Marys boy child - Forlængst en gang i Beth~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-02 02:33

DET VAR DA LI´E GODT MYSTISK

Er der nogen der kan hjælpe med teksten / teksterne til den danske udgave af
"Marys boy child". På cd-er lyder det til at der er forskellige danske
oversættelser. Hvilken regnes for den originale og hvad hedder sangen
egentlig på dansk?. Den går både under navnet "Færlængst engang i Bethlehem"
og "Der var engang i Bethlehem". Har nogen en forklaring på at den ikke
findes i julesanghæfter. Melodien er da udmærket og den er jo meget kendt på
engelsk.

Ved nogen om der er danske udgaver af "Rock around the christmas tree" og
"Santa Claus is coming to town" og har teksten til dem?

Hilsen Åge

Fra : Karina Hjorth

Dato : 21-12-02 12:25

> Ved nogen om der er danske udgaver af "Rock around the christmas tree" og
> "Santa Claus is coming to town" og har teksten til dem?

Jeg ved, at der i hvert fald findes en dansk "Julemanden er kommet til
byen" - men hvem der har lavet den, aner jeg ikke.

Karina

Fra : Troels

Dato : 21-12-02 14:06

> Den går både under navnet "Færlængst engang i Bethlehem"
> og "Der var engang i Bethlehem".

Den hedder faktisk også "Forlænge siden i Bethlehem". Det var ihverfald den
version vi snag i "børneskole".

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-02 14:27

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:au1ov0$7p1$1@sunsite.dk...

> Den hedder faktisk også "Forlænge siden i Bethlehem". Det var ihverfald
den
> version vi snag i "børneskole".
>
> /Troels
___________

Ho ho hoooo, Troels. Det var først fra næste år jeg lovede at skrive lidt
langsommere og ramme de rigtige tangenter (skråstreg) taster.
Nå, den snag i, i folkeskolen. Snang du med?. Det lyder i hvert fnald
SNyggeligt, hihi.

Hilsen Åge

Fra : René Nielsen

Dato : 23-12-02 02:53

> [...]

> Ved nogen om der er danske udgaver af "Rock around the christmas tree" og
> "Santa Claus is coming to town" og har teksten til dem?

Davs Åge
Jeg er lige stødt på en cd med Gustaf Winckler, fuld af danske udgaver af
trad. julesange/salmer
Det var en ven, der bragte den med, så jeg har, lige nu, ikke mere at byde
på af oplysninger.

Mvh

René

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 23-12-02 12:08

On Sat, 21 Dec 2002 02:33:10 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>findes i julesanghæfter. Melodien er da udmærket og den er jo meget kendt på

Du kan finde teksten til "Forlængst engang i Betlehem" i Lystige
Børneviser fra Politikens Forlag. Dansk tekst af Henrik. H. Lund.

Lars