MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp - Vil ikke starte efter opgradering
Fra : Tau

Dato : 21-12-02 20:12

Hej

Håber der en venlig sjæl der kan hjælpe, da jeg er ved at være desperat.

Har netop købt følgende:

Bundkort ECS Elitegroup K7S5A
CPU AMD K7 Athlon XP 2200+
CPU køler

Hertil benytter mine gamle SDRam133 - 384 Mb

Jeg har både Win98-dk og WinXp-uk installeret.

Når den begynder at indlæse WinXp, går den i stå med følgende fejl
"fastfat.sys missing or currupt"

Når den begynder at indlæse Win98, går den i stå med følgende fejl "Windows
beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren".

Endvidere kan følgende oplyses:
- Det samme sker i fejlsikret tilstand
- Den dør også, hvis jeg prøver at geninstallere Windows.
- Alt virkede før opgradering
- Temperaturen er OK ca. 50 grader.

Med venlig hilsen

Tau

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-02 20:34

"Tau" <mau@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Endvidere kan følgende oplyses:
> - Det samme sker i fejlsikret tilstand
> - Den dør også, hvis jeg prøver at geninstallere Windows.

Prøv at lave en søgning i google på fastfat.sys is missing. Så får du en
masse link, bl.a.
http://www.jsifaq.com/SUBM/tip6000/rh6061.htm
Her er bl.a. beskrevet, at det kan være problem med ram. Du har åbenbart
flere ramkredse i. Prøv at tage en af dem ud og prøv så at genstarte.
Alt efter hvilken version af det nævnte bundkort du har, er visse versioner
kendt for at have problemer med ramkredsene. Bl.a. har jeg selv oplevet
problemer med at have 2 sdram i samtidigt. Hvis der kun var 1, fungerede
det.
Det burde kunne løses med en bios opdatering. Netop dette bundkort er kendt
for at have haft mange børnesygdomme, som så skulle kunne løses med
biosopdateringer.
De sidste versioner jeg har haft fat i, har tilsyneladende ikke haft disse
sygdomme. Men ecs udgiver biosopdateringer til det meget ofte.
Du har vel også hentet de sidste nye drivere til selve bundkortet og
installeret disse?
Kig ind på
http://www.ecs.com.tw/
og se hvad de har. Bemærk, at der findes flere forskellige versioner af
bundkortet, med og uden lan osv så du skal lige være sikker på, at det er
det rigtige du evt. henter ned.

Kurt