Forslag til ISDN telefon ønskes.
Fra : Karsten Jühne

Dato : 06-03-01 13:51

Jeg står og skal til at anskaffe min første ISDN telefon, og da jeg
har lidt specielle krav, har jeg lidt problemer med at finde den
rette, men jeg satser på jer.

Telefonen skal:
- kunne bruges handsfree, dvs indbygget højttaler/mikrofon
- have mulighed for headset
- kunne lave opkald fra pc
- kunne aktivere handsfree/headset fra pc - alternativt stemmestyret
- have indbygget telefonsvarer
- være billig

De sidste 2 krav kan der ses bort fra

--
Mvh.
Karsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-03-01 21:11

"Karsten Jühne" <karsten@jyhne.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står og skal til at anskaffe min første ISDN telefon
> - kunne lave opkald fra pc

Jeg tror den eneste der opfylder dine krav simpelt er Ascom 33+ med en
PC-dialer.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Karsten Jühne

Dato : 08-03-01 11:58

On Tue, 6 Mar 2001 21:10:32 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Jeg tror den eneste der opfylder dine krav simpelt er Ascom 33+ med en
>PC-dialer.

Ville der være grund til at satse på Ascom 40'eren.
Hvor bør man købe den, her eller syd for grænsen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-03-01 19:32

> Ville der være grund til at satse på Ascom 40'eren.

Tja, det er jo en generation ældre end 33'eren men jeg har aldrig set
nærmere specs på den

> Hvor bør man købe den, her eller syd for grænsen?

Jeg har ikke set den her i landet (har heller ikke kigget)
Køber du den i Tyskland sparer du nogle penge og den virker fint i DK (kan
dog finde på at foranstille et 0 ved vis-nummer, men det kan som regel slåes
fra)

Fra : Karsten Jühne

Dato : 09-03-01 14:55

On Thu, 8 Mar 2001 19:32:02 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Tja, det er jo en generation ældre end 33'eren men jeg har aldrig set
>nærmere specs på den

Har du 33'eren? I givet fald, virker den håndfri funktion ordenligt,
dvs med god lyd?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-03-01 17:40

> Har du 33'eren?

Nej, jeg har Siemens-udstyr

> I givet fald, virker den håndfri funktion ordenligt,
> dvs med god lyd?

Jeg har lige været nede og lege med en test-model. Jeg synes lyden var helt
OK, men det var selvfølgelig også et rent ISDN-kald (havde ikke lige noget
analogt udstyr ved hånden)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-03-01 00:18

Hej Karsten..

Karsten Jühne <karsten@jyhne.dk> wrote:

>Ville der være grund til at satse på Ascom 40'eren.
>Hvor bør man købe den, her eller syd for grænsen?

Ascom Eurit 40 kan klare dine krav, med undtagelse af tilslutning af
headset. - Vel, hvis du selv vil svinge loddekolben kan næsten alt jo
lade sig gøre. Prisen i Tyskland svinger lidt, men ligger typisk på
lige under DM 500,- incl. moms. Kig evt. her:

www.neumannct.de

www.conrad.com (best. nummer: 27 37 32-S1)

På nedenstående link kan du hente en komplet brugermanual til Acsom 40,
på Norsk, og dermed selv studere om det evt. er noget du kan bruge -
Filen er i PDF format, ca. 1 MB.

http://www.ascom.com/apps/WebObjects/ecore.woa/de/showNode/siteNodeID_23201_contentID_110084_languageID_36.html

Som Martin Højriis skriver var der oprindeligt problemer med et
foranstillet 0, men det er klaret med den nyeste software.

Håber at alt er ok derovre, og at du har det rimeligt!

--
M.v.h. Ole ®

Fra : Karsten Jühne

Dato : 09-03-01 14:45

Hej Ole
On Fri, 09 Mar 2001 00:18:06 +0100, Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org>
wrote:

>Ascom Eurit 40 kan klare dine krav, med undtagelse af tilslutning af
>headset.

I følge manualen er der mulighed for headset, men jeg kan ikke lige se
hvordan det tilsluttes.

>www.neumannct.de

Har den til 400DM.

>www.conrad.com (best. nummer: 27 37 32-S1)

Skal have 100DM mere.

>På nedenstående link kan du hente en komplet brugermanual til Acsom 40,

Jeg har hentet til begge telefoner, så nu skal de nærlæses.

>Håber at alt er ok derovre, og at du har det rimeligt!

Jo, tak det går glimrende og i lige måde.

Fra : Karsten Jühne

Dato : 21-03-01 23:40

On Fri, 09 Mar 2001 14:45:08 +0100, Karsten Jühne <karsten@jyhne.dk>
wrote:

>Har den til 400DM.

Og der endte jeg med at købe en Eurit 40 med pc-dialer. Fik den dage
efter jeg havde mailet konto-oplysningerne og den virker perfekt,
bortset fra jeg skal have fjernet det foranstillede 0.

Fra : Karsten Jühne

Dato : 22-03-01 01:04

On Wed, 21 Mar 2001 23:40:16 +0100, Karsten Jühne <karsten@jyhne.dk>
wrote: