Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvem kan lave dias til fotocd
Fra : Frede.K

Dato : 06-03-01 15:50

Jeg har en 300-400 dias-billeder fra en tur i Borneo`s regnskov som jeg
gerne vil have lagt på CD`er er der nogen her i gruppen der kan el. kender
nogen som kan gøre det til en rimelig pris ???
Mvh frede

Fra : Morten Sørensen

Dato : 07-03-01 10:31

Hejsa der !

Mit firma laver den slags ting. Pris 12,50 kr pr. dias inkl. cd'er og moms

Mvh

Morten Sørensen
Gistrup Film i/s
Prinsensgade 26 st th
9000 Aalborg

Fra : Caz

Dato : 07-03-01 12:19

En anden løsning var, at købe en scanner med dias-modul fra ca. 2.500,-
velvidende, at der er ca. 12,5 x300-400= 3.750-5.000,- at gøre med!!

.... men du har selvfølgelig selv besværet, som dog kan være ret lærerigt, og
rimeligt nemt.

....kun en ide, uden at forklejne Morten's tilbud!

Mvh

Carsten D.

Fra : Morten og Louise

Dato : 08-03-01 19:19

> En anden løsning var, at købe en scanner med dias-modul fra ca. 2.500,-
> velvidende, at der er ca. 12,5 x300-400= 3.750-5.000,- at gøre med!!

Tja, det er en mulighed, men så burde tråden hedde noget med "hvor køber man
den bedste diasscanner"

> ... men du har selvfølgelig selv besværet, som dog kan være ret lærerigt,
og
> rimeligt nemt.

Det er helt sikert lærerigt. Men vil man have dias på phtocd og skal man
først til at lære principperne bag at optimere et billede digitalt, så
kræver det en del tid !!!

Det kan også være nemt, hvis man bruger et program med en amsse
autofunktioner.

For 12,50 pr. stk bliver billedet scannet i 1200 dpi og tilrettet i farver
og lys af folk som arbejder med det til dagligt, og som oven i købet lever
af at lave den slags. (for reklamebureauer, virksomheder mv.)

På den baggrund synes jeg det er billigt at få lavet 3-400 dias til 4-5000
kr.

> ...kun en ide, uden at forklejne Morten's tilbud!

- jeg føler mig ikke forklejnet, men jeg synes jeg tager en rimelig pris for
et godt stykke arbejde :)

Mvh

Morten Sørensen
Gistrup Film i/s

Fra : Frede.K

Dato : 08-03-01 21:04

Uden at vide had et dias-modul er ,er det så noget man kan købe ekstra
(løst) til eks min scanner Hp 4200 C ?????

Jeg har fundet nedenstående scanner med tilhørende dias-modul er der nogen
der ved om den kan bruges (jeg kræver ikke top-kvalitet)

http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=6010205

Fra : Morten Sørensen

Dato : 12-03-01 10:08

"Frede.K" <fams@@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har fundet nedenstående scanner med tilhørende dias-modul er der nogen
> der ved om den kan bruges (jeg kræver ikke top-kvalitet)

Umiddelbart ser den OK ud. Jeg er dog lidt bekymret over at den "kun"
scanner i 600x1200 dpi. Det er lidt i underkanten til dias. Men i forhold
til prisen er det et fund

/Morten

Fra : Frede.K

Dato : 07-03-01 21:37

Hej og tak for div hendvend. ang billederne jeg har nu fået et tilbud på
1,50 kr pr . billede så skulle nogen have et bedre tilbud vil jeg gerne høre
fra jer inden Fredag 9/3.
Mvh Frede

Fra : Rune Baess

Dato : 08-03-01 00:05

Jamen jeg gør det gerne for 200,- pr. frame,
- (3900x2600px), incl. retouch.
- dog ekskl. CD

Rune

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-03-01 01:06

"Frede.K" wrote:

> Hej og tak for div hendvend. ang billederne jeg har nu fået et tilbud på
> 1,50 kr pr . billede så skulle nogen have et bedre tilbud vil jeg gerne høre
> fra jer inden Fredag 9/3.

Det er altid en god idé, at aftale varens kvalitet inden man aftaler
prisen, for ellers er det sælgeren som suverent bestemmer, hvad han
tænkt sig at levere til den aftalte pris.

Så start lige med at få lavet en 10 - 20 prøve scanninger, så du kan se
hvilken kvalitet du får leveret til den pris, det er mildt sagt
temmeligt ærgeligt, at skulle betale for 3 - 400 scanninger, der viser
sig, at være ubrugligt amatørarbejde.

Jeg kan iøvrigt oplyse, at de foto-CD'er som Kodak leverer er i en
upåklaglig kvalitet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen