MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvorfor dualboots ?
Fra : Olesen

Dato : 22-12-02 10:53

Kom til at tænke på, hvorfor folk har dualboot
af eks. xp og 98 ???

Hvad er idêen lige ?

Det kan kun være et program som er så
gammelt det ikke kan køre på xp eller hva ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-12-02 12:05

Olesen wrote:

> Det kan kun være et program som er så
> gammelt det ikke kan køre på xp eller hva ?

Jamen det er vel også en udemærket grund

Der kan både være programmer og drivere, der ikke
kan lide XP, og så er det jo meget fint, at kunne køre
98 indtil man får fat på nogle opdaterede drivere eller
programmer - hvis de findes.......

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : DWM

Dato : 22-12-02 12:07

> Kom til at tænke på, hvorfor folk har dualboot
> af eks. xp og 98 ???
>
> Hvad er idêen lige ?
>
> Det kan kun være et program som er så
> gammelt det ikke kan køre på xp eller hva ?

Det kan være en af årsagerne. For mit vedkommende installerede jeg
WinXP Pro sammen med mit Win98SE, som jeg har brugt i mange år,
netop fordi at jeg havde hørt om ældre programmer og spil som bare ikke
kunne køre på XP. I starten var det også begrænset hvor meget jeg brugte XP
da det kræver noget tilvending. Efterhånden er jeg gået helt over til XP og har
her for nyligt slettet mit 98 da jeg overhovedet ikke bruger det længere.
Og så skal det lige siges at jeg ikke har haft så meget som et eneste problem
med ældre programmer og spil som ikke kunne køre på XP.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Pico

Dato : 22-12-02 15:07

Olesen wrote:
> Kom til at tænke på, hvorfor folk har dualboot
> af eks. xp og 98 ???
>
> Hvad er idêen lige ?
>
> Det kan kun være et program som er så
> gammelt det ikke kan køre på xp eller hva ?

Jeg har på denne pc Win XP alene, det er den jeg hele
tiden bruger.
I kælderen står der en med dualboot med Win 98 og Win 2000
som jeg bruger til at afprøve programme/problemer og lign. på.
En af grundene er at jeg ikke vil have de 2 "hovedmaskiner"
(denne & den bærebare) svinet til med alt muligt der sløver og
gør maskinen ustabil.
Jeg formoder også det er en af grundene til at jeg kan køre med
et OS i årevis uden at formatere.
Pico