Knud og sne
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-12-02 12:25

Hej Knud og alle andre, der måtte være interesseret.

Der er på Knuds hjemmeside lavet et script, der gør det muligt at sætte sne
ind på baggrunden af en hjemmeside, meeeen den virker kun delvis. Der er
nemlig i Knuds beskrivelse ikke givet anvisning på hvor billedet skal være.
Resultatet bliver at man får en masse "krydser" til at falde henover siden i
stedet for snefnuggene.

Da det ikke er alle, der kender til scriptsproget, kunne man måske få Knud
til at fortælle, hvor man skal rette i scriptet således at det peger på
billedet med sneen?

Jeg har personlig forsøgt at sætte det ind i FP2002 efter Knuds anvisninger,
og scriptet virker godt nok, bortset fra billedet -uanset hvor jeg sætter
det - så måske en dybere forklaring kunne hjælpe?

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-02 14:27

"Arne H. Wilstrup" <karl@megetsmart.dk> skrev :

>Da det ikke er alle, der kender til scriptsproget, kunne man måske få Knud
>til at fortælle, hvor man skal rette i scriptet således at det peger på
>billedet med sneen?

Hvis du blot kopierer scriptet og bruger snegrafikken, så passer
scriptet uden rettelser, såfremt side og grafik ligger i samme
mappe.

Problemet ligger nok nærmere i IE 6, den har det med ikke altid
at ville vise billeder og især små gifbilleder kan der være
problemer.

Prøv at opdatere siden eller ram et af de faldende x-er,
højreklik => vis billede.

Der, hvor man retter stien til billedet er her:
var snowflake = "sne.gif";

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-12-02 20:42

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvis du blot kopierer scriptet og bruger snegrafikken, så
> passer scriptet uden rettelser, såfremt side og grafik ligger
> i samme mappe.

Tja, index-filen ligger i roden såvel som sne.gif - men det hjælper ikke -
prøv at se den på www.ahw.dk
kun krydser.

> [...]
> problemer.
>
> Prøv at opdatere siden eller ram et af de faldende x-er,

At ramme et snefnug er ikke let, men selv når jeg gør det, sker der intet.

> Der, hvor man retter stien til billedet er her:
> var snowflake = "sne.gif";

ja, det fandt jeg også -men det ændrede intet, desværre - kun
faldende krydser.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-12-02 20:56

"Arne H. Wilstrup" <karl@megetsmart.dk> skrev i en meddelelse

Jeg fik det alligevel til at virke - fejlen var at jeg havde set på
index-filen og ikke set at rammefilen lå i en anden mappe - derfor!

Jeg kunne godt lide at vide, hvordan man i scriptet kan angive, at f.eks.
billedet sne.gif ligger i en anden mappe - kan det afsløres nu i anledningen
af julen?

--
ahw

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 22-12-02 14:29

Arne H. Wilstrup escribió:
> [...]
>
> Der er på Knuds hjemmeside lavet et script, der gør det muligt at
> sætte sne ind på baggrunden af en hjemmeside, meeeen den virker kun

Du lægger billedet i samme mappe som siden med scriptet, så virker det
udmærket.
thomas