Musikken til TTT
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-02 15:10

Hej

Er det bare mig, eller er den sidste sang bare totalt malplaceret? Den
passer slet ikke ind i stilen, som efter min mening ellers er særdels
godt gennemført.

Efter nu at have set filmen, så er jeg en lille smule skuffet. Den var
slet ikke så mørk og dyster, som jeg havde forventet at den ville
bliver og så syntes jeg at den var "for afsluttet". Så den får altså
ikke mere end 7-8/10 fra mig.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Sparre

Dato : 20-12-02 16:12

> Er det bare mig, eller er den sidste sang bare totalt malplaceret? Den
> passer slet ikke ind i stilen, som efter min mening ellers er særdels
> godt gennemført.

Regner med at det er Gollums Song du her snakker om, jeg synes simpelthen
den sang er for sej, og synes den passer PERFEKT til den følelsesmæssige
situation som vi netop oplevede Gollum i. Han føler sig uden tvivl svigtet
og forådt. Noget af sangens tekst lyder jo: "No loyal friend, was ever there
for me" og det er jo rigtigt, for Frodo lod ham jo fange. Så nej jeg mener
ikke den er malplaceret overhovedet.

--
Sparre

Fra : Sparre

Dato : 20-12-02 16:14

Lige en biting, filmmusik skal jo ikke følge stilen som resten af
musikken/filmen har, men derimod underbykke den stil/handling/situation som
filmen beskriver her og nu......

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 20-12-02 17:28

Er det bare mig, eller lyder tøsen der synger omtalte sang (som så i øvrigt
har en knaldgod tekst) som en total Björk wannabe? Havde de ikke råd til at
hyre Björk selv?
Jeg synes i øvrigt stadig at Enyas hymne til slut i FOTR ikke helt passer
ind i sammenhængen, eller også synes jeg bare sangen lyder fabrikeret.

Fra : Kasper Aae

Dato : 03-01-03 19:13

On Fri, 20 Dec 2002 17:27:57 +0100, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Er det bare mig, eller lyder tøsen der synger omtalte sang (som så i øvrigt
>har en knaldgod tekst) som en total Björk wannabe? Havde de ikke råd til at
>hyre Björk selv?

Det er Emiliana Torrini, som sagtens kan måle sig med Bjørk. Men ja,
hun har en meget karakteristisk stemme, ligesom bl.a. Bjørk og Stina
Nordenstam.

--
Kasper Aae

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-01-03 20:57

> Jeg synes i øvrigt stadig at Enyas hymne til slut i FOTR ikke helt passer
> ind i sammenhængen, eller også synes jeg bare sangen lyder fabrikeret.

Komplet uenig

Enyas "May It Be" til sidst er det fedeste, og giver 100% stemning da FotR
slutter efter min mening. Det er utroligt flot musik, og hver gang jeg hører
den giver det et billede at ringenes herre inde i mit hovede... ligesom til
sammeligning Celine Dion - My Heart Will Go On, giver for mange andre
mennesker

(bare lige en indskyddelse) :P

Venlig Hilsen Martin Ohlsson