Skærme
Fijala 3554
TFT + Spil + Grafik kort ? Uhh?
Fra : Morgan Jones

Dato : 21-12-02 18:28

Ok, der skal en nu kværn under bordet og i den forbindelse ville jeg lige
høre om der er nogen her der kan anbefale
en god (dvs. hurtigt opdaterende) TFT til spil brug. Jeg går ud fra at jeg
går efter 15 eller 17" TFT, grafik kortet er et Radeon 9700 Pro
så skærmen skal kunne følge med til lidt af hvert. Pris er ikke
umiddelbart en faktor, dog skal den *helst* ligge under 8k.

Any ideas?

morgan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-12-02 19:19

Morgan Jones skrev:

> [...]
> så skærmen skal kunne følge med til lidt af hvert. Pris er ikke
> umiddelbart en faktor, dog skal den *helst* ligge under 8k.

Det der er vigtigt på en TFT skærm (til spil) er responstiden. Altså tænd-
og sluktiden for de enkelte billedpunkter lagt sammen.

Jeg har ikke selv nogen TFT skærm (endnu) men jeg har da fået indtryk af at
Samsungs er ret gode. Prøv at kikke på denne artikel http://tinyurl.com/3qnn
fra PC World.

--
Lars

Fra : BorreBoy

Dato : 21-12-02 22:15

"Morgan Jones" <mjones@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så skærmen skal kunne følge med til lidt af hvert. Pris er ikke
> umiddelbart en faktor, dog skal den *helst* ligge under 8k.

Læs lidt her:
http://www6.tomshardware.com/display/20021211/index.html

Har netop købt "vinderen", men har ikke rigtigt haft tid til at spille på
den endnu; men umiddelbart ser det godt ud

Fra : Morgan Jones

Dato : 21-12-02 23:25

3 års garanti og 6300,- - Humm... Ja, det ser slet ikke dårligt ud. Jeg vil
da gerne høre fra folk der har prøvet at spille
high performance 3d spil på den her?

morgan

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-12-02 21:01

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har netop købt "vinderen", men har ikke rigtigt haft tid til at spille

> den endnu; men umiddelbart ser det godt ud

Såvidt jeg kan se, har den ikke DVI? Det kan da ikke være rigtig.

- Martin

Fra : BorreBoy

Dato : 22-12-02 21:57

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at jeg

> på
>
> Såvidt jeg kan se, har den ikke DVI? Det kan da ikke være rigtig.

Jo.

Fra : Benjamin Wivel

Dato : 06-01-03 19:36

der kan anbefale
> en god (dvs. hurtigt opdaterende) TFT til spil brug.

Man kan ikke spille FPS spil på en TFT skærm... desværre. Jeg havde en
Samsung Porsche på prøve i 14 dage med et Triplex G4 TI4200, hvor jeg fik
den gennemtestet med HL og UT2003. Det var helt horribelt i HL, men noget
bedre i UT2003. Men det duede grundlæggende ikke. Så hvis du bare har lidt
ambitioner om at komme op i toppen på scorelisten, så skal du købe en CRT.
Til almindeligt brug var den perfekt, intet mindre. Men til FPS-spil duede
den ikke. Ihvertfald ikke online.

Man må vente til de kan lave TFT-skærmen med en responstid på < 15ms, ellers
kan man ikke vinde når man spiller.

/benny