Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe Photoshop 7...bedste litteratur??
Fra : Michaelbs

Dato : 20-12-02 18:15

Jeg har lige været inde ved en stor boghandel, der havde ca 20 bøger om
Adobe Photoshop 7. Nogen af jer der kan anbefale en god en? Jeg skal ikke
skabe grafik med programmet, kun redigere mine digitale billeder,,,som et
digitalt mørkerum. Nogen forslag??
mvh Michael

Fra : Madsen

Dato : 20-12-02 18:25

Michaelbs skrev:

> Jeg skal ikke skabe grafik med programmet, kun redigere mine
> digitale billeder,,,som et digitalt mørkerum. Nogen forslag??

Når det er det du skal bruge Photoshop til så kan jeg anbefale Ole
Linds 'Photoshop My Way' fra forlaget Ajour.
Hvis du virkelig vil gå amok, og ikke har noget imod at bogen er på
engelsk, så kan jeg stærkt anbefale 'Professional Photoshop 6, The
Classic Guide to Color Correction' af Dan Margulis. Den kan også
snildt bruges i forbindelse med Photoshop 7. Jeg ved ikke om du kan
få den herhjemme. Jeg har købt den via Amazon.com.

Madsen.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 20-12-02 21:35

Hej

Det findes en bog der hedder "Adobe Photoshop 7 For Fotografer" af Henrik
Schurmann.
Har ikke selv læst den, men det lyder som sådan noget du er på udkig efter.

Jeg har ønsket mig den i julegave, så måske kan jeg anbefale den efter jul
(-:

Michael

Fra : Henrik Torp

Dato : 21-12-02 00:04

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skabe grafik med programmet, kun redigere mine digitale billeder,,,som et

Det er godt nok ikke en ps-7 bog, men du har måske også overvejet politikens
bog om digital foto. Drop den; den er meget overfladisk.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-12-02 15:55

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Det er godt nok ikke en ps-7 bog, men du har måske også overvejet
politikens
> bog om digital foto. Drop den; den er meget overfladisk.

Hvilken en bog er ikke en Photoshop 7 bog ?

Michael

Fra : Ally

Dato : 21-12-02 20:41

>politikens
>Hvilken en bog er ikke en Photoshop 7 bog ?

Den hedder vist nok: "Politikens bog om digital fotografering" eller
noget i den stil.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-12-02 17:09

Michaelbs wrote:

> [...]
> skabe grafik med programmet, kun redigere mine digitale billeder,,,som et

Jeg har endnu ikke set noget bogværk om PhotoShop, der samlet
set er bedre end de bøger "User Guide", "Toturial", "Beyond
the Basics" og "Getting Started", som følger med programmet,
når man køber en licens.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Larsen

Dato : 25-12-02 11:02

Det er ganske gode hjælpesider på nettet - faldt bla. over denne her
http://www.prodic.dk/ hvis det har interesse.

Jeg slog mig ikke da jeg faldt *GG*

Hilsen Jan