Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk fotoredigeringssoftware ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-02 23:43

Findes der noget fotoredigeringssoftware på dansk som er let at gå til ?

Min far overtager mit Powershot A20, og al den medfølgende software
er på engelsk, hvilket er et sprog han aldrig har lært.

Jeg har downloadet GIMP, som jo er på dansk, men det er ikke
det letteste program lige at gå til. Det er faktisk sammenligneligt
med Photoshop.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-12-02 00:06

meddelelse news:slrnb04irr.dh.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
>
> Jeg har downloadet GIMP, som jo er på dansk, men det er ikke
> det letteste program lige at gå til. Det er faktisk sammenligneligt

Micrografx 6.0 indeholder både Micrografx Photomagic og et tegneprogram.
Det er efterhånden et ældre program, men i mine øjne stadig anvendeligt. Det
kan måske være lidt svært at opdrive efterhånden. De sidste par gange jeg
har set det, har det været bundlet med noget andet. Bl.a. med forkskellige
printere.
Selv fik jeg fat i det for ca. 1 år siden, sammen med en prøvepakke fra
Avery hos en boghandler. Det hele kostede ca. en hund.
Det er væsentligt lettere end Photoshop, men kan selvfølgelig heller ikke
det samme. Men lidt optimering og beskæring af billeder m.m. kan det sagtens
lave.

Kurt

Fra : P.L.P.

Dato : 21-12-02 17:19

> Micrografx 6.0 indeholder både Micrografx Photomagic og et tegneprogram.
> Det er efterhånden et ældre program, men i mine øjne stadig anvendeligt.

Hej !

Er der nogen som ved hvor man evt. kan download en DK version ?

Mvh. Per

Fra : P.L.P.

Dato : 21-12-02 21:16

"> Findes der noget fotoredigeringssoftware på dansk som er let at gå til ?

Hej !

Her er et program på dansk
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=204

Jeg ved ikke hvor godt det er.........!