MS Windows
briani 27239
Win2000 DK SP3 opdatering.
Fra : Madsen

Dato : 20-12-02 16:38

Hej,

Er der nogen der med held har fået installeret denne opdatering:
<http://support.microsoft.com/?kbid=810649> på Win2000 DK SP3?

Windows Update henter den, men slutter af med en fejlmeddelelse
som ikke kan bruges til noget ('Det lykkedes ikke at installere
følgende emner') og hvis jeg i stedet henter den vha. Windows
Update-kataloget, så får jeg denne her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/update/fehler.png>
Øhh. Det er en dansk opdatering jeg har hentet og styresystemet
er dansk.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-12-02 19:18

Madsen skrev:

> Er der nogen der med held har fået installeret denne opdatering:
> <http://support.microsoft.com/?kbid=810649> på Win2000 DK SP3?

Nå, jeg har lige opdaget at den i dag er blevet tilgængelig på
Windows Update til WinXP Pro (UK SP1). Her smuttede den ind uden
videre vrøvl, så det er nok igen det danske Win2000-skrammel.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 21-12-02 09:35

> Nå, jeg har lige opdaget at den i dag er blevet tilgængelig på
> Windows Update til WinXP Pro (UK SP1). Her smuttede den ind uden
> videre vrøvl, så det er nok igen det danske Win2000-skrammel.

nej det er det ikke, win 2k sp3 og winxp sp 1 er ikke den samme opdatering,
jeg har w2k med sp3 både på en engelsk og en dansk udgave. men min xp kan
ikke sluge en sp1, og det er der en god forklaring på, det kan være der er
det med din w2k også he he

w2k sp3 dansk kan tilsendes hvis det har interesse
send mig en mail så.
mvh jens

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 16:39

jens skrev:

> nej det er det ikke, win 2k sp3 og winxp sp 1 er ikke den samme
> opdatering,

Begge opdateringer drejer sig om:
<http://support.microsoft.com/?kbid=810649>, men det er rigtigt at de
ikke er ens. Bare alene det at det er to forskellige sprogversioner
gør jo at jeg ikke kan bruge den samme opdatering, men det var heller
ikke det jeg mente med det. Jeg siger blot at den engelske opdatering
til WinXP Pro ryger ind uden problemer på WinXP, mens den danske
Win2000-opdatering til Win2000 DK nægter at ryge ind i på Win2000.
(Jeg har Win2000 og WinXP installeret på to forskellige harddiske).

> jeg har w2k med sp3 både på en engelsk og en dansk udgave. men min
> xp kan ikke sluge en sp1, og det er der en god forklaring på, det
> kan være der er det med din w2k også he he

Nej, det er ikke årsagen for jeg har hentet Win2000-opdateringen
med Win2000 via Windows Update. Jeg har også forsøgt at hente Win-
2000-opdateringen med Windows Update Kataloget, men den opdatering
lader sig heller ikke installere, da den resulterer i denne fejl-
melding: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/update/fehler.png>.
Bemærk hvad der står i adressefeltet i Explorer.

> w2k sp3 dansk kan tilsendes hvis det har interesse
> send mig en mail så.

Tak for tilbudet, men som sagt så er det en dansk opdatering til
Win2000 jeg har forsøgt mig med.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 21-12-02 16:45

> [...]
> Bemærk hvad der står i adressefeltet i Explorer.

> Tak for tilbudet, men som sagt så er det en dansk opdatering til

ja okay den havde jeg ikke set på, men gider du fortælle hvad din codepage
er i dos ?
(skriv "command con codepage")

jeg har en engelsk version som mener dk er et amt i sverige.

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 17:19

jens skrev:

> ja okay den havde jeg ikke set på, men gider du fortælle hvad din
> codepage er i dos ? (skriv "command con codepage")

Hmm, det resulterer bare i:

Den angivne COMMAND-søgemappe er forkert
Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-1999.

WinXP siger det samme i en kommandoprompt og når jeg efterfølgende vil
lukke kommandprompten får jeg at vide at programmet ikke svarer, så der
er noget helt galt. Normalt oplever jeg dog ikke tegnsætsproblemer i en
kommandoprompt, så jeg ved ikke lige hvad der går galt. Må kigge på det
lidt senere...

Madsen.

Fra : jens

Dato : 21-12-02 18:15

> Hmm, det resulterer bare i:
>
> Den angivne COMMAND-søgemappe er forkert
> Microsoft(R) Windows DOS
> (C)Copyright Microsoft Corp 1990-1999.

jamenjamenjamen, man kan da heller aldrig.......

det er min fejl der skulle have stået (skriv : mode con codepage)

xp er godt nok dum når den ikke kunne regne det ud. sorry

og resultatet skal helst være : "tegntabel : 850"
w3k mener det er 837 såvidt jeg husker

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 18:10

Madsen skrev:

> [...]

'Mode con' i en kommandoprompt er åbenbart tilstrækkelig.

Mode con i en kommandoprompt i min WinXP Pro UK SP1 resulterer i
følgende:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

d:\>mode con

Status for device CON:
----------------------
Columns: 80
Keyboard rate: 31
Keyboard delay: 1
Code page: 850

I Win2000 DK SP3 resulterer det i følgende:

Microsoft Windows 2000 [version 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\>mode con

Status for enheden CON:
-----------------------
Linjer: 300
Kolonner: 80
Tastaturets hastighed: 31
Tastaturets ventetid: 1
Tegntabel: 850

- så jeg tvivler på at det er problemet. Win2000 står jo da i hvert
tilfælde rigtigt hvad tegnsættet angår.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 21-12-02 19:36

> [...]
> Tastaturets ventetid: 1
> Tegntabel: 850
>
> - så jeg tvivler på at det er problemet. Win2000 står jo da i hvert
det gør de ja, jeg har to pcèr med w2k dk, den ene med sp3, den anden uden
(reinstall for et par dage siden)
de er begge med samme skærm som du har her, men et højre klik på denne
computer og egenskaber giver i den ene under system : 5.00.2195 /service
pack 3 ,
dan anden bare 5.00.2195

min sp 3 hedder expressdansk og har filversion 1.16.120.0
og fylder 611kb på discen

så det må være den her :
http://www.microsoft.com/Windows2000/downloads/servicepacks/sp3/download.asp

(som jeg lige instalerer på den uden så)

den henter omkring 45 mb fra nettet, under install, så der må jo være noget
i den

og den starter fint op bagefter.
ps: jeg installerede den jeg havde, jeg hentede ikke en ny.

mvh jens som nu har en dual 366@550mhz w2k sp3 dk

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 18:35

jens skrev:

> w3k mener det er 837 såvidt jeg husker

Det hedder ellers normalt codepage 850 (eller 865) hvis du vil
have æ, ø og å med, medmindre at jeg husker helt forkert fra de
gode gamle DOS-dage.

Sidder du da med en dansk Win2000 SP3 som siger codepage 837 i
kommandoprompten?

Madsen.

Fra : jens

Dato : 21-12-02 19:47

> Det hedder ellers normalt codepage 850 (eller 865) hvis du vil
> have æ, ø og å med, medmindre at jeg husker helt forkert fra de
> gode gamle DOS-dage.
ja du har muligvis ret, jeg husker ikke hvor jeg fik de 850 fra, men det fik
termihc fra lk til at virke på xp og w2k, hvilket LK sagde var umuligt.

> Sidder du da med en dansk Win2000 SP3 som siger codepage 837 i
> kommandoprompten?
nej ikke mere, men det gør min en uk version efter installation.
og det rettes i dos med "mode con codepage select=xxx"

mvh jens som lige er færdig med at installere sp3.

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 18:39

Madsen skrev:

> Sidder du da med en dansk Win2000 SP3 som siger codepage 837 i
> kommandoprompten?

DOH!
Jeg har misforstået dit indlæg. Du skrev:

> og resultatet skal helst være : "tegntabel : 850"
> w3k mener det er 837 såvidt jeg husker

Her står min jo så rigtigt, da den viser codepage 850 i en
kommandoprompt.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 21-12-02 19:48

> DOH!

> Her står min jo så rigtigt, da den viser codepage 850 i en
> kommandoprompt.

jeps det så jeg godt, men jeg har intet imod at præcisere og udrydde
misforståelser.

mvh jens som også har en amd 350mhz med sp3

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 13:09

Madsen skrev:

> Er der nogen der med held har fået installeret denne opdatering:
> <http://support.microsoft.com/?kbid=810649> på Win2000 DK SP3?
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/update/fehler.png>

Nå, det lykkedes med denne her:

Madsen.