MS Windows
briani 27239
Stop 0x0000007B or INACCESSIBLE_BOOT_DEVIC~
Fra : Anders

Dato : 21-12-02 15:44

Efter at have flyttet min gamle harddisk over i min nye computer, får jeg
fejlen Stop 0x0000007B or INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE...
Hvorfor nu det?

Fra : Lars Hessellund

Dato : 21-12-02 15:59

"Anders" <gregersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at have flyttet min gamle harddisk over i min nye computer, får jeg
> fejlen Stop 0x0000007B or INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE...
> Hvorfor nu det?

Lyder som en opsætningsfejl, men har ikke selv prøvet at få den fejl du
nævner.
Du har vel ikke to HD som primære? El. som Sekundære?
Eller valgt kableselect på én HD og sat den forkert i forhold til at du har
en anden der er sat som Primær?
/Lars

Fra : Anders

Dato : 21-12-02 16:34

Jeg har kun én hdd...

//Anders

Fra : Hans

Dato : 21-12-02 23:39

"Anders" <gregersen@adslhome.dk> wrote in message
> Efter at have flyttet min gamle harddisk over i min nye computer, får
> jeg fejlen Stop 0x0000007B or INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE...
> Hvorfor nu det?

Fordi IDE-kontrolleren på det nye bundkort ikke genkendes af windows som
standard IDE, eller også har du brugt 3. parts hdd drivere i din gamle
installation.

Du skal køre en repair af din eksisterende installation, og hvis du har sat
din hdd over på en raid-kontroller skal du have driverne klar til indlæsning
via f6 under opstarten af repair.

--
Mvh, Hans

Fra : René Prebendorf

Dato : 22-12-02 03:59

"Anders" <gregersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at have flyttet min gamle harddisk over i min nye computer, får jeg
> fejlen Stop 0x0000007B or INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE...
> Hvorfor nu det?

Du finder fejlmeddelsen beskrevet her.
http://www.aumha.org/kbestop.htm

--