Hvordan kan man ændre MAC adrersse på sit ~
Fra : complex@pc.dk

Dato : 22-12-02 09:53

Hvordan kan man ændre MAC adrersse på sit netværkskort ???
De er af typen 3com 3C905C-TX-M

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : jens

Dato : 22-12-02 12:23

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man ændre MAC adrersse på sit netværkskort ???
> De er af typen 3com 3C905C-TX-M

det kan man ikke på et netkort.

mvh jens

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 22-12-02 12:38

jens wrote:

> <complex@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> det kan man ikke på et netkort.

Jo, det kan man godt, men det kræver et OS og en driver der
understøtter funktionen, og om der findes drivere til 3C90x der
kan ændre MAC (eller der er nogen der har patchet en så den
kan), ved jeg ikke lige.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : jens

Dato : 22-12-02 12:46

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> understøtter funktionen, og om der findes drivere til 3C90x der
> kan ændre MAC (eller der er nogen der har patchet en så den

ok, det vidst jeg ikke

mvh jens

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 22-12-02 13:22

On Sun, 22 Dec 2002 12:23:27 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

><complex@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
>det kan man ikke på et netkort.
>

>mvh jens

Man kan i Windows 2000
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Fra : jens

Dato : 22-12-02 13:27

"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:7jbb0v4g8opa9733ksf91m5epn97qf98he@4ax.com...

> Man kan i Windows 2000

hvordan ?

mvh jens som er nysgerrig nu

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-12-02 17:39

wrote:

> det kan man ikke på et netkort.

Sludder. Man kan sagtens ændre MAC-adresse på mange netkort. Det
kaldes at sætte en lokalt administreret adresse.

Normalt gør man det under Control Panel | Network | Properties
(på forbindelsen) | Configure | Advanced.

-A

Fra : Tex Tofte

Dato : 22-12-02 13:25

Hej

Nej, man kan ikke ændre MAC adressen på sit netværkkort. Der findes visse
typer netværkskort hvor man rent softwaremæssigt kan lave en mapning af en
alternativ MAC til den virkelige, som er brændt ned i en ROM på NIC. Jeg
tror at jeg engang læste at et Intel Pro 100 har denne funktionalitet.

Hvorfor vil du i øvrigt ændre denne adresse ??

Tex

Fra : jens

Dato : 22-12-02 13:27

"Tex Tofte" <TEXTOFTE@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
klip.

> Hvorfor vil du i øvrigt ændre denne adresse ??

for at få en anden ip fra ispen vel

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 22-12-02 14:06

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Tex Tofte" <TEXTOFTE@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> klip.

> for at få en anden ip fra ispen vel

Eller spoofe en anden MAC adresse for at bryde ind på et trådløst netværk
med WEP ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : complex@pc.dk

Dato : 22-12-02 14:19

On Sun, 22 Dec 2002 14:05:45 +0100, "Stig Meyer Jensen"
<stig@mine_3_initialer.dk> wrote:

>"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

>Eller spoofe en anden MAC adresse for at bryde ind på et trådløst netværk
>med WEP ;)

Tyv tror hver mand stjæler !!!!!
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-12-02 14:47

<complex@pc.dk> wrote in message

> Tyv tror hver mand stjæler !!!!!

Sikkert, men kan du så ikke forklare, hvad du vil bruge det til?

mvh
Preben

Fra : complex@pc.dk

Dato : 22-12-02 15:51

har dynamisk IP og vil gerne tvinge ipskifte
derfor
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Christian Lyng

Dato : 22-12-02 20:40

> har dynamisk IP og vil gerne tvinge ipskifte
> derfor
> Lars (København nord)
> complex@pc.dk

ipconfig /renew

Chr.

Fra : jens

Dato : 23-12-02 00:47

"Christian Lyng" <chrisl@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> <complex@pc.dk> skrev i en meddelelse
> >

> ipconfig /renew

det giver samme ip da leje perioden bliver forlænget.
det er macèn der skal ændres, og det er nemmest at sætte et andet nerkort i
maskinen, det gamle kort får så en anden (sandsynligvis) efter et par dage
ude af drift.

mvh jens

Fra : Christian Lyng

Dato : 23-12-02 16:21

> [...]
> maskinen, det gamle kort får så en anden (sandsynligvis) efter et par dage

Yes....jeg kom i tanke om det senere, han skal jo bruge en ny IP..

Chr.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-12-02 08:22

On Sun, 22 Dec 2002 20:40:10 +0100, "Christian Lyng"
<chrisl@NOSPAMtiscali.dk> wrote:

> ipconfig /renew

Det giver ikke en ny adresse, i hvert fald ikke hvis DHCP-
serveren overholder RFC'en, for så vil den tildele klienten den
samme adresse så længe den har mulighed for det.

-A

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 23-12-02 11:30

Stig Meyer Jensen wrote:

<snip>

> Eller spoofe en anden MAC adresse for at bryde ind på et
> trådløst netværk med WEP ;)
<snip>

På et 3C905... Ja det skal da nok gå godt ;)

Fra : jens

Dato : 23-12-02 11:45

> Stig Meyer Jensen wrote:
>
> <snip>

> <snip>
>
> På et 3C905... Ja det skal da nok gå godt ;)

Jada, man skal bare lave en god antenne.

mvh Jens som er lidt sjov her

Fra : Tex Tofte

Dato : 22-12-02 14:08

Hej igen

Jeg tvivler meget på at din ISP har bundet din MAC sammen med en IP. Jeg er
klar over man kan gøre det på DHCP serveren, det ville være meget usmart af
din ISP. Hvis du mener det hænger sådan sammen kan du jo prøve at sætte et
andet netkort i. Jeg tror du får den samme IP igen, men det er måske et
forsøg værd.

Tex

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-12-02 17:38

On Sun, 22 Dec 2002 14:08:10 +0100, "Tex Tofte"
<TEXTOFTE@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg tvivler meget på at din ISP har bundet din MAC sammen med en IP.

Hvis man kører med et setup, hvor ens eget netkort direkte får en
adresse fra ISP'en, så 'bindes' IP-adressen helt automatisk til
MAC-adressen. Det er simpelthen sådan DHCP fungerer.

-A

Fra : Tex Tofte

Dato : 22-12-02 22:22

Hej Asbjørn

Du har selvfølgelig fuldstændig ret. Jeg havde bare ikke lige fantasi til at
forestille mig dette senario op mod en ISP.
Jeg har altid måtte leve med en Router i mellem mig og min ISP.

Tex

Fra : Per

Dato : 22-12-02 23:48

X"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> Hvis man kører med et setup, hvor ens eget netkort direkte får en
> adresse fra ISP'en, så 'bindes' IP-adressen helt automatisk til
> MAC-adressen. Det er simpelthen sådan DHCP fungerer.
>
> -A

IP adressen (dynamisk) bliver tildelt netkortet/routeren i en periode.
Er du ikke på nettet i en længere periode får du en ny IP adresse, næste
gang du logger på nettet.
Hvis det er en router der er tændt hele tiden, bibeholder du adressen.

Hilsen
Per Jørgensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-12-02 08:31

On Sun, 22 Dec 2002 23:47:36 +0100, "Per"
<per.k.jorgensen@get2net.dk> wrote:

> IP adressen (dynamisk) bliver tildelt netkortet/routeren i en periode.

Ja, principielt får man kun adressen for en periode (kaldet
'lease period'). Det ved jeg godt.

Men det ligger i selve designet for DHCP, at man i praksis skal
få den samme adresse, også selvom ens lease periode er udløbet,
med mindre, naturligvis, serveren i mellemtiden har været nødt
til at give adressen til en anden klient.

> Er du ikke på nettet i en længere periode får du en ny IP adresse, næste
> gang du logger på nettet.

Den 'længere periode' kan være meget, meget lang. Hvis DHCP-
serveren overholder RFC2131 (og det må man da håbe), skal den
give klienten den samme adresse så længe den overhovedet kan det,
og altså også selvom klienten har været slukket.

<snip>
DHCP must: [...]

o Retain DHCP client configuration across DHCP client reboot.
A DHCP client should, whenever possible, be assigned the
same configuration parameters (e.g., network address) in
response to each request,
</snip>

Derfor skrev jeg, at IP-adressen i praksis faktisk 'bindes' til
MAC-adressen. Og derfor kan det med at knaste en LAA ind være en
hurtig måde at få sig en anden adresse.

> Hvis det er en router der er tændt hele tiden, bibeholder du adressen.

Det er sådan set ligegyldigt, om det er en router, der har fået
adressen med DHCP, eller om det er en klient, der har fået den
direkte.

Men i praksis bør det være som du siger, at man ikke får en ny
adresse så længe udstyret er tændt. Det kommer li'som også af, at
man ikke skal få det, selvom man booter maskinen.

-A

Fra : Arne Larsen

Dato : 19-02-03 14:54

Den måde du kan ændre MAC adressen på er tag netkortet ud og sæt det i en
andet slot, det virker ??

Hilsen
Arne Larsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-02-03 20:38

On Wed, 19 Feb 2003 14:54:04 +0100, "Arne Larsen"
<arne@anlsoft.adsl.dk> wrote:

> Den måde du kan ændre MAC adressen på er tag netkortet ud og sæt det i en
> andet slot, det virker ??

Jeg kender ingen NICs, der ændrer MAC-adresse ved at blive
flyttet. Er du sikker på, du mener MAC-adresse, og ikke noget
andet?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Aezay

Dato : 22-12-02 17:16

Control Panel -> Network -> (Your Adapter) -> Advanced -> Network Address

Dette virker på min. Winipcfg viser den rigtige, mit eget program, som viser
alle computeres mac på hele netværket, viser den rigtige. Men programmet
der kom med min netkort driver viser stadig den rigtige mac adresse.

Dette ser ud til at virke så længe at der bruges NetBios API'erne, hvilket
mit netværkskort program sikkert ikke gør.

Anders Jakobsen

Fra : Aezay

Dato : 22-12-02 17:42

"Aezay" <spam@safe.com> wrote in message news:3e05e5c4$0$140$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Dette virker på min. Winipcfg viser den rigtige, mit eget program, som viser
> alle computeres mac på hele netværket, viser den rigtige. Men programmet
> der kom med min netkort driver viser stadig den rigtige mac adresse.

Jeg mente selvfølgelig den selvvalgte mac ved winipcfg og mit eget program, doh!

Anders Jakobsen