"Fischer" <express2002@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:zQpN9.106$uc3.3687@news.get2net.dk...
> > > Sonofon svarer ikke på mails fremsendt på dette spørgsmål,
> > > eller de ved det måske ikke.
> >
> > Har du prøvet at ringe til dem - de har da vist et gratisnummer.
>
> LOL!
> Har du prøvet at ringe til dem?
>
> Et godt råd: Lad være med at ringe til kundeservice fra en mobiltelefon på
> batteri. Der er en vis risiko for at man løber tør for strøm inden man
> kommer igennem.
- det lyder næsten som Tele 2 - selv Debitel har fremragende
kundeservice i forhold til Tele 2.
> > Nej hvorfor skulle det dog være strafbart. Det er vel ikke tele-
> > selskabernes problem hvis folk er naive, og det bliver jo oplyst hvis
> > det koster ekstra at benytte en given service.
>
> Det er generelt svært at se hvad en service koster i de "flotte" annoncer.
> Naturligvis ved vi kloge hoveder godt, at man sikkert bliver flået, hvis
man
> sender en SMS til et 4-cifret nummer, men for andre kan det være meget
svært
> gennemskueligt.
>
> Jeg synes at der pr. default burde være spærret for overtakserede SMS på
et
> nummer. Så kunne dem der ønskede at bruge disse services selv åbne for
dem.
Nja... jeg vil gå så langt som at sige at det bør være muligt at spærre for
denne service, hvis man ikke ønsker at falde i fælden, så må dem der ikke
vil have adgang selv spærre for det.
Jeg syntes ikke det er svært at finde ud af/se hvad det koster at benytte de
forskellige services, og jeg betragter mig på ingen måde som hardcore
mobilbruger, men som en ganske almindelig (kritisk) forbruger.
Mvh
John K