MS Windows
briani 27239
Aktivering af XP?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-12-02 15:43

Hej i gruppen!

Jeg har med stolthed lige købt og installeret XP Pro i stedet for W2K Pro. -
Ligenu ved jeg dog ikke, om jeg er tilfreds med ombytningen. - Jo startop
tiden er blevet væsentlig bedre, men jeg syntes konstant at XP vil prøve at
være bedre end mig. - Det har dog hjulpet noget efter jeg har slået diverse
XP temaer m.m. fra.

Men den kommer konstant op og beder mig "aktivere" min Windows. - Helt
ærligt, jeg har købt det originalt, og hvorfor f... skal jeg så
aktivere?!?! - Skal det ske hver eneste gang?!?! - For det bliver dælme til
nogle gange om måneden så med alle de nedbrud...

Hvad sker der hvis man IKKE aktivere?!?
- Kan man undgå at skulle aktivere?!?

VH/

En lovlydig bruger af Windows XP Pro
(Godt nok på studielicens, men jeg er studerende)

Fra : Anders

Dato : 21-12-02 15:46

> En lovlydig bruger af Windows XP Pro

XP er det bedst sælgende OS fra microsofts side, så du er nok ikke helt
alene.

//Anders

Fra : jens

Dato : 21-12-02 20:00

"Anders" <gregersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> XP er det bedst sælgende OS fra microsofts side, så du er nok ikke helt
> alene.

hvor har du det fra, jeg har hørt/læst noget andet, men kan ikke huske hvor.

mvh jens som tvivler en del på den påstand

Fra : Martin K

Dato : 21-12-02 17:58

Henrik Andersen wrote:

> [...]
> at XP vil prøve at være bedre end mig. - Det har dog hjulpet noget
> efter jeg har slået diverse XP temaer m.m. fra.

XP er et superfedt OS, så snart man har fået det sat rigtigt op...

> [...]
> aktivere?!?! - Skal det ske hver eneste gang?!?! - For det bliver
> dælme til nogle gange om måneden så med alle de nedbrud...

Du skal kun aktivere produktet een gang. Så er licensen bundet til din
hardware, og du kan ikke skifte licenses over til en anden PC uden et opkald
til MS. Det er dog intet problem at få genaktiveret skidtet. IMO er det ok
at forsøge at bekæmpe warez på den måde...

> Hvad sker der hvis man IKKE aktivere?!?
> - Kan man undgå at skulle aktivere?!?

Efter 30. dage kan den ikke starte XP hvis du ikke aktiverer. Men du kan da
sagtens lade være, så kan du bare ikke programmet. Det tager under 1 minut
over nettet. Så der er ikke noget at pive over...

--
Martin K

Fra : jens

Dato : 21-12-02 20:12

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Henrik Andersen wrote:
> XP er et superfedt OS, så snart man har fået det sat rigtigt op...

og du mener så du har sat det rigtigt op ?
klip

> [...]
> til MS. Det er dog intet problem at få genaktiveret skidtet. IMO er det ok
> at forsøge at bekæmpe warez på den måde...

ikke korrekt, en hardware opgradering som feks. et nyt netkort, eller en
ekstra harddisk kan gøre en reaktivering nødvendig.

ja. det må man kunne iflg. slalgs tallene og hvor mange der har xp

klip
<Så der er ikke noget at pive over...

nejda, heller ikke hvis man skulle i bilka og reaktivere sin støvsuger hver
gang man skulle have en ny pose i den, det er da kun rimeligt når man køber
en vare til udsalgsprisen.

mvh jens som meget hellere bruger w2k pro dk med sp3 som _ikke_ skal
reaktiveres efter "ombygning" i weekenden.

Fra : JSM

Dato : 21-12-02 20:31

jens skrev:

> opkald
>
> ikke korrekt, en hardware opgradering som feks. et nyt netkort, eller en
> ekstra harddisk kan gøre en reaktivering nødvendig.

Aaaarh. Så skal du sq godt nok skifte en hel del hardwarekomponenter. Du må
skifte 5 (eller er det 7) enheder. Men den samme komponenttype må skiftes
et uendeligt antal gange så det er egentlig ikke så galt endda..

> mvh jens som meget hellere bruger w2k pro dk med sp3 som _ikke_ skal
> reaktiveres efter "ombygning" i weekenden.

mvh

Jesper

--
som lige så gerne bruger Mandrake Linux 9

Fra : Martin K

Dato : 21-12-02 21:27

> og du mener så du har sat det rigtigt op ?

Ja! Det mener jeg...

> ikke korrekt, en hardware opgradering som feks. et nyt netkort, eller
> en ekstra harddisk kan gøre en reaktivering nødvendig.

Der skal meget mere end et netkort til...

> nejda, heller ikke hvis man skulle i bilka og reaktivere sin
> støvsuger hver gang man skulle have en ny pose i den, det er da kun
> rimeligt når man køber en vare til udsalgsprisen.

Det kan du ikke sammenligne...

--
Martin K

Fra : Jens G

Dato : 22-12-02 08:15

On Sat, 21 Dec 2002 21:27:22 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Der skal meget mere end et netkort til...

Da jeg skiftede harddisk skulle der genaktiveres. Den ville ikke
godkende aktivering over Internet, så jeg måtte ringe. Da jeg så fandt
de rigtige drivere til harddiskcontrolleren, skulle den sørme
aktiveres engang til. Et nyt opkald, og så var den klaret.

Da jeg så skiftede bundkort, cpu, ram og grafikkort, var det samme
historie en gang til, og sammenlagt vil jeg tro at jeg har brugt 30
minutter supporttid.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : jens

Dato : 22-12-02 13:10

"Jens G" <jensg@tdcadslnot.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Da jeg så skiftede bundkort, cpu, ram og grafikkort, var det samme
> historie en gang til, og sammenlagt vil jeg tro at jeg har brugt 30

på siden www.denhvideklat.dk er der et billede af en xp disc.

hvis den kode bruges er det ikke muligt at installere xp sp1 , men den skal
med garanti aldrig aktiveres, så det påhit er et indgreb i muligheden for at
benytte sin lovligt indkøbte xp.
hvilket jeg er så meget træt af at jeg finder w2k mere interessant.

pointen er : det gør ikke livet vanskeligere for dem som vil og kan bryde
beskyttelsen, kun for dem som ikke vil eller kan.

hvis b&o indførte et lignende system så man skulle ringe til dem hvergang
man skiftede video, parabolkort eller flyttede "deres" fine tv, ville de
ikke sælge ret mange fjernsyn.

mvh jens som ikke vil og ikke kan

Fra : Mose

Dato : 22-12-02 14:04

klip...

> pointen er : det gør ikke livet vanskeligere for dem som vil og kan bryde
> beskyttelsen, kun for dem som ikke vil eller kan.

Det er ikke helt korrekt - det er blever noget mere kompliceret, at være
pirat efter MS aktiverings-systemer er indført - det tror jeg nok, at du kan
få bekræftet, hvis du følger lidt med i de forskellige grupper på nettet.

> hvis b&o indførte et lignende system så man skulle ringe til dem hvergang
> man skiftede video, parabolkort eller flyttede "deres" fine tv, ville de
> ikke sælge ret mange fjernsyn.

Jeg tror faktisk, at b&o ville sælge flere apparater, hvis man kunne lave en
effektiv tyverisikring a´la MS produktregistrering. En af grundene til at
mange fravælger b&o er, at det er en at de mest eftertragtede tyvekoster.
b&o = større risiko for indbrud.

Dine argumenter holder ikke rigtigt vand.....

Mose - som vil og kan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-02 15:07

"Mose" <Igam@sol.dk> skrev :

>Jeg tror faktisk, at b&o ville sælge flere apparater, hvis man kunne lave en
>effektiv tyverisikring a´la MS produktregistrering.

Det har alle (de fleste?) nyere Bang & Olufsenprodukter, man skal
indtaste en pinkode for at kunne tænde apparatet.

Fra : Mose

Dato : 21-12-02 16:38

Det er ikke så frygteligt, som du tror.... du skal bare aktivere din nye XP
en gang så skal den nok lade være med at spørge dig mere.

Aktiverings ideen er et af Microsofts forsøg på, at komme den største
konkurrent (piraterne) til livs - det gør desværre også livet for os
lovlydige lidt mere besværligt.

Aktiverer du ikke inden 30 dage fra installationen så kan du slet ikke
starte XP (før aktiveringen har fundet sted). Der er ikke nogen (lovlig) vej
udenom.

God fornøjelse med din nye XP !

Mose

Fra : jens

Dato : 21-12-02 20:04

"Mose" <Igam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke så frygteligt, som du tror.... du skal bare aktivere din nye
XP
> en gang så skal den nok lade være med at spørge dig mere.

jeps, ligesom at gå hen i bilka og få lov til at bruge en støvsuger man har
købt.

> Aktiverings ideen er et af Microsofts forsøg på, at komme den største
> konkurrent (piraterne) til livs - det gør desværre også livet for os
> lovlydige lidt mere besværligt.
ikke _"også"_, det gør desværre "kun" livet mere besværligt for os
lovlydige.

jo det må der værre med de salgstal.

klip
mvh jens