MS Windows
briani 27239
Udregning af MD5 til en Unix?
Fra : Mogens

Dato : 19-12-02 21:59

Jeg har en .htaccess fil på min Unix server, hvori der står et kodeord i MD5
(standard autorisations metode til Apache). Men hvordan udregner man denne
kode på en Windows, så brugeren selv kan skifte kodeord og bare editere i
..htaccess filen på serveren? Er der et program til denne udregning?

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 19-12-02 22:05

> [...]
> kode på en Windows, så brugeren selv kan skifte kodeord og bare editere i
> .htaccess filen på serveren? Er der et program til denne udregning?

Det er vist forøvrigt ikke MD5? Strengen er meget mindre end en MD5, men
hvad er det så? (og stadigt - hvordan udregner man den på en Windows?)

Mogens

Fra : Stig Mogensen

Dato : 19-12-02 23:54

> Det er vist forøvrigt ikke MD5? Strengen er meget mindre end en MD5, men
> hvad er det så? (og stadigt - hvordan udregner man den på en Windows?)

Jeg tjekkede engang MD5 sums, på en XP. Jeg hentede ISOer fra
www.linuxiso.org. På dén side skulle du kunne finde en vejledning.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 19-12-02 23:47

In article <3e023313$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
nowhere@microsoft.com says...
> [...]
> kode på en Windows, så brugeren selv kan skifte kodeord og bare editere i
> .htaccess filen på serveren? Er der et program til denne udregning?

I bin mappen i din Apache mappe ligger programmet htpasswd.
Mon ikke det er noget i den retning du har brug for?
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Mogens

Dato : 20-12-02 09:52

MD5

> I bin mappen i din Apache mappe ligger programmet htpasswd.
> Mon ikke det er noget i den retning du har brug for?

Hvis det havde været til Windows, kunne jeg bruge det Mine brugere har
ikke Unix adgang og skal derfor kunne udregne deres kode på en Windows
maskine og så ændre i .htaccess.password filen.

Mogens

Fra : Peter Binderup

Dato : 20-12-02 11:42

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesskrypterpassword/

på denne side er der en vejledning til hvordan du kan kryptere passwords til både windows og Linux/unix

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 20-12-02 12:07

> på denne side er der en vejledning til hvordan du kan kryptere passwords
til både windows og Linux/unix

Tak - lige hvad jeg ledte efter

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 20-12-02 12:07

Fra : Carsten Holck

Dato : 20-12-02 12:25

Peter Binderup wrote:
> http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesskrypterpassword/
>
> på denne side er der en vejledning til hvordan du kan kryptere
> passwords til både windows og Linux/unix

Apache findes også til Win -

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-12-02 12:04

In article <3e02da1a$0$47422$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
nowhere@microsoft.com says...

[Snip Toke: Kig i bin efter htpasswd]

> Hvis det havde været til Windows, kunne jeg bruge det

Det _er_ til Windows. Når man installerer Apache under windows,
opretter den føromtalte bin-mappe.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>