Boot problem med ASUS P4SX8
Fra : Hans Johannsen

Dato : 21-12-02 12:04

Hejsa, håber der er nogle der kan hjælpe !!

JEG har lige fået en ny computer hjem i sammel selv. Jeg samler det hele og
den starter op og går ind i BIOS som den skal første gang, så skal jeg vælge
min CPU og det er en 2800 så den vælger jeg. Save og exit, så når jeg
genstarter siger den bare fejl ved TEST af CPU, og der er ikke noget på
skærmen og den komemr ikke med det klassiske Beep. Så kan jeg cleare CMOS på
bundkortet så kan jeg komme ind i BIOS igen, men så går den kold igen efter
samme procedure.. Hvad kan der være galt eller hvad gør jeg galt.?? (Det
skal siges at den har startet op et par gange men så fryser den og så er
problemet der)
Bios er den sidste nye final (1004)

???

/Hans

Fra : Martin K

Dato : 21-12-02 15:29

Hans Johannsen wrote:
> Hejsa, håber der er nogle der kan hjælpe !!
>
> JEG har lige fået en ny computer hjem i sammel selv.

Jeg skal ikke rigtig kunne sige hvad der er galt, da jeg er inkarneret
AMD-freak. Ville sådan set bare lige påpege, at hvis boardet er helt nyt
ville jeg skynde mig at udnytte returretten på det. Der er ikke andet end
problemer med det board, og der er egentlig ikke kommet en ordentlig BIOS
der både er hurtig og stabil. Køb hellere et Asus P4PE, det burde du få mere
glæde af...

Blot et råd...

--
Martin K

Fra : Uni Bull

Dato : 22-12-02 00:35

Martin K wrote:
> Køb hellere et Asus
> P4PE, det burde du få mere glæde af...
>
> Blot et råd...

Hørt! Gjorde præcis det samme - og har ikke fortrudt!
--
Uni Bull
København K

Fra : Hans Johannsen

Dato : 21-12-02 17:54

"Hans Johannsen" <emes@[NoSpam]emes.dk> wrote in message
> [...]

> samme procedure.. Hvad kan der være galt eller hvad gør jeg galt.?? (Det
> skal siges at den har startet op et par gange men så fryser den og så er

Jeg kan godt starte den og det år fint, men så efter et antal sek/min går
den kold. Men jeg har fundet ud af, at hvis jeg venter lidt så kan den igen.
Har kigget på MB temp. og CPU temp. MB er 35 og cpu er 45, det er der vel
ikke noget galt med? JEg har som sagt haft skiftet RAM og GFX og det hjælper
ikke, måske dette kunne sætte nogle tanker igang??

/Hans

Fra : Nicolai

Dato : 21-12-02 18:34

> [...]
> ikke noget galt med? JEg har som sagt haft skiftet RAM og GFX og det hjælper
> ikke, måske dette kunne sætte nogle tanker igang??

Få det returneret ASAP. Få et P4PE istedet, De 2 er som nat og dag.
Jeg havde også P4S8X, det ringeste bundkort jeg nogensinde har haft. Og jeg har haft mange.
Hvis du ikke er overbevist, så læs på asusboards.com og søg på P4S8X...

Håber du tager mod rådet, P4PE er midt bedste bundkort igennem 9 år.