Hvilket netværkskort har jeg? Driver probl~
Fra : Jan Áki Andreasen

Dato : 21-12-02 19:02

Jeg har to Win98SE maskiner - P90 og P180 Intel.
P90 har Realtek RTL8019 PnP LAN-netværkskort
P180 har ??? - jeg ved det ikke. (har lige fået denne maskine, og den blev
clean installeret før nogen skrev ned navnet på kortet)

Hvad gør jeg for at finde driveren til mit ukendte netværkskort?

Den eneste oplysning der står på kortet er: FCC ID: FSUG 7010

Eftersom at jeg skal overføre en masse GB fra P90 til P180, så er jeg nød
til at finde driveren.

I øvrigt: Skal man indstille kontrolpanel/netværk på nogen speciel måde,
eller skal alt bare stå på standard indstilling?

Takker for al hjælp!

Med venlig hilsen

Jan Áki Andreasen
Nuuk, Grønland

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 21-12-02 18:09

Jan Áki Andreasen wrote:

> Den eneste oplysning der står på kortet er: FCC ID: FSUG 7010

Du kan søge på:

http://www.fcc.gov/oet/fccid/

Skriv "FSU" i det første felt, og "G7010" i det andet.

Ikke at man bliver ret meget klogere: "KYE Systems Corp".

Hvad står der på den største chip på kortet?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jan Áki Andreasen

Dato : 21-12-02 19:31

Hej Mogens!

Det størset chip hedder: RTL 8139

En anden stor legoklods på kortet hedder: LB 16PT8515 - 9821

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-12-02 19:07

Jan Áki Andreasen skrev i meddelelsen ...
>Hej Mogens!
>
>Det størset chip hedder: RTL 8139

Realtek kort

Edimax leverer også driver til det kort

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : jens

Dato : 21-12-02 18:30

klip
> [...]
>
> I øvrigt: Skal man indstille kontrolpanel/netværk på nogen speciel måde,
> eller skal alt bare stå på standard indstilling?

ja, vælg deling i shared mode
der skal indtastes faste ipèr da der ikke er en dhcp server.
det skal være et krydset kabel hvis der ikke er en hub eller switch.
højre klik på denne computer og se hvad den siger under harware.
hvis netkortet vises med et "?" , vælger du geninstaler driver.
hvis den ikke kan finde en, så vælg en fra en liste under netkort.
hvis det er en forkertdriver finder w98 ud af det når den genstarter,
men så ved den det er et netkort, og kan i 9 af 10 tilfælde selv klare det.

mvh jens

Fra : Jan Áki Andreasen

Dato : 22-12-02 06:16

Hej Jens (og Mogens og Michael)

Tusind tak for Jeres uvurderlige hjælp!
Det var et realtek kort, og jeg behøvede ikke at gøre noget andet efter
installationen, end at krydse for shared mode - og det hele virker perfekt!!

I gjorde en færing på Grønland til et lykkeligere menneske - tusind tak!

Venlig hilsen

Jan Áki Andreasen