Skærme
Fijala 3554
viewsonic p95f+
Fra : ChristianTC

Dato : 20-12-02 16:27

Hej NG

Jeg har en Viewsonic P95f+ skærm og den kører rigtig godt (knivskarpt
billede), men hvor højt kan man sætte refresh raten i 1280*1024? Ligenu
kører jeg på 85 herz men jeg synes det er lige lovligt lidt da den har været
ret dyr. Grunden til at jeg spørger er at jeg har hørt en masse fra nogen
der siger at jeg bare kan skrue op for refreshraten og andre der siger at
det kan skade skærmen. Derfor, hvad er det forsvarligt at køre på?

MVH
Christian TC

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-12-02 16:42

Hej

ChristianTC wrote:
> ret dyr. Grunden til at jeg spørger er at jeg har hørt en masse fra nogen
> der siger at jeg bare kan skrue op for refreshraten og andre der siger at
> det kan skade skærmen. Derfor, hvad er det forsvarligt at køre på?

På en ny skærm kan du bare skrue op. Du skal 6-8 år tilbage i tiden for
at finde gamle skærme uden sikring mod for høje frekvenser.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : ChristianTC

Dato : 20-12-02 16:37

"ChristianTC" <christofferthevikingNOSPAM@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> der siger at jeg bare kan skrue op for refreshraten og andre der siger at
> det kan skade skærmen. Derfor, hvad er det forsvarligt at køre på?

Forresten kender en der siger han kører 140 herz på en 17 " AOC skærm, er
det muligt =O) Hvis det jeg har hørt fra andre er sandt, skulle hans skærm
have lavet et mindre krater på hans værelse efter at den er eksploderet med
et enormt brag

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-12-02 16:45

Hej

ChristianTC wrote:
> [...]
> have lavet et mindre krater på hans værelse efter at den er eksploderet med

Fortalte han også hvilken opløsning?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk