Fail Safe. Nogen der har set den?
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 06-03-01 12:52

Jeg stødte på Fail safe her for nyligt. Jeg kiggede engang på coveret, og så
det var en ny film omhandlende en atom krig omkring 60-70'erne. George
Clooney, Harvey Keitel, Brian Dennehy og mange flere kendte medvirker, så
jeg tænkte den må være fed, så den købte jeg på dvd. Da jeg så satte den i
maskinen, blev jeg lidt overrasket. Det viste sig at være en serie på 5
afsnit fra CBS i sort / hvid og alm. stereo, og jeg mener også den var i
4:3. Det syntes jeg egentlig var en lidt tam fornøjelse, men som den skred
frem var den egentlig ok. Har i set den, og havd syntes i om den?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Geir Friestad

Dato : 06-03-01 14:36

Martin Sjøstrand <sjoestrand@post.tele.dk> wrote:

> [...]
| alm. stereo, og jeg mener også den var i 4:3. Det syntes jeg egentlig
| var en lidt tam fornøjelse, men som den skred frem var den egentlig ok.

Den versjonen av FAIL-SAFE som du har sett er en nyinnspilling av
en film som kom på kino samme år som DR STRANGELOVE (som du sikkert
merket er likheten mellom de to filmene stor). Remaken er en TV-film
som ble *direktesendt*, hvilket vel er ganske så unikt.

Personlig synes jeg FAIL-SAFE (originalen) er en bedre film enn
DR STRANGELOVE.

--
Geir Friestad || geir@portman.org || www.portman.org
"It's easy to be dedicated when you care about something."

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-03-01 00:09

> Personlig synes jeg FAIL-SAFE (originalen) er en bedre film enn
> DR STRANGELOVE.

Nu er det snart noget tid siden jeg har set Dr. Strangelove men jeg vil dog
give dig fuldstændig ret i at den originale Fail Safe var en rigtig god og
spændende film.

Tenz.

Fra : Frederik Vandrup

Dato : 06-03-01 19:48

Hej Martin

Som Geir ganske rigtig skriver i sit svar, er den version af Fail Safe, du
kan finde i videobutikkerne lige nu, en live tv-begivenhed, som blev sendt
sidste år på amerikansk tv. Den blev afviklet og sendt på én gang, så de 5
afsnit ved jeg ikke, hvor du har fra. Det skal derimod nok passe, at der er
5 reklamepauser i filmen.

Live-tv er en tilbagevenden til den første periode, hvor man ikke kunne
optage tv - og derfor var tvunget til at producere selv komplicerede
dramafilm direkte.

Jeg har skrevet en anmeldelse af Fail Safe på denne adresse:
www.cinemazone.dk/cz_showreview.asp?ID=416, og jeg synes faktisk, den var en
ret spændende oplevelse. Men nu vidste jeg også, hvad jeg gik ind til, for
det er da rigtigt, at den mangler en 'rigtig' films efterbehandling. Og der
er ingen tvivl om, at den har været sjovere at se 'direkte'. Jeg kan da
stadig huske spændingen over D-Dags-projektet her i Danmark (uden at jeg
forholder mig til, hvordan resultatet var).

Med venlig hilsen
Frederik Vandrup

www.cinemazone.dk - et filmmagasin i bredformat!

Martin Sjøstrand <sjoestrand@post.tele.dk> skrev i en