Slette en linie i fil
Fra : Mads Madsen

Dato : 22-12-02 10:22

Hej Gruppe
Jeg har en tekstfil som indeholder oplysninger om person. Informationer er
adskildt af | og ender med et linieskifte (bla|fornavn efternavn|mail
linieskifte). Mit spørgsmål er nu hvordan man sletter en af disse personer
altså en linie i tekstfilen.

Hilsen Mads

Fra : Dennis Hansen

Dato : 22-12-02 16:19

Mads Madsen wrote:

> [...]
> adskildt af | og ender med et linieskifte (bla|fornavn efternavn|mail
> linieskifte). Mit spørgsmål er nu hvordan man sletter en af disse personer

Læs hele filen ind i et array med en linje pr plads i arrayet, skriv de
linje du vil beholde ud i filen.

Mvh
Dennis

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-12-02 19:08

Dennis Hansen wrote in <3e05d7e9$0$47423$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:
> Læs hele filen ind i et array med en linje pr plads i arrayet, skriv de
> linje du vil beholde ud i filen.

For eksempel:

function sletlinje($filename, $linenum) {
$lines = file($filename);
unset $lines[$linenum-1]; (første linje har nummer nul)
$fp fopen($filename, 'w');
if (!$fp) return false;
fwrite($fp, join('',$lines));
close($fp);
return true;
}

(Lavet uden test, manual-opslag og omtanke. Dvs. der kan være fejl på
samtlige linjer.)

--
Mvh.

Niels Andersen