Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En taske med "skrammel"?
Fra : Carsten Beck

Dato : 21-12-02 14:29

Hej derude.
Jeg havnede tilfældigvis en aften i denne gruppe. Ordet Tamron
portrætlinse sagde mig et eller andet. Jeg måtte så ned i kælderen og
finde en taske med fotogrej, som jeg erhvervede engang.
Nu vil jeg så gerne have jeres kommentarer til indholdet, som jeg da
godt ved ikke er det rene skrammel; men hvad er kvaliteten af det:
Nikon FE kamera
Tamron SP 1:2.8/70-150 mm
Tamron SP 1:2.5/90 mm
Tamron SP 2x teleconverter
Tamron SP 1:2.8-3.8/35-80 mm
Tamron SP 1:2.5/28 mm
Alle i Adaptal2
Passende til linserne er et par firkantede huse beregnet til
forsatslinser. Bl.a. er der er polariseringsfilter.

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 21-12-02 18:39

Carstenn Beck" <carsten.beck@post.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg så gerne have jeres kommentarer til indholdet, som jeg da
> godt ved ikke er det rene skrammel; men hvad er kvaliteten af det:
> Nikon FE kamera
> Tamron SP 1:2.8/70-150 mm
> Tamron SP 1:2.5/90 mm
> Tamron SP 2x teleconverter
> Tamron SP 1:2.8-3.8/35-80 mm
> Tamron SP 1:2.5/28 mm
> Alle i Adaptal2

Hej

Det er godt gammelt fotogrej, det fås mere "moderne" men du får ikke noget
der laver bedre billeder, og det er vel det det hele går ud på, ikke.
Nikon FE er ca. 20 år gammelt, et enkelt hus med en "autoindstilling" og det
er derfor meget nemt at bruge.
Optikkerne i SP serien kom i 84, så de har også mange år på bagen.
Kvaliteten er fin, hvis de er fine klare at kikke igennem, så er der ingen
grund til udskiftning.
Nikons egne er måske en tand bedre, men det er så lidt, at det ikke har
noget at sige hvis de bare skal bruges til at tage billeder med
Din 90mm er tidligere kendt som en optik der lå i den bedste ende af skalaen
!

1 Køb en god film
2 Mål lyset på det du vil fotografere, og ikke på andet !
3 Hav lyset i ryggen, ved modlys, så overbelys 1-2 blænder
4 Stil skarpt netop på det du vil have skarpt på billedet

Er der kedeligt mørkt gråvejr, så start på trin 2 en anden dag, gerne i lyst
gråvejr.

God fornøjelse !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Peter Hansen

Dato : 22-12-02 21:47

Hvor "støder man lige" på sådan en taske. Det er da lækkert grej at
have liggende. Gid det lå i min kælder

Fra : big

Dato : 26-12-02 14:21

Hallo gamle fotoentusiaster. Mange af os har en taske med masser af
fotogrej. Selv har jeg en med masser af Nikon ting. Bruger det sjældent da
man er blevet digitaliseret. Men der er noget ved det "Gamle" fotografering.
Er der nogen der ved hvor man på nettet kan se hvad værdi ens grej har? Man
vil måske gerne sælge det for at få et flagskib indengor digitalfoto.

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 26-12-02 14:53

big wrote:
> [...]
> Er der nogen der ved hvor man på nettet kan se hvad værdi ens grej har? Man
> vil måske gerne sælge det for at få et flagskib indengor digitalfoto.

8< 8< 8< 8<

Hej
Der er sikkert flere, men den side der oftest henvises til er
http://www.fotomagazin.de/ under foMAG-Liste

Venlig hilsen
Lars

Fra : Lars

Dato : 26-12-02 14:56

> Hej
> Der er sikkert flere, men den side der oftest henvises til er
> http://www.fotomagazin.de/ under foMAG-Liste
>
> Venlig hilsen
> Lars

Hej