Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hama 43mm pol-filter til Olympus Camedia C~
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-03-01 16:46

Hejsa

Jeg har lige (i torsdags) anskaffet mig et Camedia C-2500L og fik allerede
da jeg købte dyret et pol-filter med. Sådan et kan man jo hurtigt få brug
for tænkte jeg. Og jo - nu mandag med det meget flotte solskinsvejr (over
København i hvert tilfælde) fik jeg brug for det da jeg tog med vandbussen.
Jeg fik taget en masse billeder med polfilter på og enkelte uden.
Til min store ærgelse opdagede jeg at alle hjørnerne på billederne er blevet
runde - pol-filteret har skåret mine hjørne af!
Jeg har så snakket med det firma jeg har købt pol-filteret og kameraet af og
de beklagede meget og lovede at bytte det til et SlimLine pol-filter når de
fik dem hjem, så nu håber jeg der bliver regnvejr resten af ugen så jeg ikke
går glip af så meget :)

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-03-01 16:27

"Henrik Bøgh" <h_nospam_@boegh.net> wrote in message
> [...]
de
> fik dem hjem, så nu håber jeg der bliver regnvejr resten af ugen så jeg

Og så lige en opfølger:
Jeg har idag snakket med dem jeg købte grejet af (Foto/C på Holbergsgade i
København) og de sagde at SlimLine ikke lavede 43mm pol-filtre, men kunne
tilbyde en Olympus converterring (43mm-55mm) og et Hoya pol-filter til en
merpris på 406,- (grumph!).

Hvad gør i andre med et C-2500L'et og pol-filtre/filtre generelt?!??

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-03-01 18:07

> [...]

de
> fik dem hjem, så nu håber jeg der bliver regnvejr resten af ugen så jeg

Det du er ude for hedder vignettering og indikerer at du stort set har lavet
vidvinkelfotografering hele tiden. Hvis du zoomer en smule ind, slipper du
for de mørke skygger i hjørnerne.

vh
Der Alte

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-03-01 18:20

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in message

[...]

> Det du er ude for hedder vignettering og indikerer at du stort set har
lavet
> vidvinkelfotografering hele tiden. Hvis du zoomer en smule ind, slipper du
Ja - jeg stod på vandbussen i KBH. Jeg kunne ikke komme længere tilbage uden
at ryge i havnen på daværnede tidspunkt :)

> for de mørke skygger i hjørnerne.
Det vil jeg prøve ved først mulige lejlighed.

> Der Alte
mvh
The Youngster

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 07-03-01 21:35

> [...]

> for tænkte jeg. Og jo - nu mandag med det meget flotte solskinsvejr (over

Din fotohandlerburde have anbefalet dig at købe en step-up-ring til dit dyr samtidigt - så havde der ingen hjørner været.

Men skynd dig at aflyse den nye slim-line, køb i stedet den til C2500 passende step up ring (på brochuren har det serienummer
SUR-et-eller-andet) og køb så filtre i den diameter du får efter step-up-ringen er monteret.

// Step

P.S.: Du behøver naturligvis ikke købe step-up-ringen originalt.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-03-01 22:03

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in message
> [...]
passende step up ring (på brochuren har det serienummer
> SUR-et-eller-andet) og køb så filtre i den diameter du får efter
Som jeg skrev i news:985jv2$fi0$1@egon.worldonline.dk så er SlimLine'n
allerede aflyst (fåes åbentbart ikke i 43mm) og dit forslag er kommet på
banen :)

> // Step

> P.S.: Du behøver naturligvis ikke købe step-up-ringen originalt.
Den originale Sony koster hos Foto/C i størrelsordnen 350,- (deromkring) og
jeg mener at have set en tilsvarende ring til omkring 150,- hos en anden
fotohandler så det bliver nok den uoriginale.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´