Golden Globe 2003
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-12-02 13:47

Ja så kom de!!
Læg i sær mærke til at Madonna er nomineret for bedste titelmelodi!?

http://www.hfpa.org/nominations2003.html

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Per

Dato : 20-12-02 14:04

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så kom de!!
> Læg i sær mærke til at Madonna er nomineret for bedste titelmelodi!?
>
> http://www.hfpa.org/nominations2003.html
>
> Morten
> morten@bowman.dk

Tjaeh udvalget må have været sparsomt! Men jeg syntes ikke der er så meget
ved GG.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-12-02 14:10

On Fri, 20 Dec 2002 14:04:02 +0100, "Per" <pzk@crayon.dk> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

>Tjaeh udvalget må have været sparsomt! Men jeg syntes ikke der er så meget
>ved GG.

Nææ men den plejer at give et fingerpeg om Oscar.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-12-02 16:04

Morten Bowman Hansen wrote:

> Læg i sær mærke til at Madonna er nomineret for bedste titelmelodi!?

Ufatteligt i betragtning af at det er den dårligste Bond-sang
nogensinde. Som Madonna-sang er den såmen ganske udemærket men som
Bond-sang falder den fuldstændig ve siden af.

Tenz.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-12-02 17:18

Morten Bowman Hansen skrev:
> Ja så kom de!!
> Læg i sær mærke til at Madonna er nomineret for bedste titelmelodi!?
>
> http://www.hfpa.org/nominations2003.html

Jeg synes, Golden Globes er et fedt koncept. Hvis jeg kunne se dem live,
ville jeg gøre det. Endnu har jeg ikke set et helt show; tilsyneladende
er det relativt dyrt for danske kanaler at sende.

Fem film nomineret i dramakategorien, som jeg ikke har set; kun en har
haft dansk premiere (i forgårs). "The Pianist" skal tilsyneladende ikke
forveksles med "La pianiste", som havde premiere i Danmark i maj (de er
henholdsvis af Roman Polanski og Michael Haneke ifølge IMDB). I
komediekategorien satser jeg på About A Boy baseret på de to film, jeg
har set. I fremmedsprogede film-kategorien har jeg kun set Tal til
hende, men den kan jeg nu ikke heppe på.

Med Madonna, Paul Simon, U2, Bryan Adams og Eminem er sangkategorien
meget sjov for musikfans. Jeg har hverken hørt Simons eller U2's sange,
så umiddelbart er jeg med på Adams, hvis sang blev bedre, hver gang jeg
hørte den.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Husk (altid) at parenteser (også når de forekommer uundgåelige)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-12-02 23:23

On Fri, 20 Dec 2002 17:17:32 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>har set. I fremmedsprogede film-kategorien har jeg kun set Tal til
>hende, men den kan jeg nu ikke heppe på.

Hvorfor ikke, hvis der ikke er alternativer nomineret?
Jeg synes den ligger top 5 blandt alle film i år

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-12-02 20:48

Morten Bowman Hansen skrev:

> Hvorfor ikke, hvis der ikke er alternativer nomineret?
> Jeg synes den ligger top 5 blandt alle film i år

Tal til hende er en god sydeuropæisk caféfilm, som jeg kalder det. Den
er både tilpas underlig og tilpas enkel til at rumme plads til
fortolkning samtidig med, at alle kan forholde sig til i det mindste
hovedtemaet i filmen. Jeg forestiller mig livlige diskussioner om
filmens og livets lidenskaber på tilrøgede parisiske studentercaféer.

Men filmen, og måske hele den stil den tilhører, falder egentlig ikke i
min smag. Dens mest særprægede elementer morer mig forbigående, og jeg
synes da også, jeg fatter filmens drama, men det gik ikke op i en højere
enhed. Bagefter læste jeg nogle anmeldelser og fandt da ofte deres ros
til filmen rimelig, men de ekstremt høje karakterer, den har fået alle
vegne, forekommer mig overdrevne. Endelig irriterede plotudviklingen ved
at være præget af forudsigelighed på i hvert fald ét centralt punkt og
ved nogle lidt vel urealistiske udviklinger.

Filmen formåede ikke at få mig til virkelig at nyde biografoplevelsen,
og jeg er ellers ikke så svær at fortrylle. Svaret på dit spørgsmål er
derfor, at jeg anser det for sandsynligt, at der er andre film i
kategorien, som jeg vil kunne lide bedre.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Hvor mange børn har mon ikke fået ødelagt deres barnlige glæde af denne

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-12-02 23:46

On Sat, 21 Dec 2002 20:47:40 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
> [...]

>derfor, at jeg anser det for sandsynligt, at der er andre film i
>kategorien, som jeg vil kunne lide bedre.

Fair nok. Jeg var nærmest fyldt op da jeg kom ud. "hvad skete der
her?" Og netop den måde som Almodovar kan lave billeder, stemninger og
følelser om til film er for mig det ultimative en film kan/skal kunne.
Hans casting, farverne, de skæve skæbner og historier, temperamentet
og ja jeg kunne blive ved, gør at han hos mig er klart den største
instruktør i Europa pt.
Men den får nok ingen da han jo fik sidste år. Og så er den nok _for_
kontroversiel for USA

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-12-02 13:04

Morten Bowman Hansen skrev:
> [...]
> Hans casting, farverne, de skæve skæbner og historier, temperamentet
> og ja jeg kunne blive ved, gør at han hos mig er klart den største

Og jeg forstår godt, hvad du mener. Jeg kommer til at tænke på, at den
ligeledes sydeuropæiske Amélie på mange måder passer udmærket på din
beskrivelse, og dén var jeg begejstret for. Den opslugte mig, både mens
jeg sad i biografen og bagefter - og stadigvæk. (Den er vistnok bedste
bud på årets bedste film for mig.)

Jeg tror ikke, det kun har at gøre med, at Amélie er romantisk og
humoristisk og knap så dramatisk som Tal til hende. Umiddelbart vil jeg
blot påstå, at den er bedre fortalt, og at den rummer en livsglad
pointe, som træder frem på en måde, som jeg ikke synes, nogen pointe gør
i Tal til hende. Selv efter at have læst en række omtaler af sidstnævnte
finder jeg ikke anden grundidé i filmen, end at den handler om ensomhed,
og at livet er temmelig mærkeligt - det synes jeg er lidt fladt.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Er det virkeligt nødvendigt at spørge retorisk?«

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-12-02 15:38

On Sun, 22 Dec 2002 13:03:57 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
> [...]

>finder jeg ikke anden grundidé i filmen, end at den handler om ensomhed,
>og at livet er temmelig mærkeligt - det synes jeg er lidt fladt.

Jeg står netop og vakler mellem de to film
De er meget forskellige og alligevel ikke.

Amelie fortæller mere en lineær historie hvor TTH mere fordyber sig i
følelserne. Begge film gør det fremragende imo.
Jeg synes dog der er mange små-pointer i TTH som er gode. Den har
mange lag. På den måde kommer den dybere end Amelie. Jeg synes ikke
den ene er bedre fortalt end den anden, men de vil forskellige ting.
Jeg har skam allerede set Amelie 5 gange på dvd og den er lige god
hvergang. Jeg tror til gengæld ikke jeg vil kunne se TTH igen og igen
i samme omfang. Dertil er den for "tung".
Den ender nok med at jeg må spille plat-krone

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mark Høserich

Dato : 21-12-02 14:04

Morten Bowman Hansen wrote:
> Ja så kom de!!
> Læg i sær mærke til at Madonna er nomineret for bedste titelmelodi!?

Jeg synes det er mere interessant at Eminem er blevet nom. Jeg mindes ikke
at en Rap-kunster, er blevet nomineret og da slet ikke vundet.

M<a>RK

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-12-02 15:29

On Sat, 21 Dec 2002 14:04:22 +0100, "Mark Høserich"
<mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg synes det er mere interessant at Eminem er blevet nom. Jeg mindes ikke
>at en Rap-kunster, er blevet nomineret og da slet ikke vundet.
>
>M<a>RK

Nææ og jeg har da heller ikke savner det

Morten
morten@bowman.dk