Afbryd internetforbindelse på klientcomput~
Fra : Kaj Pedersen

Dato : 19-12-02 23:18

Hej
Er der nogen der ved, om man via indstillinger på klientcomputeren kan få
vist dialogboksen
"Vil du afbryde internetforbindelsen..." når I.E.Explorer eller Outlook
lukkes, ligesom det er tilfældet, når man lukker disse programmer fra
værtscomputeren?

Jeg kører Windows XP på begge computere og er godt klar over, at jeg kan
afbryde forbindelsen via ikonet på proceslinien - også fra klientcomputeren.
Det ville bare være mere ideelt med en boks, der popper op, som hjælp til at
huske at afbryde.

Hvis det ikke kan klares indstillingsmæssigt, er der måske nogen der har
kendskab til et lille hjælpeprogram.

Hilsen
Kaj Pedersen

Fra : jens

Dato : 20-12-02 08:54

"Kaj Pedersen" <KOPE@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> huske at afbryde.
>
> Hvis det ikke kan klares indstillingsmæssigt, er der måske nogen der har
når du stiller spørgsmålet på den måde må det betyde at du deler
forbindelsen fra værtspcèn, hvis det er tilfældet kan den gratis zonealarm
afbryde netaktivitet efter et givent inaktiv tidsinterval.
men så kan postprogrammet ikke hente post hvert kvarter.

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 20-12-02 17:28

Hej forum
Gode råd efterlyses stadig
Ja, jeg deler internetforbindelsen via en værtscomputer.
Jeg er godt klar over muligheden med automatisk afbrydelse efter en
foruddefineret tid uden aktivitet.
Mit håb er dog stadig, at der findes en indstillingsmæssig funktion eller et
program, der kan holde øje med, at jeg lukker Internet Explorer fra
klientcomputeren og derefter spørger, om jeg vil afbryde
internetforbindelsen, nøjagtigt som det sker, hvis manøvren foretages på
værtscomputeren.

Hilsen
Kaj Pedersen

Fra : jens

Dato : 20-12-02 22:55

> [...]
> klientcomputeren og derefter spørger, om jeg vil afbryde
> internetforbindelsen, nøjagtigt som det sker, hvis manøvren foretages på

gør det da det på den ?

du kan sætte xp til at logge brugeren af efter en given inaktivitets
periode.
men hvorfor vil du det ?
det er vel ikke en modem forbindelse, eller isdn eller hvad ?
hvad er grunden, hvis du har bredbånd, og er på nettet via lan på værts pcèn
så er den vel også på nettet hele tiden.
at du lukker IE afbryder ikke netforbindelsen på værts pcèn.

mvh jens