Den polske science fiction-film "Seksmisja~
Fra : Thomas Martin Widman~

Dato : 06-03-01 16:11

En mørk vinteraften sad vi nogle stykker ude på vores kollegiekøkken
og talte om film, der havde gjort indtryk på os. En af os kom til at
nævne en polsk science fiction-film, om to mænd, der bliver frosset
ned og tøet op mange år senere i en underjordisk verden uden mænd, som
Danmarks Radio viste i bedste sendetid, da vi var teenagere (midt i
firserne). Vi andre kunne også huske den tydeligt - den må have gjort
et uudsletteligt indtryk på sarte jyske teenagedrenge...

Nu vil vi naturligvis gerne skaffe den på video, så vi sammen kan
genopleve gamle glade minder. Men hvor og hvordan?

Det er lykkedes mig at finde ud af, at den polske originaltitel er
"Seksmisja", den stammer fra 1984, og den er instrueret af Juliusz
Machulski. Det er også lykkedes mig at finde et netforretning i
England, der sælger den med engelske undertekster til 50 pund (600
kr.) - men det er altså lige dyrt nok!

Er der nogen, der kender den danske titel? Og véd, om den kan købes
eller lejes i Danmark (helst i Århus) for menneskepenge (og helst med
danske eller engelske undertekster)?

/Thomas
--
Thomas Martin Widmann, Universitetsparken 8, 2., -333, DK-8000 Århus C
Tel.: 7028 4406 * (park) 8942 7333 * (mob.) 2167 6127 * (SDS) 8733 4465

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-03-01 18:43

Thomas Martin Widmann wrote:
> [...]
> Machulski. Det er også lykkedes mig at finde et netforretning i
> England, der sælger den med engelske undertekster til 50 pund (600

Ud fra beskrivelsen af dømme, så kan jeg godt forestille mig at der
ses nøgne eller halvnøgne mennesker i filmen, og da briterne har det
lidt svært med den slags, kan det drive prisen gevaldigt i vejret.

Derfor vil jeg råde dig til at finde en dansk sælger eller udlejer,
det ville være synd at betale den opskruede britiske pris.

Desværre ved jeg ikke hvem der fører den.

--
Peter Knutsen

Fra : Christian Vandsø

Dato : 07-03-01 08:54

On 06 Mar 2001 16:11:20 +0100, Thomas Martin Widmann
<viralbus@humulus.daimi.au.dk> wrote:

>Er der nogen, der kender den danske titel?

Den hed Sexmissionen da den blev sendt på TV så vidt jeg husker.
Kunne være sjovt at se den igen - jeg husker den også ganske tydeligt
her 17 år efter.

/Christian

Fra : Thomas Martin Widman~

Dato : 07-03-01 13:10

Christian Vandsø <christian@fabel.dk> writes:

> Den hed Sexmissionen da den blev sendt på TV så vidt jeg husker.

Det lyder sandsynligt.

> Kunne være sjovt at se den igen - jeg husker den også ganske
> tydeligt her 17 år efter.

Gad vidst om DR kan lokkes til at genudsende den...?

/Thomas

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-03-01 13:13

"Thomas Martin Widmann" <viralbus@humulus.daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vidst om DR kan lokkes til at genudsende den...?

17 år gamle polske film? Det lyder lige som DR2's kerneområde

/Nikolaj

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-03-01 23:34

Thomas Martin Widmann <viralbus@humulus.daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yrslmqjlyp3.fsf@humulus.daimi.au.dk...
> Er der nogen, der kender den danske titel? Og véd, om den kan købes
> eller lejes i Danmark (helst i Århus) for menneskepenge (og helst med
> danske eller engelske undertekster)?

Den har ikke været ude på DK-video, men som nævnt blev den sendt på DR
(muligvis endda to gange?). Jeg genså den selv for 5-6 år siden på et
sommerkursus på filmhøjskolen i Ebeltoft. De har den stående i den famøse
engelske udgave, så medmindre du kan finde nogen med en optagelse eller
lokke DR eller andre (ZULU?) til at skrive den på indkøbslisten, så må du
nok have den store tegnebog frem. Jeg gad personligt også gerne eje et
eksemplar.

MVH
Jens

Fra : wojci

Dato : 09-03-01 00:25

In article <newscache$fchw9g$bh5$1@kalvebod.groenjord.dk>, "Jens Thomsen"
<v1707@groenjord.dk> wrote:

> [...]
> eller lokke DR eller andre (ZULU?) til at skrive den på indkøbslisten,
> så må du nok have den store tegnebog frem. Jeg gad personligt også gerne

Filmen er også ude på DVD...jeg fandt følgende link:
http://www.cybersam.com.pl/okazja.asp?produkt=69&dzial=pisma

Det blev solgt sammen med et blad om hjemme-biograffer...så vidt at jeg
kan se/forstå...og kan købes online.

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Thomas Martin Widman~

Dato : 09-03-01 09:24

"wojci" <wojci@wojci.dk> writes:

> [...]
> http://www.cybersam.com.pl/okazja.asp?produkt=69&dzial=pisma
>
> Det blev solgt sammen med et blad om hjemme-biograffer...så vidt at jeg

Men det er vel uden undertekster?

/Thomas

Fra : wojci

Dato : 10-03-01 11:42

In article <yrs7l1z4agt.fsf@humulus.daimi.au.dk>, "Thomas Martin Widmann"
<viralbus@humulus.daimi.au.dk> wrote:

> Men det er vel uden undertekster?
>
> /Thomas

har dvd ikke flere sproglige undertekster som standard ? jeg har ikke selv dvd...

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-03-01 20:21

wojci <wojci@wojci.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20010310.114205.438792350.2112@pc97160.stofanet.dk...

> har dvd ikke flere sproglige undertekster som standard ? jeg har ikke selv
dvd...

Som mulighed. Ikke som standard. Det kommer an på, hvor filmen er udgivet,
og hvilket marked den er beregnet til.

MVH
Jens Thomsen