LOTR: TTT på DVD til august og november
Fra : Kong Kent

Dato : 21-12-02 09:18

Taget fra www.thedigitalbits.com

-----
You fans of The Lord of the Rings: The Two Towers will be happy to know
that, even now, director Peter Jackson is working to complete the extended
edition of the film for the as-yet-unannounced November 2003 4-disc DVD
release. Look for about another 30 minutes of new footage to be added back
into the film. The theatrical 2-disc DVD edition will likely appear in
August.
-----

Så det ser ud til at blive akkurat det samme som den første del af
trilogien. Jeg glæder mig allerede til november næste år :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-12-02 10:06

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> writes:

> Så det ser ud til at blive akkurat det samme som den første del af
> trilogien. Jeg glæder mig allerede til november næste år :)

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan han vil lave 2 dvders
ekstra materiale denne gang uden at gentage sig selv.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Jacob

Dato : 21-12-02 11:01

> Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan han vil lave 2 dvders
> ekstra materiale denne gang uden at gentage sig selv.

Så kan han vel lave The Making of The Making of Lord of the Rings? :)

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 21-12-02 12:13

> [...]
>
> Så det ser ud til at blive akkurat det samme som den første del af
> trilogien. Jeg glæder mig allerede til november næste år :)

Jeg ser frem til den...igen. Allerede nu virker TTT forhastet, som om der er
blevet klippet kolossalt meget stof ud.

Er der nogen der ved noget om 'Director's Cut' udgaver? Jeg henviser til
forskellige trivia om FOTR der siger at dennes første sammenklipning var 4½
time lang. Nogen der har hørt noget om de kommer på markedet en dag (2004,
2005)?

Fra : Mark Høserich

Dato : 21-12-02 14:06

> [...]
> til forskellige trivia om FOTR der siger at dennes første
> sammenklipning var 4½ time lang. Nogen der har hørt noget om de

Kommer der en film der er sammenklippet af de tre film ?

Fra : Kong Kent

Dato : 21-12-02 16:45

> [...]

> time lang. Nogen der har hørt noget om de kommer på markedet en dag (2004,

Det er ikke bare "trivia" men fakta. Peter Jackson siger selv på én af
ekstra-materiale skiverne i 4-dvd udgaven, at den første fil varede 4½ time
i det oprindelige "cut", men det var aldrig meningen den skulle være så
lang. Jeg har meget svært ved at forestille mig at en 4½ timers lang udgave
af Ringenes Herre: Eventyret om Ringen skulle udkomme en dag.

Så skal de til at lave en hel times optagelser klar til film, nyt score osv.
osv. Næppe.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-12-02 19:23

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
udgave
> af Ringenes Herre: Eventyret om Ringen skulle udkomme en dag.

Forhåbentligt ikke. Der er ikke tale om en "director's cut", men en
arbejdskopi med alt filmet materiale. Som sådan vil den indeholde en mængde
scener, der ikke fungerer i sammenhængen, redundante informationer og en
elendig dramaturgi. Det er nødvendigt at klippe til for at opnå den største,
dramatiske effekt overfor publikum.

MVH
Jens

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-12-02 00:07

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> scener, der ikke fungerer i sammenhængen, redundante informationer og en
> elendig dramaturgi. Det er nødvendigt at klippe til for at opnå den

Mit gæt: Hvis der er et betalende publikum, så bliver den lavet.

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-12-02 17:48

"Jim Andersen" <ccc92422@vip.cybercity.dk> writes:

> Mit gæt: Hvis der er et betalende publikum, så bliver den lavet.

Mit gæt: Du gætter forkert.

Der bliver lavet overlange arbejdsklip til alle film. Det er et
spørgsmål om at få alt det man har optaget og som er potentielt
brugbart lagt sammen til noget, der derefter kan redigeres ned til en
rigtig film.

Ingen instruktør har lyst til at sælge et uredigeret værk til det
brede publikum, ligesom en forfatter heller ikke får trykt alle de
otte indledninger han skrev, før han fandt den, der virkede.

Du har sikkert set scener fra film, som er klippet væk i den endelige
udgave og tænkt "jeg forstår godt, at de klippede den".

Det er den slags - og det der er værre - der bliver fjernet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Rune Zedeler

Dato : 22-12-02 06:45

Suk, hvorfor kan han dog ikke bare arbejde på ROTK - så vi måske for en
gangs skyld kunne få lov til at opleve den på det store lærred uden at
skulle trækkes med elendige kopier fordi instruktøren ikke kunne nosse
sig sammen til at blive færdig i tide... Suk...

-Rune

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-12-02 06:30

Rune Zedeler wrote:

> [...]
> skulle trækkes med elendige kopier fordi instruktøren ikke kunne nosse
> sig sammen til at blive færdig i tide... Suk...

Helt enig.

Tenz.