WLAN <-> LAN + klienter, hvordan?
Fra : Mark Urup

Dato : 20-12-02 09:11

Jeg har et ellers udemærket netværk, med WLAN, men jeg synes det burde kunne
gøres bedre.
Først netværket:

Internet (kmodem) tilsluttet 3com Wireless router/gateway.
Hertil har jeg 4 trådløse klineter.
Problemet er, at den ene klient er et lan (lige nu server med 2 nics, et
trådløst, og et alm.), men jeg vil gerne slippe for at have den server
stående. Jeg har nemlig også et Netgear Accesspoint, som jeg gerne ville
bruge istedet fro serveren, hvis muligt. Jeg har set lidt på dens
"opernational modes" men det virker vist kun med andre netgear ap's (hvilket
er afprøvet, og virker fint). Kan det passe, at netgear AP'et ikke kan
bruges som forbindelsesled mellem lanet og min gateway?

Den næste lille ting, er at jeg gerne ville at AP'et (netgearet) til også at
virke som ap så de tre andre klienter får et bedre signal når de er i
nærheden af det. Dette er dog ikke en nødvendighed!

Kan udstyret ikke bruges, elller er dt bare mig der dummer mig?

/Mark