MS Windows
briani 27239
Program til at forbinde to PCer
Fra : Jensen

Dato : 19-12-02 21:25

Findes der et program - udover Windows indbyggede - gerne
freeware til at forbinde to pcer med? Kører Win 98 se. Venligst
Jørgen Jensen

Fra : Madsen

Dato : 19-12-02 21:48

Jensen skrev:

> Findes der et program - udover Windows indbyggede - gerne
> freeware til at forbinde to pcer med? Kører Win 98 se.

Ifølge Bjarne Duelund så er der flere. WinGate, WinProxy, WinRoute
eller SyGate hvor Sygate, ifølge Bjarne, er det der er nemmest at
installere.
Prøv evt. et kig her: <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/>

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-12-02 22:01

On Thu, 19 Dec 2002 21:47:55 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Ifølge Bjarne Duelund så er der flere. WinGate, WinProxy, WinRoute
>eller SyGate hvor Sygate, ifølge Bjarne, er det der er nemmest at
> [...]

Rigtig godt sted at finde instruktion, især hvis man har eller vil
ofre et netkort i begge maskiner og har mod på at installere det.

Ellers har windows 98se indbygget et lille program, der hedder
'direkte kabeltilslutning'. Det kan forbinde maskinerne med et såkaldt
nul-modem-kabel, enten gennem printer- eller com-porte. Det går noget
langsommere, især gennem vom-portene, men til lejlighedsvis udveksling
af mindre datamængder rækker det.

Det kan findes i kontrolpanel, tilføj/fjern windows-komponenter.

Mit yndlingsprogram Windows Commander, nu Total Commander, kan det
samme trick. Det er ikke freeware, men ubegrænset shareware. Jeg skal
nok lade være at nævne, at det også kan så meget andet, bl.a. lave
kaffe

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-12-02 23:09

Peter Loumann wrote:
> [...]
> nul-modem-kabel, enten gennem printer- eller com-porte. Det går noget
> langsommere, især gennem vom-portene, men til lejlighedsvis udveksling

Der findes også USBkabel til netværk mellem 2 pc'er. På jobbet bruger en
kollega USBkabel sammen med Ghost til backup.

mvh
Henning

Fra : Jensen

Dato : 22-12-02 23:07

Peter Loumann skrev:

> [...]
>samme trick. Det er ikke freeware, men ubegrænset shareware. Jeg skal
>nok lade være at nævne, at det også kan så meget andet, bl.a. lave

Jeg har hentet det hjem, og det er et fint program, også til at
koble to pcér sammen. Og det lzver en rigtig fin expresso. Tak.
Jørgen Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-12-02 23:17

On Sun, 22 Dec 2002 23:06:40 +0100, Jensen <ppanter@city.dk> wrote:

>Jeg har hentet det hjem, og det er et fint program, også til at
>koble to pcér sammen. Og det lzver en rigtig fin expresso.

Just præcis!

>Tak.

Derfor ikke. Du bliver glad for programmet.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 19-12-02 22:21

Peter Loumann skrev:

> Rigtig godt sted at finde instruktion, især hvis man har eller vil
> ofre et netkort i begge maskiner og har mod på at installere det.

Ja, men egentlig så har jeg vist misforstået Jørgen's spørgsmål,
for det er jo dybest set ikke nødvendigt med en forbindelse via
netværkskort hvis det bare drejer sig om at skabe forbindelse
imellem to computere. Man kan også opnå det med en kabelforbindelse
som du selv nævner, så det er nu nok nærmere det han har behov for.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-12-02 23:25

On Thu, 19 Dec 2002 22:21:10 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>kan også opnå det med en kabelforbindelse
>som du selv nævner

Ja

>så det er nu nok nærmere det han har behov for.

Det er meget svært at gætte noget om, sålænge Jørgen ikke skriver
mere. Jeg er ikke tankelæser. Er du?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jensen

Dato : 20-12-02 21:59

Madsen skrev:

> [...]
>imellem to computere. Man kan også opnå det med en kabelforbindelse
>som du selv nævner, så det er nu nok nærmere det han har behov for.
Kære Madsen og Loumann!
Ja, det var en kabelforbindelse, jeg tænkte på. Jeg er kun på
nettet en time om dagen og skal dele den med min kone. Derrfor
klan det tatge nobget 5tid inden jeg kan svare. Venligst Jørgen
Jensen

Fra : Madsen

Dato : 20-12-02 01:04

Peter Loumann skrev:

> Jeg er ikke tankelæser. Er du?

I perioder, men generelt nej. :)

Madsen.

Fra : Morten

Dato : 19-12-02 22:39

> Findes der et program - udover Windows indbyggede - gerne
> freeware til at forbinde to pcer med? Kører Win 98 se. Venligst

Er det noget som dette, du leder efter?
http://www.reconnectit.dk/Filflytning.asp

Mvh.
Morten