MS Windows
briani 27239
Dual boot Xp og 98SE
Fra : ram

Dato : 22-12-02 10:50

Jeg har installere win xp pro og win 98 se på samme drev (c). Når jeg
starter min computer op booter den win 98 op uden at jeg får mulighed
for at vælge win xp som os. Jeg vil gerne have mulighed for at vælge
mellem de to operativsystemer, med en timeout på 20 sek. Min boot.ini
fil ser således ud:

[boot loader]
timeout=20
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Winodws 98"

Jeg har læst mig til at man kan bruge noget der hedder bootcfg i XP, jeg
har søgt på filen og den ligger også i xp folderen (Winnt), er det den
jeg skal bruge?

Håber der er en der kan hjælpe mig.

http://www.kandu.dk/

Fra : Never Winternights

Dato : 22-12-02 11:39

Din boot.ini fil burde se således ud:

[boot loader]
timeout=20
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Winodws 98"

Mvh,
NWN