MS Windows
briani 27239
windows på d: drev
Fra : danni plougmann

Dato : 19-12-02 22:16

hvordan installere man windows på et d: drev
jeg har pga af badsectors på harddisken pationerert 500 mb hvor jeg ved
badsectorne er til c: drevet, resten af disken er tildelt d: drevet

d: drevet blev formateret uden problemmer men c: drev er næsten umuligt pga
badsectorne
kan man skifte C ud med D drevet så den fejlfrie partion kommer til at hedde
D drev, og den defekte partion D: drev.

jeg ved godt man ligesågodt kan købe en ny harddisk men ham der ejer den
gidder ikke at bruge penge på det, hvis jeg ikke kan redde og installere
win98 på disken så kan det være ligemeget.

har prøvet at low level formatere drevet, hjælper ikke.

på forhånd tak.
/danni lougmann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-02 22:56

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev :

>hvordan installere man windows på et d: drev
>jeg har pga af badsectors på harddisken pationerert 500 mb hvor jeg ved
>badsectorne er til c: drevet, resten af disken er tildelt d: drevet

Det er da blot at vælge, at der skal installeres i d:\windows,
den mulighed får du i begyndelsen af instalation.

Men du skal være opmærksom på, at bootfiler vil blive lagt på
drev c:\.

Fra : danni plougmann

Dato : 19-12-02 23:03

> Det er da blot at vælge, at der skal installeres i d:\windows,
> den mulighed får du i begyndelsen af instalation.
>
> Men du skal være opmærksom på, at bootfiler vil blive lagt på
> drev c:\.

det er netop det der er problemmet
jeg vil gerne ha c: drevet på et andet område på disken så jeg undgår de
badsectors
kan det lade sig gøre med partion magic 8.0

Fra : Martin Østerberg

Dato : 20-12-02 16:44

On Thu, 19 Dec 2002 23:02:53 +0100 skrev "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> .

>det er netop det der er problemmet
>jeg vil gerne ha c: drevet på et andet område på disken så jeg undgår de
>badsectors
>kan det lade sig gøre med partion magic 8.0

Hvis de dårlige sectorer ligger i starten af drevet, burde det ikke være et
problem at resize C: fra starten af, så du får 500 mb ubrugt disk i starten, og
på den måde kommer i kontakt med de dårlige sectorer, men men men, partition
magic vil måske brække sig over de dårlige sectorer og gå istå p.g.a. læsefejl.

En ny disk er klart at foretrække.

VH Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-12-02 23:07

danni plougmann wrote:
> hvordan installere man windows på et d: drev
> jeg har pga af badsectors på harddisken pationerert 500 mb
> hvor jeg ved badsectorne er til c: drevet, resten af disken er
> tildelt d: drevet

Det er lidt af et gæt

Jeg har ikke prøvet, men hvad sker der hvis man
partionerer som du har gjort og sletter C-drevet
med fdisk - altså fjerner drevbogsatvet fra C-drevet.

Vil de føste 500 mb så ikke være ubenyttet og det
første drev-bogstav - alt C blive tilknyttet til den
første "legale" partition, der så vil være dit nuværende D-drev ?

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : danni plougmann

Dato : 19-12-02 23:25

> [...]
> første drev-bogstav - alt C blive tilknyttet til den
> første "legale" partition, der så vil være dit nuværende D-drev ?

jeg fik samme ide og prøvede det men NIX, windows vil bare hårdnakket ligge
der hvor badsectorne

nu prøver jeg så at lave et c drev på 20 mb til boot filer det lykkedes ikke
badsectore der
jeg har lavet et d: drev med 500 mb der regner jeg med at badsectorne er så
den lader jeg stå
resten af disken har fået e drevet og formateringen gik fejlfrit.

jeg skal nok reportere om det lykkes at installere windows på den harddisk

/danni plougmann

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 19-12-02 23:47

In article <3e023720$0$135$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
danni.plougmann@tdcadsl.dk says...
> hvordan installere man windows på et d: drev
> jeg har pga af badsectors på harddisken pationerert 500 mb hvor jeg ved
> badsectorne er til c: drevet, resten af disken er tildelt d: drevet

Gå ind i FDisk og frigiv den plads, der er reserveret til C. Den skulle
så gerne melde at harddisken er X MB, hvoraf der er brugt (X-500) MB på
en partition (dit gamle D).

Når du genstarter vil der kun være en synlig partition. Afhængigt af
Windows versionen vil den enten hedde C eller D, men det skulle under
alle omstændigheder være muligt at installere på den.

Meneh... Hvis der er en del bad sectors er det ikke ligefrem
betryggende. Jeg håber din kammerat tager backup med jævne mellemrum.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : danni plougmann

Dato : 19-12-02 23:58

> Meneh... Hvis der er en del bad sectors er det ikke ligefrem
> betryggende. Jeg håber din kammerat tager backup med jævne mellemrum.

computeren skal alligevel kun bruges til lidt børnespil, pixelline og den
slags
så ingen vigtige data på den, det ved han godt.

det lykkeds omsider at få lavet det lille partion på C: 20 mb den skal
boote på,
D: 500 mb hvor badsectorne befinder sig og endelig resten af disken E:
drevt

/takker for svarene windows er hermed installeret

/danni plougmann