MP3 afspilning
Fra : Allan Schmidt

Dato : 06-03-01 15:19

Jeg har engang lavet en mp3 afspiller (den har en del funktionaliteter jeg
ikke fandt hos nogen eksisterende afspiller) i VisualBasic.
Men da jeg vil lave nogle nye funktionaliteter jeg ikke ved hvordan laves i
VB, vil jeg gerne lave programmet om til java istedet (ikke noget problem),
men selve afspiller funktionaliteten bestod i Windows Media Player OCX, som
jeg vel ikke kan bruge i Java (ikke vil), så nu er mit spørgsmål:
Findes der en klasse (helst gratis) der kan afspille MP3 filer (skal bare
have funktioner til play,stop,input af fil,pause), den må også meget gerne
kunne afspille wav og eventuelt CD'er.
Jeg kan også bruge gode (udybende) forklaringer om hvordan man selv laver
det (læser filen og styrer lydkortet).

Allan

Fra : Morten Jensen

Dato : 07-03-01 10:02

Allan Schmidt wrote:

> Findes der en klasse (helst gratis) der kan afspille MP3 filer (skal bare
> have funktioner til play,stop,input af fil,pause), den må også meget gerne
> kunne afspille wav og eventuelt CD'er.

Kig engang her:
http://www.javazoom.net/javalayer/javalayer.html

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42