Musemåtte o.a. lir (lidt OT)
Fra : Michael Petersen

Dato : 20-12-02 13:48

Når man nu sidder med sin smukke hvide og glasklare iMac og den
optiske mus hakker sig hen over skrivebordets træplade - er man så
virkelig henvist til at købe en grim PC-lignende musemåtte med et
ligegyldigt billede eller en farve der falder helt ved siden af?

Jeg har søgt og søgt, men jeg kan ikke finde hverkan musemåtte eller
andet lir der bare kommer i nærheden af Apples designlinje. Det ville
jo være lækkert med en hvid måtte med et lille 'stålfarvet' æble. Det
tætteste jeg kan komme er effekter med det gamle 3-farvede æble. Det
er jo helt og aldeles frygteligt.

Nogen der kender et (web)sted hvor man finde apple-design lir? Eller
sidder I bare allesammen med Ringenes Herre og Harry Potter
musemåtter...

Mvh, Michael Petersen

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-12-02 14:05

in article 10403885580.354452302566987@dtext.news.tele.dk, Michael Petersen

http://www.icemat.com/

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-12-02 14:31

Peter Kiil <spam@kiil.net> skrev:

>http://www.icemat.com/
>
>--
>/peter

nja, du har ret i at designet er i den stil jeg efterspørger, men
jeg har læst et par anmeldelser om at den ikke er optimal til
optiske mus.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-02 17:06

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> nja, du har ret i at designet er i den stil jeg efterspørger, men
> jeg har læst et par anmeldelser om at den ikke er optimal til
> optiske mus.

De har talt om at lave en forbedret udgave til optiske mus, men jeg kan
se på deres hjemmeside nu, at de ikke har kunnet skaffe den fra
leverandøren. Til gengæld har de lavet en sort måtte, der er godkendt af
selveste Microsoft til brug med optiske mus.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 20-12-02 20:10

> .... Til gengæld har de lavet en sort måtte, der er godkendt af
> selveste Microsoft til brug med optiske mus.

Den er stadig ikke optimal eller?

Er der nogen der har erfaringer med icemat til optiske mus?

Jeg overvejede på et tidspunkt at investere i en 'Lian Li' musemåtte -
den ser temmelig lækker ud, men fungerer vist heller ikke så godt i
praksis, fordi den er for ru. (kan findes fra www.studiedata.dk)

muh ~ Jørgen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-02 20:11

> Til gengæld har de lavet en sort måtte, der er godkendt af
> selveste Microsoft til brug med optiske mus.

bwahahahahaha, jammen når M$ siger god for produktet ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-02 22:50

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> bwahahahahaha, jammen når M$ siger god for produktet ;)

Og det er endda topmodellen af deres mus, der har sagt god for måtten.
Jeg ville nu egentlig synes, det var bedre, hvis selv en billig mus
kunne bruge måtten.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-12-02 20:19

> [...]

> Nogen der kender et (web)sted hvor man finde apple-design lir? Eller
> sidder I bare allesammen med Ringenes Herre og Harry Potter

Jeg har en måtte fra Bog & Ide til en 10'er - lilla, men totalt flad.
Den er vel 1 mm høj og den bedste måtte jeg har prøvet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-02 21:07

> [...]

> Nogen der kender et (web)sted hvor man finde apple-design lir? Eller
> sidder I bare allesammen med Ringenes Herre og Harry Potter

Jeg har en rund Apple-musemåtte, som jeg købte et sted i Tyskland sammen
med nogle Apple-krus for et par år siden. Jeg har desværre glemt hvor.
Du kan ellers bare lave en lille netsøgning:

<http://www.redlightrunner.com/applemousepads.html>
<http://www.mouse-pads-galore.com/>

Den bedste musemåtte plejede at være 3M Precise™ Mousing Surface. Den er
dejligt tynd og klæber nærmest til bordet.

<http://db.tidbits.com/getbits.acgi?tbart=05217>
<http://www.3m.com/ergonomics/precisemousepads.jhtml>

Som alle andre musemåtter bliver den dog slidt. De består af bittesmå
gummipyramider, og de slides naturligvis ned. Jeg ser nu, at der er
kommet en 3M Precise™ Optical Mousing Surface. Den må jeg have, nu hvor
jeg har fået optisk mus.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-12-02 21:11

> [...]
> gummipyramider, og de slides naturligvis ned. Jeg ser nu, at der er
> kommet en 3M Precise™ Optical Mousing Surface. Den må jeg have, nu hvor

Der er noget galt med dit Character Set.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-02 21:25

> Der er noget galt med dit Character Set.

Undskyld. Det er fordi jeg havde et Trademark-mærke med, og så sender
MacSOUP i Unicode. Den spurgte godt nok, men jeg tænkte, at det nok ikke
gør noget. Her er den rigtige version:

[...]

jeg har fået optisk mus.Jeg har en rund Apple-musemåtte, som jeg købte

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-02 22:25

Det vælter ind med andre muligheder:

<http://www.collection-inc.com/a_apple.htm>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-12-02 23:35

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Det vælter ind med andre muligheder:
>
> <http://www.collection-inc.com/a_apple.htm>

Den side har jeg også været inde på - jeg gad godt se dig gennemføre en
handel der...

Prøv lige at klik dig ind, læg en vare i kurven - og oversæt så hvad der
står i bestillingsformularen

Mvh, Michael

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-02 23:38

> [...]

> handel der...
>
> Prøv lige at klik dig ind, læg en vare i kurven - og oversæt så hvad der

Navn, adresse, by, postnummer, stat (hvis i USA), land, telefonnummer,
leveringsadresse (hvis anden end ovenstående). Det er da meget nemt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Petersen

Dato : 22-12-02 20:20

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Navn, adresse, by, postnummer, stat (hvis i USA), land, telefonnummer,
> leveringsadresse (hvis anden end ovenstående). Det er da meget nemt.

Du er helt galt på den. Der står 'spis her med hjem?' Se selv:

商品代金に加算され、ご指定支払方法で商品代金と一緒に清算となります。
*但し、キャンペーン・セール等の期間中は無料となります
詳細はこちら

Fra : Michael Holm

Dato : 21-12-02 21:27

> Der er noget galt med dit Character Set.

eller dit Jesper hans indlæg så fint ud i min suppe, først i dit
ser det underligt ud

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 21-12-02 22:27

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> eller dit Jesper hans indlæg så fint ud i min suppe, først i dit
> ser det underligt ud

Nej nej - Michael Det som Jesper ser, ser jeg også - og et indlæg
tilbage var han jo også godt klar over det

Fra : Michael Holm

Dato : 21-12-02 23:10

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Nej nej - Michael Det som Jesper ser, ser jeg også - og et indlæg
> tilbage var han jo også godt klar over det

jeg tror på ham men det må da havde noget med suppen og gøre ?
Jesper bruger jo en "ældre" macsoup end vi andre og han er på OS 9, men
hvis du også ser det på samme måde... er du også OS 9 ? (HM og mig er på
X 10.2.3)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-02 23:36

> [...]

> Jesper bruger jo en "ældre" macsoup end vi andre og han er på OS 9, men
> hvis du også ser det på samme måde... er du også OS 9 ? (HM og mig er på

Jeg kom bare til at sende i Unicode. Jeg ved ikke, om det er Mac OS 9
eller den ældre MacSOUP, men en af dem har problemer med det. Vi andre
ser Unicode rigtigt nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-02 10:50

> [...]
> Jesper bruger jo en "ældre" macsoup end vi andre og han er på OS 9, men
> hvis du også ser det på samme måde... er du også OS 9 ? (HM og mig er på

OS X, 10.2.3 her også - McSoup 2.5b2
M.

Fra : Michael Holm

Dato : 22-12-02 11:21

> OS X, 10.2.3 her også - McSoup 2.5b2
> M.
så er det da underligt at du ikke ser Henrik's oprindelige indlæg ok ?!
nå god jul alligevel Var du med til Macgloeg fornyelig ?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-02 13:17

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> så er det da underligt at du ikke ser Henrik's oprindelige indlæg ok ?!
> nå god jul alligevel Var du med til Macgloeg fornyelig ?

Måske er det fordi, Morten Lind ikkehar betalt for sin MacSOUP
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-02 13:34

> Måske er det fordi, Morten Lind ikkehar betalt for sin MacSOUP ;-ik

Hæ hæ Henrik - det er jeg ikke den eneste, der ikke har, og jeg har også
kun haft den i halvanden dag

Og nej - ingen MacGlögg til Morten, der ikke må lege ude så sent

Fra : Michael Holm

Dato : 22-12-02 13:49

> Hæ hæ Henrik - det er jeg ikke den eneste, der ikke har, og jeg har også
> kun haft den i halvanden dag
>
> Og nej - ingen MacGlögg til Morten, der ikke må lege ude så sent

det her jeg men kan ikke finde beviset så det er ikke det...
anyway, nu er væggen malet færdig, skal i bad, ind på arbejdet og
opgraderet XServeren fra 10.1.5 til 10.2.3 og kl. 18 starter Ringenes
Herre 2 i Imperial !! så hvis nogen er i nærheden af vandkunsten, Kbh.
centrum er man velkommen med en juleøl

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk