MS Windows
briani 27239
Startdisketter til Windows XP
Fra : Steffen

Dato : 20-12-02 14:34

I Windows 2000 kunne man oprette startdisketter, som man kunne starte op
fra, hvis det ikke var muligt at starte fra harddisken. Er denne mulighed
ikke tilstede i Windows XP? Jeg kan ikke se, der står noget om det nogen
steder.
Stefen

Fra : ha

Dato : 20-12-02 15:50

> [...]
> op fra, hvis det ikke var muligt at starte fra harddisken. Er denne
> mulighed ikke tilstede i Windows XP? Jeg kan ikke se, der står noget

Der er altid en god ide at kigge lidt tilbage i gruppen, f.eks. blev der
den 16-12-02 svaret, at man kan hente disse fra
http://www.bootdisk.com

mvh
og Glædelig jul til alle.

ha

Fra : Henning

Dato : 20-12-02 17:25

On Fri, 20 Dec 2002 14:33:49 +0100, "Steffen" <stapdk@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>ikke tilstede i Windows XP? Jeg kan ikke se, der står noget om det nogen

Brug din installations-cd i stedet

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Steffen

Dato : 20-12-02 19:31

Min installations-CD er en såkaldt restore-CD. (Jeg har en (HP-Omnibook).
Jeg synes det lyder mærkeligt, at man ikke kan få operativsystemet til at
oprette en nøddiskette eller startdiskette, så jeg bliver nødt til at hente
dem på nettet på den adresse, jeg har fået opgivet i det andet indlæg.
Steffen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-02 19:43

Steffen wrote:
> [...]
> startdiskette, så jeg bliver nødt til at hente dem på nettet
> på den adresse, jeg har fået opgivet i det andet indlæg.

Du kan læse om emnet - og hente disketterne fra Microsoft på:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q310994

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 22-12-02 13:58

D. Fri, 20 Dec 2002 19:42:46 +0100 syntes "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> at
dk.edb.system.ms-windows skulle vide at
<3e0364a2$0$47422$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>.

>Du kan læse om emnet - og hente disketterne fra Microsoft på:
>
>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q310994

Så vidt jeg kan se er det kun bootdisks der automatisk starter en
installation, hvis man ikke har en computer der kan boote fra en CD-ROM?

Mit problem er, at min nabo's registreringsdatabase (WinXP Home) er gået i
stykker (\Windows\system32\config\system), og på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q307545 har jeg
fundet ud af hvordan man lægger sikkerhedskopien ind. Desværre kan der
hverken bootes i fejlsikret tilstand, kommandoprompt osv., og den CD der
fulgte med er en recovery der kun kan oprette og slette partitioner samt
geninstallere WinXP.

Derfor har jeg brug for én eller anden for for kommandoprompt.

Selv har jeg kun adgang til computere med Win95, 98 SE og NT 4, men jeg har
ikke kunnet lave noget med nogle af dem der virkede.

--
Mvh. Simon Mikkelsen

Arbejder hos Odense Production Information
(OPI.dk) men udtaler mig privat.

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 23-12-02 16:13

D. Sun, 22 Dec 2002 13:58:25 +0100 syntes Simon Mikkelsen
<m6db0v4asf84l2sc74kufhlcdehgfql0qk@4ax.com>.

>Så vidt jeg kan se er det kun bootdisks der automatisk starter en
>installation, hvis man ikke har en computer der kan boote fra en CD-ROM?

<klip>

>Derfor har jeg brug for én eller anden for for kommandoprompt.

Bare for at prøve, downloadede jeg kittet fra ovenstående link, og fik det
lagt ned på 6 disketter. WinXP maskinen læste dem alle, og jeg fik mulighed
for at installere WinXP, OG for at få den revocery prompt jeg havde brug
for.

Så jeg fik computeren op at køre igen uden geninstalation.

Fra : Henning

Dato : 20-12-02 21:27

On Fri, 20 Dec 2002 19:31:26 +0100, "Steffen" <stapdk@yahoo.dk> wrote:

>Min installations-CD er en såkaldt restore-CD. (Jeg har en (HP-Omnibook).

Du kan vel stadig boote på den og lave en reparation? Det der med at
boote op i dos, døde sammen med Windows98.

Henning
hsb(at)image.dk