| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvordan fjerner jeg win2k? Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  22-12-02 15:42 |  
  |   
            Jeg har omtalt nogle pc-problemer for nogle dage siden her i gruppen, men
 ingen har givet mig løsningsforslag. Senest d. 17.12.
 
 Jeg vil nu spørge om en anden ting: Jeg har ved en fejl fået lagt en ny
 installation af w2k ind i stedet for en reparation ag den jeg havde i
 forvejen. Jeg har altså 2 udgaver at vælge mellem når jeg starter op.
 
 Hvordan fjerner jeg den ene, uden at det går ud over den anden også?
 
 Hilsen
 Preben
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas (22-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  22-12-02 15:56 |  
  |   
            
 "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e05cec8$0$1760$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Jeg har omtalt nogle pc-problemer for nogle dage siden her i gruppen, men
 > ingen har givet mig løsningsforslag. Senest d. 17.12.
 >
 > Jeg vil nu spørge om en anden ting: Jeg har ved en fejl fået lagt en ny
 > installation af w2k ind i stedet for en reparation ag den jeg havde i
 > forvejen. Jeg har altså 2 udgaver at vælge mellem når jeg starter op.
 >
 > Hvordan fjerner jeg den ene, uden at det går ud over den anden også?
 >
 Jeg vil vove at påstå at det er Meget svært, hvis de er installeret på samme
 drev, da de diverse filer ligger flettet samme i et værre rod.
 
 Jeg mener at den bedste og nærmest eneste fornuftige løsning må være at
 backe de ting op der er vigtige og så må du formatere din disk og
 reinstallere Win2K forfra.
 
 fra min synspunkt er det bedste løsning på dit problem, da der ikke er en
 egentlig Uninstall mulighed med win2K.
 
 
 --
 Venligst
 
 Thomas
 
 Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 skær venligst det væk, du ikke svarer på.
 ..::Tak::.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Preben Solgaard (22-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  22-12-02 17:02 |  
  |   
            Ja, jeg har selv en fornemmelse af, at det vil være svært. Jeg har 2 drev.
 Jeg har adgang til filerne fra begge udgaver af w2k. Derimod har jeg ikke
 adgang til alle programmer. Kun de programmer der er installeret på den
 aktuelle w2k.
 
 Jeg håber bare, der er en anden løsning end formattering...
 
 Hilsen
 Preben
 
 "Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:au4jqj$12r8$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3e05cec8$0$1760$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > Jeg har omtalt nogle pc-problemer for nogle dage siden her i gruppen,
 men
 > > ingen har givet mig løsningsforslag. Senest d. 17.12.
 > >
 > > Jeg vil nu spørge om en anden ting: Jeg har ved en fejl fået lagt en ny
 > > installation af w2k ind i stedet for en reparation ag den jeg havde i
 > > forvejen. Jeg har altså 2 udgaver at vælge mellem når jeg starter op.
 > >
 > > Hvordan fjerner jeg den ene, uden at det går ud over den anden også?
 > >
 > Jeg vil vove at påstå at det er Meget svært, hvis de er installeret på
 samme
 > drev, da de diverse filer ligger flettet samme i et værre rod.
 >
 > Jeg mener at den bedste og nærmest eneste fornuftige løsning må være at
 > backe de ting op der er vigtige og så må du formatere din disk og
 > reinstallere Win2K forfra.
 >
 > fra min synspunkt er det bedste løsning på dit problem, da der ikke er en
 > egentlig Uninstall mulighed med win2K.
 >
 >
 > --
 > Venligst
 >
 > Thomas
 >
 > Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 > skær venligst det væk, du ikke svarer på.
 > .::Tak::.
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hans (23-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans | 
  Dato :  23-12-02 02:33 |  
  |   
            "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> wrote in message
 news:3e05e18d$0$1763$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Ja, jeg har selv en fornemmelse af, at det vil være svært. Jeg har 2 drev.
 > Jeg har adgang til filerne fra begge udgaver af w2k. Derimod har jeg ikke
 > adgang til alle programmer. Kun de programmer der er installeret på den
 > aktuelle w2k.
 >
 > Jeg håber bare, der er en anden løsning end formattering...
 
 Kan du ikke lige vise os indholdet af din boot.ini fil i roden af c:, så vi
 kan afgøre om de 2 installationer ligger på hvert sit eller på samme drev.
 Man skal være mere end kreativ for at lægge 2 installationer oven i
 hinanden, så den tror jeg rent umiddelbart ikke på, men mindre at du
 specifikt har valgt en anden installationsmappe end \winnt.
 
 --
 mvh, Hans
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Preben Solgaard (22-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  22-12-02 17:06 |  
  |   
            Ja, jeg har selv en fornemmelse af, at det vil være svært. Jeg har 2 drev.
 Jeg har adgang til filerne fra begge udgaver af w2k. Derimod har jeg ikke
 adgang til alle programmer. Kun de programmer der er installeret på den
 aktuelle w2k.
 
 Jeg håber bare, der er en anden løsning end formattering...
 
 Hilsen
 Preben
 
 "Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:au4jqj$12r8$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3e05cec8$0$1760$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > Jeg har omtalt nogle pc-problemer for nogle dage siden her i gruppen,
 men
 > > ingen har givet mig løsningsforslag. Senest d. 17.12.
 > >
 > > Jeg vil nu spørge om en anden ting: Jeg har ved en fejl fået lagt en ny
 > > installation af w2k ind i stedet for en reparation ag den jeg havde i
 > > forvejen. Jeg har altså 2 udgaver at vælge mellem når jeg starter op.
 > >
 > > Hvordan fjerner jeg den ene, uden at det går ud over den anden også?
 > >
 > Jeg vil vove at påstå at det er Meget svært, hvis de er installeret på
 samme
 > drev, da de diverse filer ligger flettet samme i et værre rod.
 >
 > Jeg mener at den bedste og nærmest eneste fornuftige løsning må være at
 > backe de ting op der er vigtige og så må du formatere din disk og
 > reinstallere Win2K forfra.
 >
 > fra min synspunkt er det bedste løsning på dit problem, da der ikke er en
 > egentlig Uninstall mulighed med win2K.
 >
 >
 > --
 > Venligst
 >
 > Thomas
 >
 > Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 > skær venligst det væk, du ikke svarer på.
 > .::Tak::.
 >
 >
 
 "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e05cec8$0$1760$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Jeg har omtalt nogle pc-problemer for nogle dage siden her i gruppen, men
 > ingen har givet mig løsningsforslag. Senest d. 17.12.
 >
 > Jeg vil nu spørge om en anden ting: Jeg har ved en fejl fået lagt en ny
 > installation af w2k ind i stedet for en reparation ag den jeg havde i
 > forvejen. Jeg har altså 2 udgaver at vælge mellem når jeg starter op.
 >
 > Hvordan fjerner jeg den ene, uden at det går ud over den anden også?
 >
 > Hilsen
 > Preben
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas (22-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  22-12-02 17:27 |  
  |   
            
"Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e05e276$0$1771$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Ja, jeg har selv en fornemmelse af, at det vil være svært. Jeg har 2 drev.
 > Jeg har adgang til filerne fra begge udgaver af w2k. Derimod har jeg ikke
 > adgang til alle programmer. Kun de programmer der er installeret på den
 > aktuelle w2k.
 >
 > Jeg håber bare, der er en anden løsning end formattering...
 >
 > Hilsen
 > Preben
 Nu skal jeg lige være helt med.....  
da du prøvede at reparere, fik du så installeret en Win2K der ligger FYSISK
 på et ANDET drev end den originale WIN2K??
 det er ret etensielt.... er det sagen kan du bare rette din BOOT.INI fil til
 og derefter slette den forkert Win2K.....
 Men bemærk... det vil KUN virke såfrem den forkert win2k er installeret
 fysisk på en anden harddisk eller partition.. ikke hvis de er installeret på
 samme drevbogstav...
 venligst
 Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Preben Solgaard (22-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  22-12-02 21:44 |  
  |  
 
            Jeg er ikke skrap til edb, så jeg kan ikke svare på, hvor den w2k, der
 skulle have været en rep. men i stedet blev en ny installation, ligger
 fysisk. Og jeg ved heller ikke hvordan jeg forholder mig mht boot.ini filen.
 Hvordan finder jeg ud af, om de 2 udgaver ligger på hver sit drev og hvis de
 gør, hvordan sletter jeg så den ene?
 Hilsen
 Preben
 "Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:au4p4u$1ajt$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3e05e276$0$1771$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > Ja, jeg har selv en fornemmelse af, at det vil være svært. Jeg har 2
 drev.
 > > Jeg har adgang til filerne fra begge udgaver af w2k. Derimod har jeg
 ikke
 > > adgang til alle programmer. Kun de programmer der er installeret på den
 > > aktuelle w2k.
 > >
 > > Jeg håber bare, der er en anden løsning end formattering...
 > >
 > > Hilsen
 > > Preben
 > Nu skal jeg lige være helt med.....  
>
 > da du prøvede at reparere, fik du så installeret en Win2K der ligger
 FYSISK
 > på et ANDET drev end den originale WIN2K??
 >
 > det er ret etensielt.... er det sagen kan du bare rette din BOOT.INI fil
 til
 > og derefter slette den forkert Win2K.....
 >
 > Men bemærk... det vil KUN virke såfrem den forkert win2k er installeret
 > fysisk på en anden harddisk eller partition.. ikke hvis de er installeret
 på
 > samme drevbogstav...
 >
 >
 > venligst
 >
 > Thomas
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas (22-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  22-12-02 23:45 |  
  |   
            
 "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e0623b3$0$24703$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Jeg er ikke skrap til edb, så jeg kan ikke svare på, hvor den w2k, der
 > skulle have været en rep. men i stedet blev en ny installation, ligger
 > fysisk. Og jeg ved heller ikke hvordan jeg forholder mig mht boot.ini
 filen.
 >
 > Hvordan finder jeg ud af, om de 2 udgaver ligger på hver sit drev og hvis
 de
 > gør, hvordan sletter jeg så den ene?
 
 
 Det er nu ikke så svært.....
 jeg er ikke 100% sikker på at det her virker, men prøv alligevel.
 
 Step1:
 Start i den windows du vil bruge!
 når maskinen er startet tryk da på start og vælg KØR.
 skriv nu: msinfo32 og tryk enter.
 hvis der starter et prog. virker det som det skal.
 
 Step2:
 i det første billede der kommer frem kan du se at der står WINDOWSMAPPE et
 sted.
 ud for den står stien til windowsmappen, og du kan samtidig se på hvilket
 drev den er installeret.
 Du kan nu boote i den anden windows og checke det samme for at se hvilket
 drev den nye windows er installeret på.
 
 Hvis step1 ikke virkede kan du bare gøre sådan her:
 tryk på start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysninger
 og der åbnes det sammeprogram.
 Følg Step 2.
 
 En anden mulighed er at først at checke hvor din foretrukne windows er
 installeret, jævnfør første del af Step 2.
 
 hvis der på dit andet drev ligger nogenlude de samme mapper som på dit
 C-drev - altså
 WinNT
 Programmer
 Dokumenter
 osv.. dvs. generelle mapper der er tilknyttet windows som styresystem, kan
 du godt regne med at window er installert på begge drev.
 
 hvis det er sådan det er, kan du slette den window der er på det forkerte
 drev og du skulle være Home Free.
 
 Med hensyn til Boot.ini så er det en lille fil der ligger i roden på dit
 primære drev.. normalt dit C-drev.
 du skal dog tillade at du kan få lov at se beskyttede systemfiler, førend du
 kan se den.. ellers er den skjult.
 
 det der står i den fil definerer hvilke styresystemer der er mulighed for at
 boote ind i.
 
 Hvis du finder ud af at du kan slette windows, som beskrevet ovenover, og du
 ikke ændrer i boot.ini, vil du stadig blive spurgt hvilket os du vil boote
 til, men det er kun det ene der virker.
 
 Hvis du vil ændre i den bør du lige spørge i denne NG vedr. netop det
 spørgsmål, da jeg ikke er så meget inde i de informationer der er beskrevet
 i den fil.
 
 men check først ud om det er muligt at fjerne windows som beskrevet..
 
 Og så lige en sidste ting.. det er 100% på dit eget ansvar.. og jeg kan ikke
 garantere at det vil virke, men jeg har selv gjort det, og egentlig ændrer
 du ikke noget vitalt på nogen måde, så det skulle virke upåklageligt.
 
 
 
 Venligst
 
 Thomas
 Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 skær venligst det væk, du ikke svarer på.
 ..::Tak::.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Preben Solgaard (27-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  27-12-02 17:01 |  
  |   
            
 "Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:au5f8g$26lg$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3e0623b3$0$24703$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Jeg er ikke skrap til edb, så jeg kan ikke svare på, hvor den w2k, der
 > > skulle have været en rep. men i stedet blev en ny installation, ligger
 > > fysisk. Og jeg ved heller ikke hvordan jeg forholder mig mht boot.ini
 > filen.
 > >
 > > Hvordan finder jeg ud af, om de 2 udgaver ligger på hver sit drev og
 hvis
 > de
 > > gør, hvordan sletter jeg så den ene?
 >
 >
 > Det er nu ikke så svært.....
 > jeg er ikke 100% sikker på at det her virker, men prøv alligevel.
 >
 > Step1:
 > Start i den windows du vil bruge!
 > når maskinen er startet tryk da på start og vælg KØR.
 > skriv nu: msinfo32 og tryk enter.
 > hvis der starter et prog. virker det som det skal.
 >
 > Step2:
 > i det første billede der kommer frem kan du se at der står WINDOWSMAPPE et
 > sted.
 > ud for den står stien til windowsmappen, og du kan samtidig se på hvilket
 > drev den er installeret.
 > Du kan nu boote i den anden windows og checke det samme for at se hvilket
 > drev den nye windows er installeret på.
 >
 > Hvis step1 ikke virkede kan du bare gøre sådan her:
 > tryk på start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysninger
 > og der åbnes det sammeprogram.
 > Følg Step 2.
 >
 > En anden mulighed er at først at checke hvor din foretrukne windows er
 > installeret, jævnfør første del af Step 2.
 >
 > hvis der på dit andet drev ligger nogenlude de samme mapper som på dit
 > C-drev - altså
 > WinNT
 > Programmer
 > Dokumenter
 > osv.. dvs. generelle mapper der er tilknyttet windows som styresystem, kan
 > du godt regne med at window er installert på begge drev.
 >
 > hvis det er sådan det er, kan du slette den window der er på det forkerte
 > drev og du skulle være Home Free.
 >
 > Med hensyn til Boot.ini så er det en lille fil der ligger i roden på dit
 > primære drev.. normalt dit C-drev.
 > du skal dog tillade at du kan få lov at se beskyttede systemfiler, førend
 du
 > kan se den.. ellers er den skjult.
 >
 > det der står i den fil definerer hvilke styresystemer der er mulighed for
 at
 > boote ind i.
 >
 > Hvis du finder ud af at du kan slette windows, som beskrevet ovenover, og
 du
 > ikke ændrer i boot.ini, vil du stadig blive spurgt hvilket os du vil boote
 > til, men det er kun det ene der virker.
 >
 > Hvis du vil ændre i den bør du lige spørge i denne NG vedr. netop det
 > spørgsmål, da jeg ikke er så meget inde i de informationer der er
 beskrevet
 > i den fil.
 >
 > men check først ud om det er muligt at fjerne windows som beskrevet..
 >
 > Og så lige en sidste ting.. det er 100% på dit eget ansvar.. og jeg kan
 ikke
 > garantere at det vil virke, men jeg har selv gjort det, og egentlig ændrer
 > du ikke noget vitalt på nogen måde, så det skulle virke upåklageligt.
 >
 >
 >
 > Venligst
 >
 > Thomas
 > Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 > skær venligst det væk, du ikke svarer på.
 > .::Tak::.
 >
 > Jeg har kigget på systemoplysningsrapporten i begge udgaver og printet dem
 ud. Jeg kan se, at den oprindelige w2k ligger i mappen C:\Windows og den nye
 i mappen D:\WINNT. (Systemmapperne i hhv. C:\Windows\System32 og
 D:\WINNT\System32). Startenhederne er enslydende
 \device\harddisk0\Partition1.
 
 Der er forskel på tilgængelig fysisk og virtuel hukommelse i de 2 udgaver.
 Mere tilgængelig fysisk i den oprindelige og mere tilgængelig virtuel
 hukommelse i den nye udgave. I den oprindelige åbner jeg som bruger med
 adgangskode - i den nye som administrator. Giver det konflikt?
 
 Hjælper disse oplysninger Jer til at kunne hjælpe mig videre? Hvordan gør
 jeg boot.ini filen synlig?
 
 Hilsen
 Preben
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Thomas (27-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  27-12-02 18:08 |  
  |   
            
 "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e0c78d7$0$2553$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 >
 > "Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:au5f8g$26lg$1@news.cybercity.dk...
 > >
 > > "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:3e0623b3$0$24703$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > > Jeg er ikke skrap til edb, så jeg kan ikke svare på, hvor den w2k, der
 > > > skulle have været en rep. men i stedet blev en ny installation, ligger
 > > > fysisk. Og jeg ved heller ikke hvordan jeg forholder mig mht boot.ini
 > > filen.
 > > >
 > > > Hvordan finder jeg ud af, om de 2 udgaver ligger på hver sit drev og
 > hvis
 > > de
 > > > gør, hvordan sletter jeg så den ene?
 > >
 > >
 > > Det er nu ikke så svært.....
 > > jeg er ikke 100% sikker på at det her virker, men prøv alligevel.
 > >
 > > Step1:
 > > Start i den windows du vil bruge!
 > > når maskinen er startet tryk da på start og vælg KØR.
 > > skriv nu: msinfo32 og tryk enter.
 > > hvis der starter et prog. virker det som det skal.
 > >
 > > Step2:
 > > i det første billede der kommer frem kan du se at der står WINDOWSMAPPE
 et
 > > sted.
 > > ud for den står stien til windowsmappen, og du kan samtidig se på
 hvilket
 > > drev den er installeret.
 > > Du kan nu boote i den anden windows og checke det samme for at se
 hvilket
 > > drev den nye windows er installeret på.
 > >
 > > Hvis step1 ikke virkede kan du bare gøre sådan her:
 > > tryk på start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysninger
 > > og der åbnes det sammeprogram.
 > > Følg Step 2.
 > >
 > > En anden mulighed er at først at checke hvor din foretrukne windows er
 > > installeret, jævnfør første del af Step 2.
 > >
 > > hvis der på dit andet drev ligger nogenlude de samme mapper som på dit
 > > C-drev - altså
 > > WinNT
 > > Programmer
 > > Dokumenter
 > > osv.. dvs. generelle mapper der er tilknyttet windows som styresystem,
 kan
 > > du godt regne med at window er installert på begge drev.
 > >
 > > hvis det er sådan det er, kan du slette den window der er på det
 forkerte
 > > drev og du skulle være Home Free.
 > >
 > > Med hensyn til Boot.ini så er det en lille fil der ligger i roden på dit
 > > primære drev.. normalt dit C-drev.
 > > du skal dog tillade at du kan få lov at se beskyttede systemfiler,
 førend
 > du
 > > kan se den.. ellers er den skjult.
 > >
 > > det der står i den fil definerer hvilke styresystemer der er mulighed
 for
 > at
 > > boote ind i.
 > >
 > > Hvis du finder ud af at du kan slette windows, som beskrevet ovenover,
 og
 > du
 > > ikke ændrer i boot.ini, vil du stadig blive spurgt hvilket os du vil
 boote
 > > til, men det er kun det ene der virker.
 > >
 > > Hvis du vil ændre i den bør du lige spørge i denne NG vedr. netop det
 > > spørgsmål, da jeg ikke er så meget inde i de informationer der er
 > beskrevet
 > > i den fil.
 > >
 > > men check først ud om det er muligt at fjerne windows som beskrevet..
 > >
 > > Og så lige en sidste ting.. det er 100% på dit eget ansvar.. og jeg kan
 > ikke
 > > garantere at det vil virke, men jeg har selv gjort det, og egentlig
 ændrer
 > > du ikke noget vitalt på nogen måde, så det skulle virke upåklageligt.
 > >
 > >
 > >
 > > Venligst
 > >
 > > Thomas
 > > Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 > > skær venligst det væk, du ikke svarer på.
 > > .::Tak::.
 > >
 > > Jeg har kigget på systemoplysningsrapporten i begge udgaver og printet
 dem
 > ud. Jeg kan se, at den oprindelige w2k ligger i mappen C:\Windows og den
 nye
 > i mappen D:\WINNT. (Systemmapperne i hhv. C:\Windows\System32 og
 > D:\WINNT\System32). Startenhederne er enslydende
 > \device\harddisk0\Partition1.
 Som det ser ud nu, har du fået installeret den NYE WIN2K på et helt andet
 drev.
 derfor kan du egentlig bare slette filerne fra drevet uden at det giver
 problemer.
 Ergo, du kan slette de mapper der hører til Win2K på dit D-drev:
 WINNT
 Programmer
 dokumenter
 og andre.. såfrem der er andre.
 
 >
 > Der er forskel på tilgængelig fysisk og virtuel hukommelse i de 2 udgaver.
 
 > Mere tilgængelig fysisk i den oprindelige og mere tilgængelig virtuel
 > hukommelse i den nye udgave.
 Det er hip som hap.. er ikke noget du kan brige til noget i forhold til at
 fjerne windows.
 I den orindelige bruges der øjensynligt mindre Ram end i den nye, men
 derimod mere Swapfil/Virtuel hukommelse.
 det er underordnet.
 
  I den oprindelige åbner jeg som bruger med
 > adgangskode - i den nye som administrator. Giver det konflikt?
 
 Nej.
 De to windows installationer har intet med hinanden og gøre, og årsagen til
 at du logger på som User i den orindelige Win2K er at du har oprettet en
 User Profil og en Administrator profil.
 du kan også godt logge på som Admin i din Oprindelige Win2K.
 
 > Hjælper disse oplysninger Jer til at kunne hjælpe mig videre? Hvordan gør
 > jeg boot.ini filen synlig?
 Tryk på Start
 i KØR skriver du:
 msconfig
 i det nye vindue er der et faneblad der hedder BOOT.INI
 her kan du se hvad der bootes, og det er er den fil der skal modificeres.
 du kan evt. ændre i den før du sletter noget, så du kan se at den så vil
 boote normalt ind i din originale Win2K.
 Husk dog at lave en backup af din BOOT.INI.
 Du kan gøre den Synlig på dit C-drev, ved at gøre sikrede systemfiler
 synlige i indstillinger.
 
 Venligst
 
 Thomas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Preben Solgaard (27-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  27-12-02 18:41 |  
  |   
            
 > > > Jeg har kigget på systemoplysningsrapporten i begge udgaver og printet
 > dem
 > > ud. Jeg kan se, at den oprindelige w2k ligger i mappen C:\Windows og den
 > nye
 > > i mappen D:\WINNT. (Systemmapperne i hhv. C:\Windows\System32 og
 > > D:\WINNT\System32). Startenhederne er enslydende
 > > \device\harddisk0\Partition1.
 > Som det ser ud nu, har du fået installeret den NYE WIN2K på et helt andet
 > drev.
 > derfor kan du egentlig bare slette filerne fra drevet uden at det giver
 > problemer.
 > Ergo, du kan slette de mapper der hører til Win2K på dit D-drev:
 > WINNT
 > Programmer
 > dokumenter
 > og andre.. såfrem der er andre.
 >
 > >
 > > Der er forskel på tilgængelig fysisk og virtuel hukommelse i de 2
 udgaver.
 >
 > > Mere tilgængelig fysisk i den oprindelige og mere tilgængelig virtuel
 > > hukommelse i den nye udgave.
 > Det er hip som hap.. er ikke noget du kan brige til noget i forhold til at
 > fjerne windows.
 > I den orindelige bruges der øjensynligt mindre Ram end i den nye, men
 > derimod mere Swapfil/Virtuel hukommelse.
 > det er underordnet.
 >
 >  I den oprindelige åbner jeg som bruger med
 > > adgangskode - i den nye som administrator. Giver det konflikt?
 >
 > Nej.
 > De to windows installationer har intet med hinanden og gøre, og årsagen
 til
 > at du logger på som User i den orindelige Win2K er at du har oprettet en
 > User Profil og en Administrator profil.
 > du kan også godt logge på som Admin i din Oprindelige Win2K.
 >
 > > Hjælper disse oplysninger Jer til at kunne hjælpe mig videre? Hvordan
 gør
 > > jeg boot.ini filen synlig?
 > Tryk på Start
 > i KØR skriver du:
 > msconfig
 > i det nye vindue er der et faneblad der hedder BOOT.INI
 > her kan du se hvad der bootes, og det er er den fil der skal modificeres.
 > du kan evt. ændre i den før du sletter noget, så du kan se at den så vil
 > boote normalt ind i din originale Win2K.
 > Husk dog at lave en backup af din BOOT.INI.
 > Du kan gøre den Synlig på dit C-drev, ved at gøre sikrede systemfiler
 > synlige i indstillinger.
 >
 > Venligst
 >
 > Thomas
 >
 >
 Jeg har prøvet at køre msconfig, men der bliver ikke fundet en sådan fil.
 Jeg er i den nye udgave. Jeg har ikke prøvet endnu i den oprindelige udgave.
 Jeg er på usikker grund her, så jeg beder om, at man beskriver evt.
 hjælpetrin, så jeg ikke kan gøre forkert... Specielt, når det drejer sig om
 den kære boot.ini fil
 
 Tak for hjælpen hidtil!
 
 Hilsen
 Preben
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Thomas (27-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  27-12-02 18:51 |  
  |   
            
"Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e0c9035$0$24692$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > > > > Jeg har kigget på systemoplysningsrapporten i begge udgaver og
 printet
 > > dem
 > > > ud. Jeg kan se, at den oprindelige w2k ligger i mappen C:\Windows og
 den
 > > nye
 > > > i mappen D:\WINNT. (Systemmapperne i hhv. C:\Windows\System32 og
 > > > D:\WINNT\System32). Startenhederne er enslydende
 > > > \device\harddisk0\Partition1.
 > > Som det ser ud nu, har du fået installeret den NYE WIN2K på et helt
 andet
 > > drev.
 > > derfor kan du egentlig bare slette filerne fra drevet uden at det giver
 > > problemer.
 > > Ergo, du kan slette de mapper der hører til Win2K på dit D-drev:
 > > WINNT
 > > Programmer
 > > dokumenter
 > > og andre.. såfrem der er andre.
 > >
 > > >
 > > > Der er forskel på tilgængelig fysisk og virtuel hukommelse i de 2
 > udgaver.
 > >
 > > > Mere tilgængelig fysisk i den oprindelige og mere tilgængelig virtuel
 > > > hukommelse i den nye udgave.
 > > Det er hip som hap.. er ikke noget du kan brige til noget i forhold til
 at
 > > fjerne windows.
 > > I den orindelige bruges der øjensynligt mindre Ram end i den nye, men
 > > derimod mere Swapfil/Virtuel hukommelse.
 > > det er underordnet.
 > >
 > >  I den oprindelige åbner jeg som bruger med
 > > > adgangskode - i den nye som administrator. Giver det konflikt?
 > >
 > > Nej.
 > > De to windows installationer har intet med hinanden og gøre, og årsagen
 > til
 > > at du logger på som User i den orindelige Win2K er at du har oprettet en
 > > User Profil og en Administrator profil.
 > > du kan også godt logge på som Admin i din Oprindelige Win2K.
 > >
 > > > Hjælper disse oplysninger Jer til at kunne hjælpe mig videre? Hvordan
 > gør
 > > > jeg boot.ini filen synlig?
 > > Tryk på Start
 > > i KØR skriver du:
 > > msconfig
 > > i det nye vindue er der et faneblad der hedder BOOT.INI
 > > her kan du se hvad der bootes, og det er er den fil der skal
 modificeres.
 > > du kan evt. ændre i den før du sletter noget, så du kan se at den så vil
 > > boote normalt ind i din originale Win2K.
 > > Husk dog at lave en backup af din BOOT.INI.
 > > Du kan gøre den Synlig på dit C-drev, ved at gøre sikrede systemfiler
 > > synlige i indstillinger.
 > >
 > > Venligst
 > >
 > > Thomas
 > >
 > >
 > Jeg har prøvet at køre msconfig, men der bliver ikke fundet en sådan fil.
 SRY.. min fejl.. Win2K har ikke msconfig indbygget på samme måde.
 Anyway...
 Det er lang tid siden at jeg har siddet med en Win2K , så det her er lidt på
 memory og lidt XP.... men jeg mener at den er der..
 1:
 Højreklik på: Denne Computer og vælg EGENSKABER
 2:
 Vælg faneblad: Avanceret
 3:
 Under: START OG GENOPRETTELSE vælger du indstilliger.
 4:
 nu skulle der være noget der hedder SYSTEMSTART
 og herunder står der nogle ting.. de giver mere eller mindre isg selv.
 der er nok også en knap der hedder REDIER.
 hvis du trykker på den åbner den BOOT.INI i en teksteditor / notesblok.
 Nu kan du ændre i boot.ini som det falder dig for.. MEN husk at lave en
 backup først så du altid kan vende tilbage.
 Bemærk også at det er skrevet ud fra hukommelse, så det kan godt være at det
 ser lidt anderledes ud, men det burde være næsten som jeg har beskrevet   
Når du har fået kikket ind i din BOOT.ini kan du evt lige lave et COPY/PASTE
 og sende den ud i denne newsgroup.
 så må vi se om der er nogen der ved hvad du skal redigere i den for at den
 kun loader til dit oprindelige OS.
 Håber at du får nogenlunde styr på det jeg har skrevet.
 venligst
 Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Preben Solgaard (28-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  28-12-02 00:49 |  
  |   
            
"Thomas" <BrunsvigerXXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:aui3uu$1soo$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3e0c9035$0$24692$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > >
 > > > > > Jeg har kigget på systemoplysningsrapporten i begge udgaver og
 > printet
 > > > dem
 > > > > ud. Jeg kan se, at den oprindelige w2k ligger i mappen C:\Windows og
 > den
 > > > nye
 > > > > i mappen D:\WINNT. (Systemmapperne i hhv. C:\Windows\System32 og
 > > > > D:\WINNT\System32). Startenhederne er enslydende
 > > > > \device\harddisk0\Partition1.
 > > > Som det ser ud nu, har du fået installeret den NYE WIN2K på et helt
 > andet
 > > > drev.
 > > > derfor kan du egentlig bare slette filerne fra drevet uden at det
 giver
 > > > problemer.
 > > > Ergo, du kan slette de mapper der hører til Win2K på dit D-drev:
 > > > WINNT
 > > > Programmer
 > > > dokumenter
 > > > og andre.. såfrem der er andre.
 > > >
 > > > >
 > > > > Der er forskel på tilgængelig fysisk og virtuel hukommelse i de 2
 > > udgaver.
 > > >
 > > > > Mere tilgængelig fysisk i den oprindelige og mere tilgængelig
 virtuel
 > > > > hukommelse i den nye udgave.
 > > > Det er hip som hap.. er ikke noget du kan brige til noget i forhold
 til
 > at
 > > > fjerne windows.
 > > > I den orindelige bruges der øjensynligt mindre Ram end i den nye, men
 > > > derimod mere Swapfil/Virtuel hukommelse.
 > > > det er underordnet.
 > > >
 > > >  I den oprindelige åbner jeg som bruger med
 > > > > adgangskode - i den nye som administrator. Giver det konflikt?
 > > >
 > > > Nej.
 > > > De to windows installationer har intet med hinanden og gøre, og
 årsagen
 > > til
 > > > at du logger på som User i den orindelige Win2K er at du har oprettet
 en
 > > > User Profil og en Administrator profil.
 > > > du kan også godt logge på som Admin i din Oprindelige Win2K.
 > > >
 > > > > Hjælper disse oplysninger Jer til at kunne hjælpe mig videre?
 Hvordan
 > > gør
 > > > > jeg boot.ini filen synlig?
 > > > Tryk på Start
 > > > i KØR skriver du:
 > > > msconfig
 > > > i det nye vindue er der et faneblad der hedder BOOT.INI
 > > > her kan du se hvad der bootes, og det er er den fil der skal
 > modificeres.
 > > > du kan evt. ændre i den før du sletter noget, så du kan se at den så
 vil
 > > > boote normalt ind i din originale Win2K.
 > > > Husk dog at lave en backup af din BOOT.INI.
 > > > Du kan gøre den Synlig på dit C-drev, ved at gøre sikrede systemfiler
 > > > synlige i indstillinger.
 > > >
 > > > Venligst
 > > >
 > > > Thomas
 > > >
 > > >
 > > Jeg har prøvet at køre msconfig, men der bliver ikke fundet en sådan
 fil.
 >
 > SRY.. min fejl.. Win2K har ikke msconfig indbygget på samme måde.
 > Anyway...
 > Det er lang tid siden at jeg har siddet med en Win2K , så det her er lidt
 på
 > memory og lidt XP.... men jeg mener at den er der..
 >
 > 1:
 > Højreklik på: Denne Computer og vælg EGENSKABER
 >
 > 2:
 > Vælg faneblad: Avanceret
 >
 > 3:
 > Under: START OG GENOPRETTELSE vælger du indstilliger.
 >
 > 4:
 > nu skulle der være noget der hedder SYSTEMSTART
 > og herunder står der nogle ting.. de giver mere eller mindre isg selv.
 >
 > der er nok også en knap der hedder REDIER.
 > hvis du trykker på den åbner den BOOT.INI i en teksteditor / notesblok.
 >
 > Nu kan du ændre i boot.ini som det falder dig for.. MEN husk at lave en
 > backup først så du altid kan vende tilbage.
 >
 > Bemærk også at det er skrevet ud fra hukommelse, så det kan godt være at
 det
 > ser lidt anderledes ud, men det burde være næsten som jeg har beskrevet
  
>
 > Når du har fået kikket ind i din BOOT.ini kan du evt lige lave et
 COPY/PASTE
 > og sende den ud i denne newsgroup.
 > så må vi se om der er nogen der ved hvad du skal redigere i den for at den
 > kun loader til dit oprindelige OS.
 >
 > Håber at du får nogenlunde styr på det jeg har skrevet.
 >
 > venligst
 > Thomas
 >
 >
 I Egenskaber i Denne Computer kan jeg ganske rigtigt finde Start og
 Genoprettelse. Her kan jeg deaktivere Vis en liste over OS-muligheder.
 Derved forsvinder den valgmulighed, jeg har ved opstart nu og det er jo fint
 nok, jeg skal så blot lige være i den ønskede udgave.
 Jeg kan dog ikke finde boot-ini filen her heller!? Der er følgende
 muligheder under Start og Genoprettelse:
 Skriv hændelse til systemlogbogen
 Send advarsel til administrator
 Genstart automatisk
 Skriv debug-oplysninger
 Gem filen: %SystemRoot%\MEMORY.DMP
 Overskriv eksisterende fil
 Har det nogen betydning i den aktuelle situation?
 Hilsen
 Preben
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Thomas (28-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  28-12-02 09:33 |  
  |   
            > I Egenskaber i Denne Computer kan jeg ganske rigtigt finde Start og
 > Genoprettelse. Her kan jeg deaktivere Vis en liste over OS-muligheder.
 > Derved forsvinder den valgmulighed, jeg har ved opstart nu og det er jo
 fint
 > nok, jeg skal så blot lige være i den ønskede udgave.
 Det håber jeg da at du kan der... som sagt var det hukommelsen, og derfor
 var det ikke 100 % sikkert at det passede helt, det jeg skrev.
 
 > Jeg kan dog ikke finde boot-ini filen her heller!?
 hvis du meget gerne vil se BOOT.INI kan du gøre følgende.
 1:
 Højreklik på Denne Computer og tryk på Stifinder.
 
 2:
 Tryk på Funktioner i stifinder vinduet og vælg Mappeindtillinger/eller lign.
 
 3:
 Vælg Fanebladet VIS/eller lign
 
 4:
 marker at du vil se beskyttede systemfiler og samtidig også at du vil se
 skjulte filer og mapper.
 
 5:
 nu skulle BOOT.INI komme til at ligge i roden på dit C-drev.
 
 6:
 den kan du åben med NOTESBLOK.
 
 
  Der er følgende
 > muligheder under Start og Genoprettelse:
 >
 > Skriv hændelse til systemlogbogen
 > Send advarsel til administrator
 > Genstart automatisk
 > Skriv debug-oplysninger
 > Gem filen: %SystemRoot%\MEMORY.DMP
 > Overskriv eksisterende fil
 >
 > Har det nogen betydning i den aktuelle situation?
 ikke såvidt jeg kan se..
 Prøv at kikke lidt rundt derind og se om du kan finde noget af relevans for
 hvad du vil... som sagt har du fundet noget.
 
 Hvis du går i Kontrolpanel kan du gå ind under administrator/adminitration
 og der kan du måske også finde noget.
 
 
 venligst
 Thomas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Preben Solgaard (28-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Solgaard | 
  Dato :  28-12-02 12:19 |  
  |   
            
 "Thomas" <BrunsvigerXXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:aujnk7$186i$1@news.cybercity.dk...
 >
 > > Jeg kan dog ikke finde boot-ini filen her heller!?
 > hvis du meget gerne vil se BOOT.INI kan du gøre følgende.
 > 1:
 > Højreklik på Denne Computer og tryk på Stifinder.
 >
 > 2:
 > Tryk på Funktioner i stifinder vinduet og vælg Mappeindtillinger/eller
 lign.
 >
 > 3:
 > Vælg Fanebladet VIS/eller lign
 >
 > 4:
 > marker at du vil se beskyttede systemfiler og samtidig også at du vil se
 > skjulte filer og mapper.
 >
 > 5:
 > nu skulle BOOT.INI komme til at ligge i roden på dit C-drev.
 >
 > 6:
 > den kan du åben med NOTESBLOK.
 >
 > venligst
 > Thomas
 >
 Så fandt jeg endelig boot-filen! Jeg var i den udgave med den senest
 installerede w2k og havde regnet med at finde filen på D-drevet, da
 installationen jo ligger der. Den lå der også, men var tom! Jeg fandt den så
 på C og her er en kopi
 
 [boot loader]
 timeout=30
 default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT
 [operating systems]
 multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
 Professional" /fastdetect
 multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000
 Professional" /fastdetect
 
 Jeg er nu blevet så klog, at jeg kan se, at det er det førstnævnte OS, der
 er i brug og også den jeg sandsynligvis vil af med, MEN hvad mister jeg? Er
 det kun de programmer jeg har installeret i den udgave? Eller ryger der
 filer med i købet? Og hvad med e-mails og adresser?
 
 Ser jeg rigtigt, når jeg mener, at alt (fra og med timeout=) bortset fra den
 sidste linie i filteksten kan fjernes, hvis jeg vil bruge den oprindelige
 udgave af w2k. Eller skal jeg åbne computeren i den oprindelige udgave og
 finde boot-filen der og så slette?
 
 Hilsen
 Preben
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |