lade problem
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-12-02 22:30

Hej bileksperter

Jeg har en Opel Kadett E, 1,6D ´85

Igår kørte jeg tør for strøm på holbæk motorvejen ;-( heldigvis akurart ved
en afkørsel.Herefter måtte jeg sidde med hovedet ud af vinduet, på træk
hjem.. en sinsyg kold aften igår (ikke sjovt)

Nårr... men problemet er jo altså at generatoren tilsyneladende ikke lader
på batteriet. Da jeg kom hjem, var der 1,5V spænding på batteriet

Har så ladet batteriet op...

1. Der er batterispænding over generatorens klemmer
2. Der er spænding på styreledningen til generatoren..

.... Men spændingen stiger ikke ved opgasning af bilen...

remmen til generatoren var godtnok noget slap... Så jeg spændte den.. remmen
trækker fint med rundt sammen med vingerne på generatoren...

Mon det er generatoren der er brændt af, eller bare kullene?

Men er der ellers nogen, der ved lidt om hvilken generator jeg skal vælge at
købe til bilen?

Jeg har kigget på www.t-hansen.dk under generatore for 1,6D´eren men der er
kun en 45A generator... Da jeg har musikanlæg, vil jeg godt have fx en
65Ampere generator eller mere... Det kan tilsyneladende findes under
generatorer for 1,6 modellen...

Men hvad er forskel på generatorene til 1,6D og dem uden D?
Ellers nogen andre steder end t-hansen og hoyer man kan købe sådan nogle
generatorere billigt?

Tak for hjælpen Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-12-02 22:31