MS Windows
briani 27239
Tme server
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 21-12-02 14:40

Når jeg i XP under Egenskaber for dato og tid i fanebladet Internettid
indtaster tdc´s ntp1.tele.dk får jeg at vide, at RPC-serveren ikke er til
rådighed.
Hvad er der galt?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-12-02 18:12

1. Du er ikke opkoplet til Internet eller
2. ntp1.tele.dk svarer ikke.

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-12-02 18:19

> ntp1.tele.dk

Et tillægsspørgsmål:

Kan man ikke tvinge XP til at synkronisere oftere end en gang om
ugen?

--
Palle

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-12-02 20:29

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Kan man ikke tvinge XP til at synkronisere oftere end en gang om
> ugen?

Ellers kan du da bruge et lille program til formålet. Selv har jeg
brugt AboutTime i snart 2½ år. Ingen flitterstads og du kan sætte det
efter behag på netop de væsentlige områder og ingen andre.
Tilmed kan smide alle de timeservere ind, du har lyst til. De skrives
blot ind hierarkisk (og kan flyttes rundt på efter behag), og skulle
den højstplacerede på et eller andet tidspunkt ikke svarer, prøver
programmet nr. 2 etc., indtil en svarer.

Det er freeware og er bl.a. på tucows.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-12-02 20:52

> [...]
> efter behag), og skulle den højstplacerede på et eller andet
> tidspunkt ikke svarer, prøver programmet nr. 2 etc., indtil en

OK. Vil overveje det. Brugte engang atomtime tror jeg det hed. Men
når nu XP har skidtet ville det være rart bare at bruge det.

--
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-12-02 20:55

> Kan man ikke tvinge XP til at synkronisere oftere end en gang om
> ugen?

Så må jeg svare mig selv

tweakxp.com havde vist svaret:

To change the interval that Windows updates the time using the
internet time servers navigate to:
1. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services
\W32Time\TimeProviders\NtpClient
2. Select "SpecialPollInterval"
3. Change decimal value from 604800 to some other value in seconds.
EX: 172800 (2 days)

-- Så må vi se om det virker

--
Palle Jensen

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 21-12-02 18:37

> 1. Du er ikke opkoplet til Internet eller
> 2. ntp1.tele.dk svarer ikke.

1. Jeg er opkoblet til Internettet

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 18:51

JSH (9800) skrev:

> Når jeg i XP under Egenskaber for dato og tid i fanebladet
> Internettid indtaster tdc´s ntp1.tele.dk får jeg at vide, at
> RPC-serveren ikke er til rådighed.

Prøv ntp.inet.tele.dk i stedet. Jeg har lige synkroniseret via den
for få minutter siden, men det er langt fra altid at den svarer.
Det er jo TDC.

Madsen.

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 21-12-02 18:58

> Prøv ntp.inet.tele.dk i stedet. Jeg har lige synkroniseret via den
> for få minutter siden, men det er langt fra altid at den svarer.
> [...]

Det virkede sgu´

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-12-02 00:11

JSH (9800) skrev:

> Når jeg i XP under Egenskaber for dato og tid i fanebladet Internettid
> indtaster tdc´s ntp1.tele.dk får jeg at vide, at RPC-serveren ikke er
> til rådighed.
> Hvad er der galt?

Det virker heller ikke hos mig, men jeg bruger nu også ntp.tele.dk i
stedet.
Så virker det.

--
Kurt Lund