MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
W98 SE tror den er W98 first edition??
Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 21-12-02 21:02

Jeg har en dansk Windows 98 SE på min Amitech 843. Der medfølger en
restore-cd, der kun virker, hvis man sletter hele harddisken, hvilket ikke
er interessant, da XP ligger på D på samme harddisk og virker fint.

Efter et seriøst crash, forårsaget af Ejay (møgprogram, ødelægger også
diske), kunne jeg ikke geninstallere med en Windows 98 SE OEM, som jeg også
har, og som jeg plejer at bruge til det formål. Til gengæld lykkedes det
mærkeligt nok med en Windows 98 Update DK. Nu tror Windows, den er en first
edition! Den vil ikke opgradere til SE med OEM-cd'en. Den forlanger en
SE-update.

Findes der en udvej, så jeg ikke også skal skaffe SE Update. Kan jeg
ekstrahere de nødvendige CAB-filer fra Amitech-restore-cd'en? Hvordan?

VH
Finn A. Hansen

Fra : jens

Dato : 21-12-02 21:12

"Hansen & Bennetsen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en udvej, så jeg ikke også skal skaffe SE Update. Kan jeg
> ekstrahere de nødvendige CAB-filer fra Amitech-restore-cd'en? Hvordan?

det afhæger af hvilke funktioner der mangler.
min SE vil også helst den 1., men den har alle SE funktioner, så jeg lader
den blive i troen.

mvh jens