MS Windows
briani 27239
mine rettigheder er væk :-(
Fra : J.Pedersen

Dato : 22-12-02 14:16

Jeg har rodet lidt for meget med min XP pro installation.
I forsøget på at skjule et drev lykkedes det mig i stedet
at miste alle mine rettigheder. Jeg kan ikke installere
noget og jeg kan ikke komme til controlpanelet.
Jeg har heller ikke mulighed for at logge på som admin ved opstart, den går
direkte til skrivebordet.
Jeg kan logge på som admin. ude i konsolen, men aner
ikke hvor jeg skal ændre så jeg får alle mine rettigheder igen.
Nogen der vil hjælpe mig igennem?
Til orientering kan jeg oplyse at jeg er eneste bruger og så
selvfølgelig Administrator som XP selv opretter ved installation.
Hilsen Jesper

Fra : Thomas

Dato : 22-12-02 15:28

"J.Pedersen" <sjp@comhjem.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Til orientering kan jeg oplyse at jeg er eneste bruger og så
> selvfølgelig Administrator som XP selv opretter ved installation.
Jeg mener at det her virker!!

start maskinen og tryk CTRL efter at bios er loadet, således at du kan vælge
opstartsmetode.

Vælg fejlsikret.

nu skulle du have mulighed for at logge på som Administrator når
opstartbilledet kommer frem..

Gå ind under kontropanel/brugerkonti og lav der den opsætning af brugere du
har brug for.

vel nok bare at lave din normale konto rettigheder om til
adminitratorrettigheder.

Venligst

Thomas

Svar kun i nyhedsgruppen - tak!

Fra : J.Pedersen

Dato : 22-12-02 16:07

> [...]
du
> har brug for.
>
> vel nok bare at lave din normale konto rettigheder om til

Tak Thomas
Det var F8 men så kom jeg ind.
Det endte med at jeg måtte slette Jesper
som admin.
nu er jeg så logget på som administrator.
men jeg har stadig ikke rettigheder til at lave noget om??!
Nu leger jeg lidt med det i aften, ellers hedder det vist en
nyinstallation.
Shit jeg har ellers lige nyinstalleret ALT igår efter lang tids
brug. Så der røg en dags arbejde.
Og så piller jeg ikke uden at spørge først
Hilsen Jesper

Fra : Thomas

Dato : 22-12-02 16:14

"J.Pedersen" <s.j.p@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> du

> Tak Thomas
> Det var F8

CTRL virker også..

> Det endte med at jeg måtte slette Jesper
> som admin.
> nu er jeg så logget på som administrator.
> men jeg har stadig ikke rettigheder til at lave noget om??!

Meget Wierd

> Nu leger jeg lidt med det i aften, ellers hedder det vist en
> nyinstallation.
Det er desværre ofte vejen frem....
Har du overvejet at Ghoste din maskine nu du er igang... så går det en del
hurtigere "næste" gang du skal reinstallere.. så kan du bare indlæse et
ghostimage med alle drivers og lign installeret.

> Shit jeg har ellers lige nyinstalleret ALT igår efter lang tids
> brug. Så der røg en dags arbejde.
> Og så piller jeg ikke uden at spørge først

Men så bliver man aldrig klogere på windows..

Trial and Error is the word...

--
Venligst

Thomas
skær venligst det væk, du ikke svarer på.
..::Tak::.

Fra : jens

Dato : 23-12-02 02:51

> [...]
> men jeg har stadig ikke rettigheder til at lave noget om??!
> Nu leger jeg lidt med det i aften, ellers hedder det vist en

Der er lige en mulighed til:
Start maskinen normalt, når den er inde på skrivebordet, logger du af.
Så kommer den fine velkomsskærm, der trykkes "ctrl-alt-del"
Så kommer Winnt logon boksen frem, og du kan logge på som administrator.
At du ikke kan få lov at ændre noget, kan skyldes at du har fået fortalt xp
hvem der ejer den, ejeren har flere rettigheder end en administrator, og kan
nægte administratoren at ændre rettighedder.

Men det er der også en løsning på.
Men en administrator i beskyttet tilstand er ikke godt, da adgangspolitikken
ikke bliver indlæst.

mvh Jens