Stjålet Nokia 3110!
Fra : ]_Him_[

Dato : 06-03-01 16:00

Hejsa, jeg har været så uheldig at få stjålet min Nokia 3110. Mit
forsikringsselskab vil gerne erstatte telefonen, men jeg skulle angive
nyprisen. Den har jeg desværre ikke mere, men telefonen er i tidernes morgen
købt UDEN abb.

Da forsikringen jo ikke kan give mig et beløb til køb af ny 3110 (den er
udgået), skal de vel give mig penge til en tilsvarende, eller hvordan
forholder det sig?

Hvor meget vil en tilsvarende telefon koste ?

På forhånd tak!

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-01 16:28

"]_Him_[" wrote:

> Hejsa, jeg har været så uheldig at få stjålet min Nokia 3110. Mit
> forsikringsselskab vil gerne erstatte telefonen, men jeg skulle angive
> nyprisen.

Når man ikke kan angive nyprisen fordi produktet ikke kan skaffes
længere, så må du finde en telefon som har de samme egenskaber som din
gamle. Mærket må du heller ikke gå efter.

Altså ikke noget med at fortælle forsikringsselskabet, at prisen er
den samme som til en nokia7110 eller nokia9110, selvom det er
fristende.

Du kan lave en udskrift af http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/3110/ og
henvende dig til en forhandler som sælger mobiltelefoner uden
abonnement (fx. TDC telebutikkerne). Vis ham/hende udskriften, så find
en telefon som kan det samme.
Få et tilbud med hjem fra forhandler (med stempel og hele svineriet).
Send dette til forsikringsselskabet.

Så skulle der ikke være noget problem i at få erstatningen, såfremt du
er berettiget til den.

> Da forsikringen jo ikke kan give mig et beløb til køb af ny 3110 (den er
> udgået), skal de vel give mig penge til en tilsvarende, eller hvordan
> forholder det sig?

Jep.

Du kan være udsat for, at forsikringen finder en 3110 til dig, som har
samme alder og stand som din stjålne.
Det er dog usandsynligt. De vil for det meste ryste op med en check.

> Hvor meget vil en tilsvarende telefon koste ?

???

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-03-01 16:47

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
> Når man ikke kan angive nyprisen fordi produktet ikke kan skaffes
> længere, så må du finde en telefon som har de samme egenskaber som din
> gamle. Mærket må du heller ikke gå efter.

Men du må gerne gå efter detaljer så som antal numre i hukommelsen og ringetoner.

--
Mvh. Morten Fruergaard, som har disse 2 biler til salg. Tlf.: 21230025
Fiat Uno 70 SXie, '90, grå, 100T km, el-ruder, c-lås, tågelygter, sænket

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-01 17:07

Morten Fruergaard wrote:

> Men du må gerne gå efter detaljer så som antal numre i hukommelsen

jep.

Kan man ikke finde en telefon med de samme specs. så må man finde en
telefon som opfylder en flerhed (ikke nødvendigvis flertal) af
specifikationerne.

> og ringetoner.

antallet ja.

Det er ren og skær positivisme i den slags sager. Det handler om alt,
hvad der kan tælles og samlignes på produktspecifikationer som man har
til rådighed før købet af det oprindelige produkt.
Det er derfor manden skal tage en udskrift af Nokia Produktbeskrivelse
for at samligne med det nuværende marked.

Fra : ]_Him_[

Dato : 06-03-01 17:41

> [...]

> Kan man ikke finde en telefon med de samme specs. så må man finde en
> telefon som opfylder en flerhed (ikke nødvendigvis flertal) af

Jeg havde egentlig tænkt mig at angive Nokia 3210 som en tilsvarende telefon
i dag, men den går måske ikke ? Jeg mener, skal jeg virkelig tage ned i den
lokale TDC butik, og tale med en ekspedient som måske/måske ikke kan finde
en telefon med samme specifikationer. Desuden spiller kvalitet vel også en
rolle... Én eller anden ukendt mobil med samme specifikationer, behøver jo
ikke nødvendigvis have den samme kvalitet som min gamle Nokia?

Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-01 23:44

"]_Him_[" wrote:

> Jeg havde egentlig tænkt mig at angive Nokia 3210 som en tilsvarende telefon
> i dag, men den går måske ikke ?

Nu har jeg ikke samlignet de to telefoner, men du kan da lige forklare
hvad 3210eren kan som 3110eren, så kan jeg da lige give dig et
uforpligtende råd om den går eller ej.

> Jeg mener, skal jeg virkelig tage ned i den
> lokale TDC butik, og tale med en ekspedient som måske/måske ikke kan finde
> en telefon med samme specifikationer.

Du kan vælge hvilken som helst butik som har mobiltelefoner uden
abonnement. Telebutikken fra TeleDanmark var bare en mulighed.

> Desuden spiller kvalitet vel også en
> rolle...

Nope. Det er de rent funktionelle egenskaber der er tages højde for.
Kvalitet kan ikke "måles" eller tælles

> Én eller anden ukendt mobil med samme specifikationer, behøver jo
> ikke nødvendigvis have den samme kvalitet som min gamle Nokia?

Tja, det er nu engang kun selve funktionerne som "vægtes" i
forsikringssagerne.

Men jeg tror ikke, at forsikringsselskabet vil sætte sig på bagbenene,
hvis du gerne vil have en 3210. De koster jo ikke alverden. Selv uden
abonnement. Prøv at samligne priserne uden abonement, så er 3210eren
faktisk ret billig, så vidt jeg kan se.

Fra : ]_Him_[

Dato : 07-03-01 07:19

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> Nope. Det er de rent funktionelle egenskaber der er tages højde for.
> Kvalitet kan ikke "måles" eller tælles

Ok, du har sikkert ret - me det afholder mig ikke fra at synes, at
vurderingen sker på et tyndt grundlag:

Person A får stjålet sin 5 år gamle Mercedes, bilen er udgået og
forsikringen kan ikke finde en tilsvarende i samme stand - Så får A tilbudt
en Skoda, den kan jo (næsten) det samme :)

Det er da ikke helt rimeligt ?

Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-01 09:55

"]_Him_[" wrote:

> Person A får stjålet sin 5 år gamle Mercedes, bilen er udgået og
> forsikringen kan ikke finde en tilsvarende i samme stand - Så får A tilbudt
> en Skoda, den kan jo (næsten) det samme :)

Der er nu også målelige forskelle på mercedes og skoda. Så deeet.

Så dit eksempel holder ikke.

Fra : ]_Him_[

Dato : 07-03-01 14:05

> Der er nu også målelige forskelle på mercedes og skoda. Så deeet.
>
> Så dit eksempel holder ikke.

Ja du har ret, men min pointe var bare, at måle på specifikationerne alene,
heller ikke holder!!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-03-01 17:47

"]_Him_[" <morten_kenneth@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikringsselskab vil gerne erstatte telefonen, men jeg skulle angive
> nyprisen. Den har jeg desværre ikke mere, men telefonen er i tidernes

Ok

> Da forsikringen jo ikke kan give mig et beløb til køb af ny 3110 (den er
> udgået), skal de vel give mig penge til en tilsvarende, eller hvordan
> forholder det sig?

Jeg vil formode at Nokia 3310 er dagsdatos telfon, som svarede til den,
dengang. Nokia 3310 Koster ca. 1600 Kroner. uden abonnement

Fx hos Tele2shop 1549,, Nokia 3210 koster ikke særligt meget mindre,, nemlig
1399

Fra : tnf

Dato : 07-03-01 16:11

Tilbage i sidst i 98 eller først i 99 købte jeg en 3110 af naboen.
Han havde købt den med abb og måtte slippe 1499 i ekspert.

tnf

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-01 21:37

> [...]

> Fx hos Tele2shop 1549,, Nokia 3210 koster ikke særligt meget mindre,,

Hos ITbutikken fås Nokia 3310 til 1438 inkl. forsendelse