT giver mulighed for at indstille farver, skriftstørrelse og
> skriftsnit.

har aldrig fået font-size til at virke i NN...

--
Mickey

Fra : Mickey

Dato : 06-03-01 23:15

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver jo kun 1x1, som jeg så har malet sort som stregen.
>
> Jeg har fået det til at se helt ensartet ud i IE5, Opera 5 og

tak for rådene - har tilladt mig at tystjæle din html udgave, håber
ikke det gør noget ;)

--
Mickey

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-01 00:11

Mickey <news001@susie.dyndns.dk> skrev

> tak for rådene - har tilladt mig at tystjæle din html udgave, håber
> ikke det gør noget ;)

Jamen, det er jo det der er meningen med det - ellers havde jeg ikke brugt
en halv time af min dyrebare tid - og lagt det ud på min server

> har aldrig fået font-size til at virke i NN...

Jeg har brugt

font-size:12px;

i css-delen i filen, og det fungerer altså glimrende i NN.

Fejlen ved NN er at hvis der er en definition i css som NN ikke forstår, så
ignorerer den HELE definitionen, hvor IE bare springer det over den ikke
forstår, og fortolker resten. Jeg tror det er det der har drillet dig.

--
Allan

Fra : Mickey

Dato : 07-03-01 01:56

> Mickey <news001@susie.dyndns.dk> skrev

> Jamen, det er jo det der er meningen med det - ellers havde jeg ikke
brugt
> en halv time af min dyrebare tid - og lagt det ud på min server

takker - syns bare lige jeg ville fortælle dig det :)

> [...]
ikke
> forstår, og fortolker resten. Jeg tror det er det der har drillet

lyder meget rimeligt!

- hvad der rigtig irretererer mig er, at NN6 tilsyneladene er endnu
sværere at få til at makke ret end NN4.x, sådan generelt!

--
Mickey